• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Matglad

Evani: Hur gick det fönsterputsningen? Vilken firma använde ni? Funderar också på det, verkar ju inte dyrt alls. Någon annan som har en firma att rekomendera?

• Matglad

Lilla T: Ja det var rätt trevligt att vara inte stan men mycket folk förstås. Fikade och strosade lite i gamla stan, det var trevligt.

• evani
    Matglad skrev 2010-04-26 10:01:13 följande:
    Evani: Hur gick det fönsterputsningen? Vilken firma använde ni? Funderar också på det, verkar ju inte dyrt alls. Någon annan som har en firma att rekomendera?
    De kommer på fredag så jag kan återkomma med om de var bra eller inte...
    Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

LillaT: Ja halsbränna är inte ku, hr knapras det gaviscon för fulla muggar.

marina: Ska testa! tackför tipset!

AnnaLind: Jobbigt att inte sova.... jag vet hur det är.... vlken vecka är du i nu?

annahn: Lycka till med kommunen idag! Du får rapportera sedan!

syster. Toppen med cykeln! Annars har min man en som bara står.....

LillaT: vilken rolig väckning!! Är I helt torr?

Här hemma har vi haft en skönmorgon, Gustav sov länge och eftersom vi skulle till logopeden vid nio så fick han sova! Väkte honom vid kvart i åtta för att han skulle äta lite frukost. Hos logopeden gick det jättebra,fick nya tecken och pratade mycket om vad det nnebär att öva, att man faktiskt inte behöver sitta ner i femminuter och ÖVA utan att det är fullt tillräckligt som vi gör och ntegrerar tecknen i vardagslivet. Gustav var så duktig och fick en glass efteråt, han trode knappt sina ögon!! Roligt! sen lämnade jag honom på fsk, och nu har jag ätit lite lunch och nu är det soooova ett par timmar som gäller!

Kram på er!

• Timba

Utteröga: Hur är med dig ? Hoppas du har sökt hjälp för det lät inte alls bra det där. kram

Flingan: Vad kul att det går så bra för gustav.

Lillat: Vad duktig hon är Idun.

Annhan: det är bara att ringa och tjata på kommunen. Och prata med olika personer det finns en del där som inte är så samarbetsvilliga, medan andra är helt ok, så be att få prata med någon annan.

Stora syster: vilken tur du hade med cykeln. Skulle oxå behöva en ny som man kan sätta en barnsitts på, mouitainbike är inte så praktiskt med små barn.

• BackinBlack

Hinner/orkar inte läsa och kommentera. Ville bara säga att jag åkte in till Danderyds akutmottagning igår. Killen på vårdguiden tyckte det var dags. Summa summarum är att jag fick spendera natten där, de hittade inget på hjärtat men var oroliga att jag hade en propp i lungan efter två omgångar röntgen och fyra rör blod.

Är hemma igen och mår ungefär som vanligt. De sa att jag har vatten i ena lungan och att det beror på virus, gör ont och går över av sig självt. Mår fortfarande illa, nu med kramper i magen, men på Danderyd tyckte de att de hade kollat det som skulle kollas. Så nu får jag se hur jag går vidare, kan inte må såhär illa i tio dagar till så jag kanske måste ringa och gnälla hos husläkaren imorgon. om jag inte vaknar mycket piggare imorgon.

Nu ska jag försöka få i mig någon slags mat. Och sedan sova. Delade rum med en snarkande 90+-dam som hade en apparat som brummade och väste.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • evani

Krya på dig utteröga

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Annika: fy vad jobbigt!!!  Önskar att jag kunde göra ngt!! Hittade de inget fel på magen då?

• Marina

Ja ni med halsbränna testa absolut Bikarbonat, det var min pappa som gav mig det när jag var gravid med André efter att ha testat allt..Detta är der ENDA som hjälpte mig..

Utteröga krya på dig {#lang_emotions_sunny}

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden järfällatråden 9