• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Stora syster: Låter som om ni hade en mysig kväll igår. Lycka till med jobb idag och klippning imorgon!

annhan: Ja, du får verkligen ligga på dem nu. Det måste gå och ordna tycker jag. Så stelbenta kan de inte vara.

Här väckte barnen varandra, ungefär, vid fem. Vincent vaknade och ville över till vår säng, sambon var seg (svårväckt) att gå till Uma som ropade och när han gjorde det kom han tillbaka med henne i famnen och la henne bredvid Vincent mellan oss. Så det blev ju inte att något av barnen somnade om. Suck. Nåja.

Hoppas på en fin dag idag, de lovade väl det? Vi ska klippa oss, jag och Uma, sedan är dagen fri från planering. Trodde vi skulle gräva kolonilott med mina föräldrar men det är tydligen imorgon mamma ska dit. Synd att det är löningshelg, jag vill så hemskt gärna köpa några saker på Ikea men det lär ju vara några till där idag.

Ha en fin dag!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Matglad

Stora klippdagen idag? Jag ska försöka klippa lillkillen också men han gillar inte det något vidare så vi får väl se hur det går. Ångrar att jag klippte honom kort en gång i tiden, mkt lättare att klippa lite längre hår och det är ju helt omöjligt att spara ut utan att det ser helknäppt ut.

Idag blir det fika med en kompis i stan och leta ryggsäck till Signe.

Lyfta skrot är bra! Har varit lite d¨ålig med träningen på sista tiden och märker det direkt i rygg och axlar!

• annhan

Här är en till som ska ta fram trimmern och klippa Filip. Efteråt ska han få lite blå färg sprayad i håret.. Det gick bra sist, men han brukar vara skeptisk till trimmern, trots att han är fyra år. Dock vägrar han frisörbesök, så jag har inget val..

Ha en mysig dag allihop!

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • annhan

Föressten, vad tar ni på er i klädväg om ni är bjudna på dop? Det är en god väns dotter, som ska döpas. Jag har verkligen ingenting i garderoben.. måste ut på shopping! Men vad?

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • flingansnö

Hej hopp!!

Tittar in en sväng från landet. Sitter här och hoppas på att G ska somna framför tvn, så att jag kan ta två citodon och sooooooooova ngra timmar. VÅgar inte ta dem när jag sover med G.... Jag har så jäkla ont nu att jag inte vet hu jag ska stå ut!! Idag fick pappa lyfta mina ben in i bilne....det gör visserligen lika ont som att göra det själv, men det går fortare..... blä..... Ja ja, nog gnällt, om en månad kommer hon ut!

annhan: låter skumt!! Men säger som de andra, ring ring ring ring och ring!! Och skriv upp vem du pratar med vilket datum och vad den personen säger! 

utteröga: Stackars stackars dig som år dåligt!! Men skönt att du får allt upkollat! Tänker på dig!

syster: Härligt med grill och vinkväll! Men förstår att du blev lite seg efteråt....

ang klippning så har vi snaggat G två gånger om året sedan han var typ ett år... det är inte så snygt men praktiskt. Iår var han dock så duktig och satt still så Mange fick till en riktigt snygg frisyr!

annhann (igen): Vad gäller dop så är det väl typ fint utan att vara överklätt..... hm... ja det var ju till mycket hjälp.... men så här i vårtider så en ljus kjol och en snygg skjorta/blus/top till, men snygga skor.... eller snygga byxor, med en fin tunika till? Jag ska på dop den 13:e maj och då får jag väl ta på mig det jag kommer i.... ja... som inte är mjukiosbyxor då.... för det är annars var jag bor i numera.....  

• flingansnö

kommer inte in på facebook.... ÄR det ngn mer som har problem?

• AnnaLind

Hej allihopa!
    Här är en viksjöbo som väntar sitt första barn den 11/9.
    Jag och min sambo längtar ihjäl oss!
    Hoppar in här :D

• Lilla

AnnaLind: välkommen till tråden!

Matglad vad skoj med fika i stan! Det är inte särskilt ofta jag befinner mig där. Jag tar ju liksom tåget åt andra hållet varje dag. Senast var när du och jag var på Essingen.

Flingan: jag har haft problem med FB och även nätet i stort... Hur förlöper helgen på landet? Tycker verkligen synd om dig för att du har så ont... Blä!

Igår fixade vi i trädgården och sedan var vi i Täby och träffade kompisar. Idag är det mer trädgårdsfix. Jag och Idun har kört bort löven i räfsade ihop igår (de har vinterskyddat våra växter), jag har skruvat ner en växtspaljé och nu precis gödslat gräsmattan. Aj, vad ont i ryggen jag har nu... Ska vila lite innan jag sätter ny fart.

• BackinBlack

AnnaLind: Välkommen!

flingan: Jag kommer inte in på min profil sedan i fredags. FB är så segt. Orkar inte testa på ett par dagar, förra gången tog det tre veckor. Hoppas du har det fint på landet och får sova en massa.

Lilla T: Vad duktig du är! Ta det lugnt bara, även om det känns kul att fixa.

Själv mår jag pyton. Som om jag skulle vara magsjuk fastän jag inte spyr eller är dålig i magen. Har inte sovit många minuter, mått illa hela natten och haft kramper i bröstet till och från nu under förmiddagen. Blir så less och sambon tycker att jag ska ringa och få komma in någonstans snart och inte vänta till 6 maj. Har vilat tre timmar med sonen, försökt äta lite och snart måste sambon åka och storhandla - slut på allt.

Nog gnällt. Vi fick vår tvillingvagn såld igår, ett par som kom och köpte den för 4 000 kr. Härligt. Så nu har vi en bra mat-/Ikea-kassa.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Nu fukar mitt facebook igen! Men det är drygt när det strular!!

utteröga: Fy vad jobbigt det låter, jag är benägen att hålla med din sambo.... kanske ska du ringa till akuten? Sådär kan du ju inte ha det!  Krmara i massor!! och vad skönt att ni fick så mycket för vagnen!

LillaT: Ta det lugnt med nu!! Men jag förstår att det är härligt att få iordning trädgården. 

Härpå landet har vi just ätit sushi som mamma gjort, det var mycket gott, men jag får no halsbränna om ett tag av wasabin, men det är det värt!

Svar på tråden järfällatråden 9