• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Flingan: denna hemska halsbränna...

Flingan och utteröga: vi drog iväg till nyöppnade K-Rauta och sen Bauhaus. Nu har vi massa jord, kantstenar, två hängblommor, en häcksax, ett till memoryspel (de delade ut på K-Rauta), trädgårdshandskar till Idun och maken (jag har flera par som jag vet var de är, makens var försvunna i förrådsröran m.m. Väl hemma igen åt vi lunch och sen dess har jag latat mig med att prata i telefon och nu sitter jag på sängen med datorn i knät. Så ja, jag tar det lugnt nu.

Utteröga: jag tycker nog också att du borde ringa/åka in akut. Det låter inte alls bra det där...

• annhan

Utteröga: Åk in till närakuten, tycker absolut inte att du ska gå och må sådär dåligt tills den 6 maj!!

Vi har varit i Järfälla idag och promenerat runt. Härligt. Insåg även hur mycket vi har att fixa på tomtens framsida, nytt trädäck + ny marksten och en hel del annat fick vi lägga till vår "att göra-lista".. På visningen såg man inte det för all snön. Men det gör detsamma, kul att sätta sin personliga prägel.

Imorgon är det jag som ringer Järfälla kommun och tjatar igen. Hoppas jag får tala med någon som är vettigare då, jämfört med personen jag pratade med sist.

Lilla T: Vad roligt att fixa i trädgården Har ni stor tomt?

Ha en trevlig kväll allihopa!

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • Lilla

annhan: nej, vi har rätt liten tomt, men det finns alltid en massa att fixa ändå om man vill. Lycka till med samtalet till kommunen i morgon!

Flingan: vi ses i morgon då!

• Marina
    Lilla skrev 2010-04-25 15:24:08 följande:
    Flingan: denna hemska halsbränna... Flingan och utteröga: vi drog iväg till nyöppnade K-Rauta och sen Bauhaus. Nu har vi massa jord, kantstenar, två hängblommor, en häcksax, ett till memoryspel (de delade ut på K-Rauta), trädgårdshandskar till Idun och maken (jag har flera par som jag vet var de är, makens var försvunna i förrådsröran m.m. Väl hemma igen åt vi lunch och sen dess har jag latat mig med att prata i telefon och nu sitter jag på sängen med datorn i knät. Så ja, jag tar det lugnt nu. Utteröga: jag tycker nog också att du borde ringa/åka in akut. Det låter inte alls bra det där...
    Ett tips mot halsbrännan är en tsk bikarbonat i ett halvt glas vatten, inte gott men hjälper direkt!!!
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • AnnaLind

Lilla T o Utteröga: Tackar! :D

Har precis haft middaggäster här. Min vän och hennes två tvillingtöser och hennes sambo. Full fart! Jag och sambon längtar tills vi får det här hemma med. Även om det är rätt skönt att vara själva och lata oss tycker vi ofta att det känns rätt tomt.
    Ska bli skönt att äntligen fylla hemmet med barn.

Imorgon är det tillbak på jobbet som gäller. Är så himla trött och har problem att ova på nätterna då jag inte hittar en skön ställning. Funderar på att prata med doktorn och kolla om man kan bli sjukskriven kanske på 25% eller nåt så jag an vila lite mer. Som det är nu orkar jag inget mer än att jobba :S.

• Marina

Välkommen Anna Lind kul med fler i Viksjö =)

Jobbigt att du inte sover, vad jobbar du med?

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Nån som har en cykel till övers?? Min karl skulle behöva en ny...

• Lilla

Marina: tack för tipset angående halsbränna!

AnnaLind: vad roligt att du också är gravid!

• Stora syster

Ha! la ut på fejjan att jag jagade cykel, två minuter senare hade jga fått napp! (hoppas bara killen kommer hit med den också som vi sa!!!)

Nilo e rätt förkyld, o  har inte sovit på två nätter, så nu sitter jag o han hemma idag igen. suck. Tänkte iaf släpa mig o handla mat medan Jennie städar här, skulle ju eg varit på jobbet o komit hem till nystädat hus...

Det verkar ju va fint väder idag, så lite kan man kannske få gjort ute, trots gnällig kille...

• Lilla

stora syster: vad snabbt du fick napp ang. cykeln! Krya på Nilo! Jobbigt att vara sjuk... Mår ni andra bra? I morse blev jag väckt av en lite annorlunda "väckarklocka". Jag vakande av att I ropade "Jag är färdig". Steg upp och hittade henne på pottan. 1 minut innan min väckarklocka skulle ringa, så det var ju bra tajmat av henne.

Svar på tråden järfällatråden 9