• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Marina

Ja Jonny handla i går efter Andrés träning =) annars hade jag inte överleft dagen...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

ringde förlossningen och på min beskrivning trodde hon inte att det var ngn fara. Så nu har jag klämt in mig i strumpbyxor och finkläder! Dop blir det idag! Men har dragit en stor tunika över för vi ska stanna på vägen och äta, och jag har ingen lust att spilla på de enda kläder jag kan ha!

• Timba

ak73: Jag tycker att det är bäst att bo nära pendeln, dvs så att man inte behöver ta buss till pendeln efetersom som både bussar och tåg ofta är försenade kan det vara rättså jobbigt, speciellt om man ska hämta barn och så. Så för oss gick viksjö och skälby bort.
    Barkarby, kallhäll och Jakobsberg ligger ju precisis vid pendeln.
    Barkarby och kallhäll är lugna områden, men centrum är rätt litet, Jakobsberg har stort och bra centrum, men det kan vara lite stökigt, men det är ju helt beroende på vart i jakobsberg man bor. Tycker också att ni ska kolla närmare på kungsängen, bro och bålsta, litel ängre till stan med tåget men klart bättre priser. En parameter till är att tåget går med kvart trafik fram till kungsängen, sen är det halvtimmestrafik som gäller, men diskussion pågår om att utöka trafiken.

Flingan: Hur gick det du ska inte föda nu eller så, det kan inte vara vattnet som går ?

Jag tror oxå att vi kommer att behöva en ny bil, kommer bli jäkligt tajt med tre barnstolar, måste börja leta efter en med sjusäten

Nä nu måste jag vattna gräsmattan, elller skulle det regna idag?måste kolla prognosen kanske jag slipper...

• Marina

Tyvärr innan vi flytta hit så hörde vi massa negativt om Kallhäll så där skulle jag inte vilja bo men såklart bor man där man trivs och hittar något, bussarna från hummelmora till jakobsberg går i rusning en gång i kvarten och jag har aldrig behövt vänta.. Annars en gång i halvtimmen och tror det är likadant till Barkarby station..

Vad gäller priser så när vi leta bostad här så va Viksjö lite dyrare än Skälby och Kallhäll men värt varje krona =) beror ju som sagt vad man letar efter men här är radhus paradis bra skolor och helt okej förbindelse eftersom man kan välja Jakobsberg eller barkarby...

• Mirix

jaa en picknick till typ Akallaby på lördag vore väll nått? Vilka vill haka?

• Timba

ska man åka buss efter tåget missar man ofta bussen efter som tåget är ofta försenat och vice versa, dessutom behöver man ofta åka tunnelbana inne istan så det är ett jäkla bök, dvs jag bodde förut i ett område som viksjö med buss till tåget och det är inte såkul med tre byten för att ta sig till jobbet

Och jag har nog hört mer negativt om viksjö med alla ungdomgäng som härjar, dvs här händer det ju typ aldrig nåt dvs i kallhäll.

Viksjö är inte heller dyrare än varken kallhäll eller skälby utan det beror på helt vad man jämför för objekt.

• sarunia

Halo,

Ville bara säga att nu har vår efterlängtade dotter kommit! Punktlig kom hon på BF 9 maj kl 7.17, vägde hela 4120 och var 52 cm lång!
    Det känns helt överväldigande att ha tre barn, man vet inte vad man ska göra av känslorna...
  • Timba

Sarunia: Grattis till lilla dottern !!! Vad ska hon heta ?

• Marina

Ungdomsgäng som härjar ??????? Nä här är värsta svensson idyllen tycker vi, ungdomar som är rastlösa och hittar på buss ibland finns överallt...

Jag säger bara vad jag hört och det va att det mer skit där och att där var mkt billigare för ingen ville bo där, sen om det är sant vet inte jag..Mäklarna sa själv att det är billigare i Kallhäll men det var kanske bara 2007 när vi köpte...

Men överlag tycker jag att hela Järfälla kommun är väldigt bra men visst blir det byten om man pendlar men om man åker härifrån på morgonen så är man i Jakobsberg på en kvar, jag åker alltid 07.30 och är där kvart i och pendeln går 54 och 58 och sen går dom ju väldigt tätt så missar man en är det inte hela världen...

• Timba

Marina: du måste ha pratat med en väldigt skum mäklare, för det där stämmer inte. Gå bara in på hemnet och jämför, dvs vi letar efter större så jag tror nog att jag har rätt bra koll på prisläget.
    Ja här bor det ju mesta dels pensionärer och barn familjer, så det är lungt här. Angående ungdomar jag hört det från andra tonårsföräldrar som bor där att det är en del bråk.

Svar på tråden järfällatråden 9