• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Lilla T: Vi väntar på att hon ska komma och titta på vår lägenhet igen och kolla upp det där med vad som kan bli åtgärdat. Vi och hon anser ju att allt ska fixas så att det blir normal standard, ska bara höra vad värden säger. Skulle vilja flytta dit, för läget är bra och p-platsen är första utanför porten, aningens närmare dagis/närbutiken/stationen och när dottern börjar skolan slipper hon korsa Skälbyvägen.

Ja, de där gängen från Hässelby/Åkermyntan träffar man på först i Björkeby. Hehe. Min inställning är att mina barn inte ska gå i Björkebyskolan.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • sarunia

Lilla T:

Hade hört att 3 förlossningen kan vara lite lurig, och det var den! Värkarna började på natten fre-lör... kom aldrig riktigt igång men avstannade inte heller. På kvällen åkte vi till DS för att kolla, och japp jag va öppen men bara 3,5 *suk* fick åka hem igen.
    Kl 3 på natten började de riktiga värkarna och när vi ringde in till DS fick vi meddelandet att de har fullt och att vi ska åka till Huddinge, blev så himla besviken. Tycker verkligen inte om Huddinge Sjk!! Och lååångt är det också... väntade hemma, värkarna kom allt tätare, ringde DS igen, nä åk till Huddinge...
    Så vi gjorde det till slut.
    Kom fram kl 5 och 7.17 var hon framme :) skulle kommit tidigare om de inte velat vänta med att spräcka hinnorna. 
    Personalen var dock mycket bra, tur i det hela, för sjukhuset kan man få tung depression av!
    Tack allihopa! :)
  • Lilla

Utteröga: menar du att de går på Björkebyskolan eller hänger med elever som går där?

• flingansnö

Sarunia: vad bra att det gick bra fast ni inte fick det sjukhus ni ville.

LillaT: det är väl en blandning. Björkeby har inte det bästa ryktet, men nu har det jobabt hårt på att få till det och få bort mycket av buslivet!

• BackinBlack

Lilla T: Det kom dit gäng från Åkermyntan/Hässelby och bråkade när jag gick och även senare. Sedan är det elever från Skälby och Barkarby som går där och när vi började där efter sex år i Barkarbyskolan fick vi en chock och den har varit dålig alltjämt. Mobbning, lärare som tafsar, vandalisering, ingen som tar tag i problemen, osv. Ambulansen var där förra veckan.

• BackinBlack

Nu har jag precis fångat upp spya nummer två från dottern, ungefär en halvtimme emellan. Puh. Undrar vart det här leder.

• 1975

Jag ska förtydliga mig.
    Ungdomsgängen som kommer från Hässelby brukar inte ge sig in i skälby så ofta utan håller till i hässelby. Men om man bor i skälby men närmare emot hässelby så kan  barnen lätt hamna i hässelby gäng kretsarna och det dom håller på med är inget oslyldigt bus TRO MIG!!!

Björkeby vet jag inte hur det är nu, men när jag gick där så var det en jätte bra skola gick ut 89/90 tror jag.

• Stora syster

Eh, Hässelby e ju känt ända ut i Nacka som ett bra tillhåll för smågangsters! Runt Jakan hänger det ju en del ungdomar på kvällarna, men där har de satsat massor på närpoliserna, VARJE gång jag gått hem sent o sett nåt gäng ungdomar så har även polisen varit där! Observera att de står o snackar o hejar på varann!! Snorungar finns det överallt, de rika sysslar bara med rikare grejer, tar kokain ist för att röka braj osv...
    Bor några riktiga rötägg som det garanterat kommer gå illa för även här bland villorna. Det gäller ju att försöka lära ungarna hur de ska bete sig, och med vilka... O hoppas på att allt går bra! Som min kloka kollega sa häromdan; bättre att ungarna passar på att göra små dumheter medans de e små o lär sig av det, än att de börjar göra dumheter när de e större o kapabla till mycket STÖRRE dumheter som kankse inte går att lösa lika bra...  Tyckte jag var rätt smart!

• BackinBlack

1975: Hehe. Jag gick ut våren 1989 och jag tyckte inte skolan var bra på något sätt. Har en vän som är 11 år yngre och han mådde inte bra när han gick där och det var totalkaos.

Stora syster: Väl sagt. Finns typer överallt. Här var typerna fler från villorna i Skälby än våra i Barkarby, just då. Sambon bodde bakom Maria Kyrka i Jakan innan vi flyttade ihop och han säger att han inte vill tillbaka dit. Allt handlar väl om tidpunkt, erfarenhet och vilka man "stöter på" och umgås med. Inte lätt.

Uma har spytt en gång i halvtimmen under cirka 2½ timme, men nu har det inte hänt på ett tag. Just nu tror vi att det handlar om något hon har ätit. Vi får se. Sambon ska köpa hem något gott och så får vi avvakta.

• flingansnö

Nu har jag fått tillbaka min mobilladdare!! Nu ska jag bara ladda telefonen, försöka komma ihåg pinkoden och sen går det att ringa mig igen!! Hurra!

Utteröga: Inte kul att torka spyor!!! Hoppas att det bara är ngt hon ätit så att det går över fort. Stackarn....

Ang bostadsområden så tror jag att Syster har rätt, i alla områdeen finns det skit. Jag bor ju mitt på söderhöjden eller slödderhöjden som det så fint kallas, men jag har inte sett mer skit här i vad jag gjorde i Viksjö. I Viksjö finns dessutom grupperingar av nynazister.... och de är ju inte så kul att ha som grannar, men å andra sidan, vet man inte så ser man inte. Tror man ska gå på magkänsla och på huset och på hur det ser ut när man väljer boende.

Svar på tråden järfällatråden 9