• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • AnnaLind
    flingansnö skrev 2010-04-26 11:18:40 följande:
    AnnaLind: Jobbigt att inte sova.... jag vet hur det är.... vlken vecka är du i nu? Roligt!
    Jo. Riktigt jobbigt utan sömn. Är i vecka 21 nu så det är låååång tid kvar utan sömn. Men jag får gå på lyckokänslor och shopping nerven så länge och hålla tummarna för ett otroligt snällt barn som aldrig skriker och sover mycket
  • Mirix

Kramar i massor Annika! Bra att du åkte in iaf.!

För mig hjälpte tillslut lusekMups eller nått liknade! Mot halsbränna iaf.

har haft en rätt kass början på dagen men så kom en i min klass fram vidlunch och frågade om allt var bra med mig, en annan gavmig lite mat och då känndes det mkt bätre oh jag fick hop en bra redovisninng. Så var vi o tittade på ett radhus som vi gillade, vi ska inte flytta förens jag har ett jobb men det e bra at kolla hur husen ser ut redan nu.
    vad mer.. näää är trött och har ett mastodont pysselprojekt som jag startad i helgen <3

• AnnaLind
    Lilla skrev 2010-04-25 22:26:43 följande:
    AnnaLind: vad roligt att du också är gravid!
    Visst är det! Ju fler detso bättre!
    Marina skrev 2010-04-25 21:01:39 följande:
    Välkommen Anna Lind kul med fler i Viksjö =) Jobbigt att du inte sover, vad jobbar du med?
    Alltid trevligt att träffa på fler viksjöbor. Jag hoppas det bli bättre med sömnen. försöker med det mesta för att sova, men allt förgäves.
    Jag jobbar som ekonomiansvarig på ett företag som administrerar personlig assistans. Jobbigt att ha hand om alla siffror, löner och huvudräkning där inget får gå fel när man är så trött att man kan somna ståendes! Men den 1 juni kommer min ersättare in på heltid för att jag ska lära upp henne och då får jag ju hjälp från en extra hjärna.
    Är lite jobbigt då jag brukar ha koll på det mesta och sen jag vart gravid vet jag knappt vad som är höger och vänster ;-D
  • Lilla

Utteröga: vad bra att du åkte in så att de kollade. Hur känns det nu? Både psykiskt och fysiskt? Du ska verkligen inte behöva må så här...

Flingan: jag har myst omkring i byxorna hela kvällen. Tack!

Hm, jag har en stark känsla att den här bebisen kommer komma tidigt. Jag har haft molvärk några dagar och har ont i nedre delen av ryggen. Hoppas det bara beror på att jag börjar bli framtung. Jag ska i alla fall packa en BB-väska nu. Det skadar ju inte att ha den packad även om jag skulle gå 2 veckor över tiden.

• Mirix

Therese: Men så mkt tidigare???

AnnaLind, när är er räka beräknad? Vår är 1 oktober!

• Lilla

Mirix: nej då, så här mycket tidigare blir det nog inte ändå. Men nu är i alla fall väskan packad, så jag kan slappna av lite. Känns skönt!

• Stora syster

God morgon tjejer! Ska försöka mig på en jobbdag idag, hoppas Nilo e frisk, han var ju pigg igår hursom...Jag e också lite förkyld, Alex med, vi drar ju bara runt de där himla förkylningarna hela tiden! Pust!

Annika, krya på dig, sök husläkaren o stå på dig, magen ska man va rädd om!! O vila  lungan nu!!

Nä, idag blire förrhoppningsvis att jag kan gå från jobbet redan kl ett, för jag har tid med Loke på Öron, näsa halsmott i jakan för att spola bort en vaxpropp som stackarn gått med flera månader! Håll tummarna att vi äntl får bort den, så han hör nar mamma ropar igen! ;)

Ha det så bra alla, verkar bli en fin dag idag igen, gör inte som jag o bränn axlarna!!

• Mirix

Karro, jag gick till sköterskemot. i barkarby och de spolde mitt öra, varför måste ni gå till spec?

själv täker jag ta mig en ego dag o pyssla ensam. tyvärr finns det ingen cola hemma och ag vll inte slösa tid på att gå o hadla... dagens Ilandsproblem..

• flingansnö

LillaT: Härligt att de kommer till användning.... man kan säga att de byttes mot en pizza, för det var vad jag köpte till middag för den därfemtiolappen igår!

AnnaL: (förkoratar lite )  Skönt att shoppingnerven funkar iallfalll Det kan fåvem somhelst på bra humör!

mirix: Vad bra att de är snälla mot dig i klassen!! Och vad  roligt  att titta på hus!! Tittar ni häromkring?  Passa på och njut av din egodag nu!!

syster: Är du säker på att han har den? Han kansk ebarar fejkar för att slippa höra mammas tjat? Hoppas det går bra iallafall!

Jag har vrit på akupunktur och nu ska jag sova, borde åka och köpa blöjor till G för de är i princip slut på fsk, men jag orkar inte.....får skicka med ngra extra i morgon bara och såf år jag handla då istället.... Nu ska jag betala räkningar och sedan blir det sängen!

• Mirix

va betalar ni för blöjor på dagis Elin?????

Vi tittar bara här i Sälby, vi trivs bra och jag vill gärna va kvar här!

Svar på tråden järfällatråden 9