järfällatråden 9
Steffi: ja,spännande! Jg älskar att fylla år!!!
Bästa dan på hela året typ!
Vi ses i morgon!
Steffi: ja,spännande! Jg älskar att fylla år!!!
Bästa dan på hela året typ!
Vi ses i morgon!
Åh karin, jag förstår din känsla...... Jag vet att du är jätteglad över att han är frisk och allt det där, men jag försåtr att du ändå är ledsen. Kramar till dig, och du vet ju att du kommer få världensfinaste lilla lillebror!
jag har strålande nyheter att berätta!! AGnes KRYPER!!!!! det är stort!!! Hon kröp genom hela hallen idag!!!!! Jag är såååååå stolt!!!
Här firar vi födelsedagen med att inte sova..... varför ska vällingpulvret ta slut en natt när A vägrar sova????? Hon fick som vanlit igårkväll, somnde gott men vaknade igen redan vid 11.... då fick hon en flaska till och jag änkte att nu sover hon resten av natten....men nej då..... nu är hon vaken och har fått det sista vvällingpulvret men är inte nöjd! Så det blev till att leta recept på välling på nätet, och ställa mig och koka..... nu har jag det på kylning..... suck.... kommer vara sååååå pigg i morgon
(ja eller senare i dag menar jag såklart...)
Jag hade en toppendag igår!!
Trots vurpan utanför simhallen1 Tur att jag har ett extra lager så jag landade mjukt! Inga blåmärken, belv mest rädd! tog på mig vinterskorna sedan!
Steffi: slog sig Hans igår?
Här har vi vaknat tidigt idag, vilket inte är så poppis eftersom jag var vaken till halv ett och drack vin och firade föelsedag.... idag ska vi ha kalas, och då vill jag ju gärna vara pigg.... om vi nu blir så många.... syrran ringde igår och sa att Signe (mellanbarnet) hade kräkts... hon trdde inte att det vara magsjuka men ville att jag skulle veta.... jag undrar varför.... Jag menar är det magsjuka så kan de ju ringa när de vet det och r det inte magjuka så oroar hon ju mig i onödan!
Fick ett sms från min bror också... om att han inte fått ledigt så att de inte ksulle komma..... just nu funderar jag oåp att åka till skogås och hämta svägerskan och henns barn så att de får komma iallafall!! Det är en lång och komplicerad historia det där med min bror, men jag vill verkligen att hon och barnen kommer!1!!
nu har gästerna gått hem! Vi har haft kalas för mig idag, och det vr jättetrevligt! Fick härliga presener och det var trevligt! Faast jag verkar vara inne i ngn sorts självskadeperiod...
lyckades med att skära mig ordentlgit i hande i morse på mandolinen när jag skar potaotis till gratängen.... shit det var blod överallt och jävlar vad ont det gjorde!! Herregud!! Nu får jag skärpa mig!
Jaag fick spabehandling på Wilmas spa i jakan av Mangus helt underbart!
Nu ska vi lägga två övertrötta barn och sedan blir det lite vin och downton Abbey!
Underbart!
steffi: Jaha... jag fattade inte att det var så illa! men som tur är de så tål de er än vad man tror de små liven. ge honom en puss från agnes
Godmorgon! Här blev jag väckt tidigt av Gustav som drog av mig täcket och ropade VAKNA MAMMA!! å det var vara bara att stiga upp.... tur att jag är morgonpigg även när jag har sovit lite och druckit vin kvällen innan!
Fick dock börja dagen med att ta smärttillande, jäklar vad ont handen gör! Det har blödit under natten också,inte igenom kompressen, men ändå ganska mkt! tänker att jag får lägga om det ordentligt efter morgonens dush, vilket lär bli ett äventyr, eftersom jag inser att dusha handen inte är att rekomendera..... Magnus har lovat att tvätta håret på mig! Igår fickhan hjälpa mig med sminket och med att locka håret! Och försöka sätta på sig en Bh med en hand.... nej det går bara inte....
nu ska jag drickaen kopp välbehövligt kaffe och sedan göra iordning presenten till Gustavs dagiskompis Stella som vi ska på kalas till idag!
lina: Härligt med bubbel!
ang sy,så finns det ju liksom inget att sy.... jag "hyvlae" ju av en bit av handen....en skiva lika tjock som en potatiskskiva typ...... rätt äckligt faktiskt...... men om det fortfarande blöder och jag haront och så, så blir det doktorn på måndag el tisdag.
Tip: Nej har inte varit hos VC, jag tror det läker som det ska, är inte svullet eller inflamerat eller så, tror inte de skulle göra ngt särskilt annorlunda hos vc än jag gör själv, dvs hålla rent och torrt och byta förband morgon och kväll....
Mia: Välkommen tillbaka!
Steffi: Härligt med lekparkslek!
BT: Nej inte fogarna!!1 Fy jag vet hur ont det gör!!! Stackare! Hur är det med karpaltunneln och huvudet?
Hrhemma står jag och steker gröt!!! :-O Det är Agnes nya favoritsnack! ![]()