Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Steffi: Ja jag tror att jag vill följa med på ÖF, känns tryggare när ajg vet att ni är där! När brukar ni gå?  Jag söker lite olika jobb, just nu är det ett jobb som biträdande rektor och två som rektorer, men jag tror inte att jag har så stor chans.... ska även söka jobb som tjänsteman på kommuner och på FK och AF. Vet att migrationsverket söker också, men det tror jag inte att jag pallar.....

Nu rä det äntligen fredagkväll!! Fredagsmys here i come!   och på söndag får jag träffa min brorson Alexander!! Underbart!!

Judit: Är du fortfarande sugen på den där hoppgungan? Annars åker den ut på blocket i veckan

• flingansnö

TiP: Jo, jag vill jobba som lärare, och nej jag vill itne jobba som lärare.... jag vet verkligen inte..... vi får se vad som händer..... 
    Vårdbidragsmötet gick bra, man söker ju ingen summa, utan de gör en bedömning utifrån vilket behov man har. Vi har ju avlastning i form av farmor och farfar och 30timmar på fsk så det drar ner lite, men vi drog upp ALLT som är svårt med G, det var tufft men skönt att få det gjort.

• flingansnö

Lina: Härligt ändå att vara lite bakis!! Men fy vad jobbigt med färgen... du funderarde inte påa tt köpa små provburkar och provmåla lite innan?  Jag hänger gärna på till ÖF på torsdag, vilken tid ska du dit?  Och ang bidraget så kommer vi inte att få fullt, tror vi kommer få på 25% eller max på 50%. blir det 25% så är det ungeför 2000kr som man sedan måste skatta på, så det är inte så mkt, men täcker upp en del av de extrakostnader vi har för pedagogiskt material, resor och sånnt.

• flingansnö

BT: Välkommen tillbaka! Såg på fejjan att du är sjukskriven på heltid nu, så vi får passa på att ses!

pappaEmil: Välkommen! Vi är tråd för järfällaföräldrar, inte järfällmammor, även om vi för tillfället endast är mammor som hänger här! Jag bor i jakan med min man och en son född 06 och en dotter född 10

LillaT: hur går det med sömnen för Tor?  FÅr ni sova ngt?

JAg har haft en underbar helg jag ockås! Vi åkte till ngra vänner i norrtälje på lördagen och var där med båda barnen, det var full fart, men roligt! På söndagen kom mamma och pappa och hämtade mig och vi åkte till min bror och hans sambo och deras nytilskott Alexander!!! Shit vilken söt bebis!! Han föddes 3e mars, så han var ju alldelsesl ny!! OCh hjälp så söt! Och så lik min bror!! At snusa nyfödd bebis är underbart! Han har en storasyster (halvsyster) som heter Victoria, som är 5 år och sötare och stltare syster får man leta efter! Helt underbart! Vi hade med oss spjälsäng och skötbord och bebiskläder till dem, och de var så glada! DEssutom hade de en liten svart skinnsoffa som de inte belv av med, så den tog vi med oss i pappas släp och så bytte vi ut vår gamla trasiga svarta skinnsoffa mot den! Toppenbra!!

IDag ska jag åka till autismcenter och träffa vår behandlare och lägga upp ngt som heter habiliteringsplan.... det blir spännande.... ska köra bil ensam i stan!!! :-O

• flingansnö

just ja, glömde ju bort att berätta att Gustav lärde sig att hoppa jämfota i helgen!!!! Det är stort!

• flingansnö
    BackinBlack skrev 2011-03-07 09:53:54 följande:
    Underbart!

• flingansnö

TiP: vad sött! Du måste ta en bild!   Ang atusismcenter så har de varit där en gång, en förmiddag, så ska de dit igen den här veckan. Det ska bli spännande idag faktiskt!  Jag berättar sedan, vad ni har att vänta! Går ni på steg ett nu? (föräldrautbildningen)

• flingansnö

TiP: Men det är ju bra iaf, Det är ju en process det där, för oss alla och det tar olika lång tid för oss.... Jag tyckte att det enda vi fått som var bra ang hemläsxorna var det här med barnets stund, och infon om det här med kravkänslighet, Gustav svarar bra på det, och det känns bra!  Men jag ser fram emot att få träna "på riktigt" med honom!  Vart går ni hos logopeden med honom?

• flingansnö

Vi verkar verkligen göra lika saker! De är nog rätt lika våra pojkar!  VI går också på Jakobsbergs sjukhus, hos Sara Burge, hon är toppenbra! Magnus har gått den där teckenspråkskursen också, och gustav svarar bra på etecknen, fast han tecknar inte själv!  Jag ska ägna nästa vecka åt att gå igenom hela kursen tänkte jag så att jag också blir bättre på tecknen, man fick ju med en dvd med kursboken.

• flingansnö

Ush jag är just hemkommen från mötet på autsimcenter och jag är ARG! Tycker inte att de lysnade alls på vad jag hade säga och att de bara malde på, dessutom så skulel vi få göra IBT (intesiv beteende terapi) Men det skulle vi inte hinna nu, och inte kunde de dra igång förän i höst och bla bla bla bla......  Ja, de får köra sitt race, det är ju inte dåligt för G, och det är bra att de har kontakt med föskolan och att han kan få hjälp den vägen, men annars..... nej jag kände det som att de liksom "muppifierade" om ni förstår vad jag menar honom, jag vill ju att Gustav ska få vara så vanlig som det bara går, och få lära sig att passa in, inte att han ska bli ännu mer speciell.... det verkar de inte vara så inne på.... jag vet inte kanske är jag i förnekelse för att han faktiskt är handikappad, men jag tycker verkligen itne att han är det!!!!

Svar på tråden järfällatråden 9