• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

mirjam: Jag är hemma större delen av sommare iallafall! Varför måste ni köpa ny bil?

Jag har just varit och hämtat ut ett paket med kläder till G och till pyret!! Det första vi köpt till henne! En jättefin body med fjärillar på! Så nu känner jag mig lite glad iallafall. Har annars haft en jobbig dag idag, fattar inte att tiden kan gå så långsamt.....

• Mirix

jag förstår dig Elin, vi hade ju värsta turen ett Mira kom ut för planerat snitt s vi lapp vnta såååååå länge

Vi måse ha en kombi om vi ska få plats med barnen. Dte blir för trångt, tex om vi ska resa nånstns eler bara lämna bort över natten så ska det med två mrasser, vagn o tja... eller bra åk otarhandla, vi fyller ju hela baksätet nu, var ska allt vara när det är en barnstol till? ... o såtrivs inte Fanny med att ha en så liten bil.... vi hade kombi redan innan vi skaffade barn... men så bytte vi till den här av nånn anledning som jag har glömt...

• flingansnö

Ok, jag fattar.... vi skulle nog också egentligen behöva en större bil, men jag vill verkligen inte ha en kombi!! Det är bland det osexigaste jag vet.... och då är det crossovers och suvar som gäller och de är för dyra och fula....  Så vi får trängas....  

• Marina

Mirix bara 8 dagar.. Va ert två veckor det är bra...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • ak73

Oj, råkade skriva i den gamla tråden. Gör ett nytt försök:

Hej! Får jag låna er tråd lite och få råd av er Järfälla-mammor?! Min man kommer trol att få jobb i Sthlm och då kommer vi att behöva/vilja ha {#lang_emotions_laughing} ett radhus med inte allt för långt pendelavstånd till City. Vi bor 70 mil från Sthlm och känner dåligt till områdena där. Hade först funderat på Sollentuna, men har läst att det är stora bullerprobl där. Då såg vi Järfälla med hyfsade priser och lagom pendelavstånd. Men tipsa mig gärna om olika områden. Vill ha lugnt och barnvänligt och inte alltför långt till kommunikation till City (max runt 3 km). Är det nån som ids ta sig tid och tipsa mig? Snääälla.....
  • flingansnö

Bra att du hittade hit!

Järfälla är en rätt sor kommun, jag har bott här sedan 2004 och trivs bra här. Viksjö är ett populärt område med blandat radhus, villor och ngra få hyresrätter. Det är nära till skog och mark och icabutiken i viksjö centrum är MYCKET bra. Bussar går en gång i kvarten eller en gång i halvtimmen beroden på dag/tid till jakobsbergs centrum, det tar mellan 10 och 20 min med buss till centrum och därifrån pendeltåg som tar en kvart in till stan.

Skälby och barkarby vet jag lite mindre om, där har jag inte bott själv, men det är fint och ombonat även där.

I Kallhäll kan man bo i radhus med prommenadavstånd till kallhälls station med pendeltåg till stan, det tar ngra minuter längre in till stan än från jakobsberg.

I jakobsberg är det mest villor och lägenheter.

Titta in på Järfälla.se och läs på. Jag tycker att det är en bra kommun att bo i. Det är ett helt ok centrum, lätt att ta sig både kommunla toch med bil till olika ställen. Bra barnomsorg nära till naturen. Ja jag trivs

• Marina
    ak73 skrev 2010-05-12 20:31:19 följande:
    Oj, råkade skriva i den gamla tråden. Gör ett nytt försök: Hej! Får jag låna er tråd lite och få råd av er Järfälla-mammor?! Min man kommer trol att få jobb i Sthlm och då kommer vi att behöva/vilja ha  ett radhus med inte allt för långt pendelavstånd till City. Vi bor 70 mil från Sthlm och känner dåligt till områdena där. Hade först funderat på Sollentuna, men har läst att det är stora bullerprobl där. Då såg vi Järfälla med hyfsade priser och lagom pendelavstånd. Men tipsa mig gärna om olika områden. Vill ha lugnt och barnvänligt och inte alltför långt till kommunikation till City (max runt 3 km). Är det nån som ids ta sig tid och tipsa mig? Snääälla.....
    Välkommen här är en som flytta från Malmö till Viksjö =) kan absolut rekommendera viksjö om du vill ha radhus mm, detta kallas för radhusens paradis och personligen tycker jag det är finast av alla ställen i Järfälla, efter Viksjö skulla jag valt Skälby.. Närmst pendling är ju Jakobsberg eller Barkarby och det är inte långt till nån av dom..

Lycka till och hoppas ni hittar ngt, vart flyttar ni ifrån?
  • Stora syster

Morning!
    Usch, idage  man tröttmössa! Körde stenhård gräsklippningsträning igår, tog f-n flera timmar, med avbrott för div aktiviteter med barnen, de skulle ha banandrinkar o annat fix ;)

Ja, nu ser trädgårn ngt uppstädad ut, måsta bara så i mer gräsfrö...

Jaha, sista jobbdan innan tre dar ledigt då. Svärmor barnvakt idag, tur mna har henne!! Skulle vilja hitta på når skoj, typ nån miniutflykt om det e fint väder, nån som vill joina?

Nä, nu ser jga på klockan, måste kila!!

Ha det så trevligt idag alla!!

• Marina

Godmorgon sitter här och pimplar kaffe ihopp om att bli människa =) Liam har bråkat hela natten och Isa vakna 05.30 och har vrålat av trötthet till nu, då somna hon =)

Ibland längtar jag mer än nånsin till jag har stora barn fast när jag och André bråkar vill jag bara ha små hihi... När det gäller sömn så stora men trots, attityd mm som kommer med stora så vill jag ha små, mkt lättare... Aldrig nöjd haha sovande små barn hade varit kanon {#lang_emotions_laughing}

Hoppas alla får en skön ledighet, jag jobbar mer än nånsin =) men idag är jag ledig så då blir det massa tvätt och städ, imorgon va mannen snäll nog att vara ledig så jag kan få jobba...

• flingansnö

Marina: Stackare!!! Tur att du har kaffe nu iallafall!!!

Syster: Bra jobbat med trädgården!!! Själv är jag så glad över att föreningen beslutat att hyra n en firmasom tar hand om underhållet här!! Så jag slipper!

Idag ska vi åkapå dop... om det nu blir ngt, jag måste nog ringa till förlossningen och prata med dem.... är lite orolog att det sipprar fostervatten.... har ngn av er varit med om det?

Svar på tråden järfällatråden 9