Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Hej hopp!! Har spenderat helgen på landet med mor och far och syster och alla barnen.... och min syrra... herregud. Man undrar hur hon är funtad! Lördagkvällen slutade med att jag grät hos mamma..... Hon bara TAR energi!  GAHH!!!!! Jag blir så trött, tur att jag inte är långsint!

I övrigt var det fantastiskt på landet, allting slår ut, det är så vackert, och varmt och skönt så vi satt ute och åt och barnen kunde springa utan jacka och hoppa studsmatta utan skor!

• flingansnö

mamma till Anton: hur gammal är han nu. Jag har för mig att när Gustav var liten, han var också ett kräkbarn, så sa BVC att om han klarar att vända sig till mage själv då kan han också sova på mage... men jag vände på honom ändå, tills han var typ 9 månader....  Jag vaknar på nätterna ändå, så då kunde jag lika gärna vända på honom liksom...  

• flingansnö

Mamma till Anton: Sova lungt är väl en definitionsfråga när man har en bebis?  Har du frågat på bvc? Gör det annars. Och om du vaknar kan du ju bara vända på honom? 

• flingansnö

Fick äntligen tummen ur och skruvade upp rullgardinerna i barnens rum! Det är mina gamla som jag hade när jag var liten! Jag är stolt som en tupp att jag klarade det! Fint blev det och nu kan de sova där utan att vakna av att solen går upp astidigt på morgonen!

• flingansnö

WOW!!!! Lina!!!! Det är ju fantastiskt!!!! Hurra för dig!!! BRa jobbat!!!!

• flingansnö

Lina: Grattis till förkoleplatsen!!!! HURRA HURRA!!!! Gud vad skönt!!!

D1980: Men herregud, det är väl klrat att de ska smörja in barnen!!!!  Vi lämnar insmord pojke på morgonen och så har han en flaska på sin plats på fsk. Det har de andra barnen också. Tycker också att du kan ringa rektorn. Eller maila om det känns tryggare...

Idag ska vi ha träning på AC. Magnus kan som vanligt inte vara med.... jag undrar vad som har hänt med den jämställda Magnus jag gifte mig med.....  suck.... ja ja, iaf så har jag inte heller ngn barnvakt till Agnes, så jag väckte henne halv sex i morse, för att hon ska vara trött vid 9 och somna i vagnen.... tror ni hon är glad nu? ahhhh, jag har redan huvudvärk, var ska denna dag sluta?

• flingansnö

Hej ANna! Trevlig med ett snabbebsök!  

• flingansnö

Oj Jessie!! Hade ingen aning!!!  JAg önskar verkligen att jag hade ngra bra tips att ge dig, men det har jag inte.... Kramar till dig iallafall! Och vänd did till kvinnojouren om du inte redan gjort det, där får man bra hjälp har jag hört!  Kramar i massor till dig!

• flingansnö

Therese: Tror de har sådana skydd på barnenshus i outlet, tyckte jag såg detnär jag var där senas... Stackare som är trött. Jag lider med dig, hoppas att du fick sova lite idag när I är på fsk

• flingansnö

JOssan: Vi har valt fjällesn förskola till Agnes, vi ska börja där den 9:e augusti, Vi valde den för att vi har Gustav där.

Vilket var ert förstahandsval?

Svar på tråden järfällatråden 9