• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Mirjam, skulle kanske inte välja Egypten, vet många som åkt på div konstiga magsjukor där... Hon kan ju inte vaccinera sig nu heller, mot typ hepatit.... Men allinclusive e great när man har små barn! Har varit i både Dominikanske republiken o Mexiko med Alex när hon var två/tre på allinclusive, det var bra, hon kunde äta hur mkt glass som helst...

Ja Tip, det blir def uthyrning av mig så fort jag känner att jag har tillräckligt med kött på benen! Fick veta att jag får va kvar på nuvarande jobbet iaf året ut, så då tänkte jag att  jag tar nån användbar kurs i höst så får man se sen i vår vart man ska!! Kanske blire nattjobb iaf ett tag, får väl se...

Skönt att det blev lite finare väder idag! Man blir ju så mkt piggare då! Ska väl lägga lilleman o sen knalla iväg o handla lite mat, tur man har en stor tjej som vill va barnvakt en stund! =)

• Marina
    Mirix skrev 2010-05-11 14:22:00 följande:
    vad tycker ni, 15dgr i Egypten, all innclusive, 15´000:- i juli. Fanny är i vecka 19nu... 
    Vi boka en sån innan jag blev gravid med Isa men när det sen var dags att åka skulle jag vara i v 22 då avboka vi pga möjliga magsjukor. Vi är inte känsliga men man ska inte åka på magsjuka som gravid.. Och det är sjukt varmt då, nu ligger det på 32-36 grader, vilket jag inte klarat som gravid men det är ju olika..

Vi åker allinclusive nu den 7 juni ett riktigt superhotell internationell standard så är det 5 stjärnigt och för oss 5 betalar vi 23000 så 15 är ju inte jättebilligt men inte heller jättedyrt..Vi hitta vår under ett super erbjudande sen blev vår avbokad och så blev vi erbjudna denna istället

www.fritidsresor.se/resa/egypten/almaza-bay/blue-village-exotic-almaza-beach-resort/
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Hej!

Jag har just tävlat om en vagn här på fl..... undrar om jag har ngn chans.... det är väl min enda chans att få en ny vagn till detta barn.....

Gustav är ledig idag och sitter här och ritar bubblor! Han är sååååå söt! men vi ska strax åka till Farmor och farfar de ska ta hand om honom idag. Jag är sååååå glad att vi har dem! Det underlättare verkligen vardagen för oss!!

Igår skulle Magnus bowla match trodde han, vi bestämde att jag och G skulle vara med och hejja på i hallen, men när vi kom dit var det idag han skulle bowla, så istället bowlade han ngra serier och Gustav fick vara med och bowla han med, det var superkul!!! Gustav ÄLSKADE DET!!! Skrattade högt! och ropade "kasta bollen!!!" He he he

Marina: Jag är avis på er resa..... vill också....

Mirjam: Kan ni inte åka ngstans i närhten istället då? Där det inte är lika varmt, lättare att komma hem och man vet hur sjukvården funkar? Typ danmark, eller tyskland eller så? Finns ju fina badorter att åka till.... Om jag hade haft pengar hade jag tagit med mig bebisen och följt med dig!

Syster: SKönt att du fick vara kvar på jobbet!!

• BackinBlack

God förmiddag!

Vilket härligt väder. Jag vill göra ungefär allt på en gång - sitta och läsa i solen, tvätta fönster, åka och shoppa nya blommor, etc etc.

Stora syster: Låter som en toppenplan att ta lite kurser och sedan söka vidare!

flingan: Hur gick det med samtalet från chefen? Vad handlade det om? Vad kul att G gillade att bowla, hehe. Och att du får barnvakt idag är ju toppen.

Lilla T och tip: Jag får försöka hänga med en annan gång, en kväll eller en helg.

Jag skrev på avtalet igår och de på arbetsplatsen ville hinna förbereda för min ankomst så jag börjar inte nu på måndag, pga långhelgen, utan måndagen efter. Så jag har hela nästa vecka då jag är hemma ensam på dagarna och inte behöver känna stress att söka jobb. Då kan jag röja undan det jag vill hinna innan jag börjar jobba och kolla lite kläder också. Har ju bara två par byxor jag kan ha, vilket är lite tajt om jag ska jobba heltid fem dagar i veckan.
    Igår kväll var vi och tittade på femman och samtliga verkade ha kola i huvudet för vi har ju redan tittat på den och hon på vår, förra året. Det var femman som verkade så sliten att vi inte ville ha den. Men nu ska hon kolla vad som kan bytas ut och vad som står på tur att åtgärdas (hål i dörrar och spruckna köksluckor, slitna/trasiga golv och riktigt sunkiga tapeter som hon påstår är från 1985 - och så hade hon just nu stopp i avloppet i badkaret så det såg ut och luktade lagom kul). Vi får se hur det blir, hon vill ändå inte flytta förrän efter semestern i så fall.

Ha en superfin dag och en skön långhelg allesammans. Kram.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Uteröga: grattis till påskrivet kontrakt! Hoppas du fick okej lön! Löser det sig med dagislämning och hämtning? Det låter ju bra att du har nästa vecka på dig att fixa undan och förbereda lite inför jobbstart. Lite kul att det var samma lägenhet som ni redan tittat på, hi hi! Då håller jag tummarna för att hyresvärden fräschar upp den! Men är det den lägenheten som ligger i samma upgång som där dina föräldrar bor?

Flingan: jag glömde ju helt bort att fråga dig igår vad chefen ville... Har tänkt på dig och hoppas det var något banalt och att du fick sova trots att hon skulle ringa!

stora syster: grattis till att du fick förlängt på jobbet!

Nu måste jag packa upp alla varor jag handlade på Willys efter att jag lämnat Idun på dagis. Jag var bara tvungen att ta en paus och sitta ner en stund först, för när jag kom hem var jag alldeles yr och illamående. Har ätit mjölk och Frosties här framför datorn (det är mina cravings, ha ha). Fick sammandragningar när jag packade kassarna på Willys...

• BackinBlack

Lilla T: Oj, ta det lugnt nu. Bra att du vilar emellanåt. Man vill så mycket och orkar inte. Lönen på jobbet är ok, så att jag känner mig nöjd. Chrille har sommartid på jobbet nu så han behöver inte begära att gå ned i tid förrän i september. Visst, barnen får gå 2,5/3 timmar längre per dag men jag tror det går. De är ändå uppe i ottan och vi bara går här hemma och "väntar" på att få gå till dagis. Nu ska de gå 7.30-16 ungefär, med frukost direkt när de kommer på morgonen. Funkar det inte får vi tänka om, jag har flex på det här jobbet. Och de har förhandlat till att jag har 40-timmarsvecka, men de jobbar 7,5 timme per dag och om jag vill kan jag också göra det. Vi får testa och se.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Nu har jag lämnat G hos farmor och farfar och ätit lite lunch, nu ska jag sova. Såg att ni frågat om chefens samtal.... hon ringde aldrig..... och jag har insett jag har glömt min mobilladdare på landet, så jag tror inte jag vågar svara om hon ringer idag, pinsamt om det bryts....

• Mirix

marina, var det priset för 2 eller en vecka??
    det blir ingen resa för oss i vilket fall, tyckte inte försäkringen täckte tillräckligt mkt. mn det verkade vara ett super hotel, jag e verkligen avundsjuk!!! vi kunde få åveckor på det för 20´000 mn det e för mkt. vi ska ju köpa bil oxå... tja så vem e hemma hela sommaren o vill umgås??

Svar på tråden järfällatråden 9