• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Marina

Vi har hört av många här uppe att bo nånstans där tunnelbana går är mer gäng och bus, och även om man bor vid pendeln.. Står även om man googlar det!! Jag har som sagt inte haft problem med bussarna här men absolut krånglar det, personligen tycker jag sl har sämsta kollektivtrafiken, i skåne är såååå mkt bättre, går bättre håller hårt på tidtabellen och framför allt nått jag saknar här trevliga buss chaufförer =) här är dom hemska...

Tacka vet jag bil =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Det är svårt att hitta nån högstadieskola som e lugn skulle jag tro, det e helt klart en stökig ålder.

Det e alldees riktigt et somAnnelie skriver, det är lätt att fåett dåligt rykt men svårt att sudda bort.

ingen mer som kommer till akalla by imorgon kl. 10??

• Lilla
    sarunia skrev 2010-05-14 12:25:06 följande:
    Lilla T: Hade hört att 3 förlossningen kan vara lite lurig, och det var den! Värkarna började på natten fre-lör... kom aldrig riktigt igång men avstannade inte heller. På kvällen åkte vi till DS för att kolla, och japp jag va öppen men bara 3,5 *suk* fick åka hem igen. Kl 3 på natten började de riktiga värkarna och när vi ringde in till DS fick vi meddelandet att de har fullt och att vi ska åka till Huddinge, blev så himla besviken. Tycker verkligen inte om Huddinge Sjk!! Och lååångt är det också... väntade hemma, värkarna kom allt tätare, ringde DS igen, nä åk till Huddinge... Så vi gjorde det till slut. Kom fram kl 5 och 7.17 var hon framme :) skulle kommit tidigare om de inte velat vänta med att spräcka hinnorna.  Personalen var dock mycket bra, tur i det hela, för sjukhuset kan man få tung depression av! Tack allihopa! :)
    Jag hade missat att du skrivit! Vad bra att det gick bra trots att du inte fick föda på det sjukhus du ville. Tack för att du delade med dig! Blev lite nervös nu bara att det ska vara fullt i Danderyd när det är dags för mig att föda... men det är väl ingen idé att oroa sig för det redan nu. Hur känns det annars att ha 3 barn nu? Har ni landat? Grattis igen!

Nu ska jag läsa igenom allt ni skrivit idag.
  • Lilla
    ak73 skrev 2010-05-14 19:29:05 följande:
    LillaT: Vi önskar ett pendelavstånd på max 30min till Sthlm city och gång-/cykelavstånd till pendeltågstationen, högst 2-3km. Helst ett BR-radhus på under 2milj. Hyran är inte så viktig. F.ö är närhet till vatten och natur ett plus, men man kan ju ta bilen till sådant. Lugnt och fridfullt vill vi ha det.
    Egentligen funkar alla områden i kommunen i så fall. Har ni möjlighet att åka hit och kika runt så kolla in olika delar av kommunen och olika objekt som är till salu så känner ni nog vad som känns bra. När ä det ni ska flytta?

Oj, jag visste inte att Björkebyskolan hade så dåligt rykte. Där ser man. Men det är ju som sagt några år kvar tills det är dags för högstadiet för oss också, så då kanske det är annorlunda.

Annelie E: hur uppfattar du Björkebyskolan då? Visst jobbar du där?
  • BackinBlack

Mirix: Låter mysigt med Akalla By, men tar vi oss ut så kanske vi gör en kortare utflykt. Fast det är väldigt mysigt där...

Annelie E: Jaha, du jobbar där och här svamlar jag på. Men som sagt, det är min bild av skolan och den är ju väldigt subjektiv.

Lilla T: Inte oroa dig för att det är fullt på DS. Allt ordnar sig. Jag hade flera nummer på kylskåpet och i plånboken och så fick det bli som det blev, KS ligger ju nära också.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Marina

Låter mysigt med Akalla men här är det full rulle, ska iväg nu på morgonen och fixa pass sen handla, massa att fixa och ingen tid nu när man jobbar..Sen måste vi ha en trädgårdsdag...

Ha så skoj ni...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Åh, jag hade gärna följt med till Akalla idag, men eftersom G är hos farmor och farfar och mange ska jobba ska jag försöka att fixa grejjer här hemma. Orkar väl typ en sak i timmen, men det är iaf bättre än ingentin..... Idag är det 9 dagar kvar!!

• flingansnö

Är det ngn av er som burit nyfödd i ergo? Sitter och tittar på olika inlägg och filmer på youtube och blir inte klok på hur det ska funka.....

• Jennypenny82

Hej järfällamammor! Jag (82:a), min sambo Peter och ettårige son Viggo flyttar om ett par veckor från Solna till västra Jakobsberg. Vi känner inte en enda en där ännu så det hade varit kul att lära känna andra föräldrar i området. Hakar gärna på om ni tar en promenad eller fika!

//Jenny
  • flingansnö

Välkommen Jenny!!! Västra jakobsberg är fint! Där kommer ni att trivas! Vi träffas med ganska ojämna mellanrum och hittar på saker, och nya föräldrar är varmt välkomna! Vissa dagar skriver vi nästan ingeting i tråden, som idag, och andra böir det många sidor på en dag! Häng på bara!  Jag heter Elin och bor på söderhöjden i jakobsberg med min man och min tre och ett halvtåriga son, och en bebis som kommer ut ur magen om 9 dagar!

Svar på tråden järfällatråden 9