Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Lina: Åh, jag beklagar verkligen sorgen. Den gör ont även när den är väntad! Krama din pappa extra hårt idag!

LillaT, Lina, lillagrodan: Vi var ju toppenbra igår!!  Gustav kämpade och höll sig vaken hela vägen hem, men jag hann inte mer än lägga ner honom i sängen så sov han, jag lvoar det tog 30 sek sen sov han! Men han var glad, och i morse vaknade han och var pigg som en mört!

jossan. Härligt med kalas med ponnyridning! Det kanske man skulle göra

• flingansnö

Nu har jag skickat iväg maken och sonen på blommarknad! Ska bli härligt att få nya blommor här!  Själv ska jag städa och fixa, vi ska ju ha kalas i morgon! Det ska bli roligt.

• flingansnö

Nu har vi varit hos farmor och farfar och hämtat hem sonen. I morse åkte han och Magnus och farfar på blommarknad, sedan ville han så gärna stanna hos farfar så det fick han. Under tiden fick vi sååååå fint här hemma!  Det är verkligen härligt med nya blommor!  Hos farmor och farfar fick vi dock dåliga nyheter, Magnus farmor ligger på sjukhus med lunginflamtaion och hjärtflimmer, och vi har väl inte trtott att hon ska klara sig, men nu hade läkarna gett henne max en vecka till... Hoppas att hon inte dör i morgon bara.... sorgligt.  Men samtidgt skönt att hon inte behöver ligga i flera månader och lida.

Nu skriker Agnes på mig, måste lägga henna och seadn damsuga upp jord från golvet!  Kram på eroch hoppas att ni får en trevlig Mors dag i morgon!

• flingansnö

LillaT: VIlken toppenpresent!!! Härlgit!

Här hemma hade vi kalas igår, och det blev lyckat!! Men hjälp vilket kaos, 7 barn, och 11 vuxna i vår lilla lägenhet!!! Tur att det var fint väder, Magnus gick ut en stund med barnen och de lekte på gården.  jag har lagat mat sedan tidig morgon och jag gjorde allt själv, plus passade barnen, Magnus jobbade. Jag är så stolt över att jg klarade det!

Nu ska jag städa upp det jag inte orkade igår kväll!

• flingansnö

LillaT: Grattis till stora killen!!! klart han måste få en samkbit av tårtan!  Ang fskgrupperna låter det helt normalt. Ska kolla när jag hämtar G idag hurd detkommer att se ut till hösten, det sitter en lsita på dörren.

Vi har varit på BVC idag och Agnes fick sina 1-års sprutor! Stackarn.... hon blev jätteledsen! MEn det gick över ganska fort iaf!  Jag frågade även om Agnes förstoppning, och hur jag ska göra, och sköterskan trodde kasnke att mindre fibrer skulle hjälpa.... så nu har jag kokat vetemjöljsvälling med rapsolja i, och så ökade jag dosen lactulos till 15ml.... hoppas att det hjälper nu!!  Har ni ngra bra tips mot förstoppning?

• flingansnö

oh vad roligt Annika!!! härligt att lära sig att köra bil!

• flingansnö

Eva och Tip:  tack för råd! Har provat russin men hon spottar bara ut dem I morse ville hon inte ens ha välling, har kokat mild vetemjölsvälling åt henne, men  i morse spottade hon ut den. Men jag lyckades truga i henne en burk med katrinplommon, så jag hoppas på det. Messmör hjälper inte, det har vi testat. Päron spottar hon ut   Hon dricker vatten, men nu ska jag ge henne saft tänkte jag, så att hon verkligen får i sig MYCKET att dricka. Tänkte blanda lacutulosen i saften.  När ska man söka läkare?

• flingansnö
    Timba skrev 2011-06-01 19:35:25 följande:
    Hoppas att hon mår bättre nu, men annars kan du ge microlax om det är akut. Sök hjläp om hon får ont i magen eller tappar aptiten om det inte redan löst sig.

Hon har fått microlax flera gånger och då bajsar hon hårt och illaluktnade, men sen är det stopp igen. Nu verkar det dock ha löst sig (ha ha ha) Igår fick jag i henne först en burk med katrinplommon och sedan lite youghurt  med lactulos och loppfrön i, Hon bajsade två gånger igår och drack välling på kvällen. Jag hoppas att det kommer mer bajs idag....

• flingansnö

Hej på er!

Nu är vi hemma från landet för den här helgen. Det är verkligen underbart att ha det stället att åka till! Jag är så tacksam att mina föräldrar köpt det! Trots att jag fick rensa ogräs hela lördagen! :-O

Jossan: Hon äter fullkornsvälling 1-årsvälling.  Men jag har dragit ner på det ordentligt nu, nu får hon bara på kvällen. Magen är bättre, men fortfarande trög och hon får kämpa på. Tack och lov så får jag i henne katrinplommon nu, men bara när hon är jättehungrig, så hon får det till frukost.

Idag ska vi försöka rensa upp ute i vår "trädgård" här hemma. dra upp lite maskrosor, rensa lite mellan plattorna och klippa gräset, det blir nog ganska soft tror jag, vi ska ta ut poolen till barnen och så!  Har ngn av er företen testat solskyddskläder till era barn? Agnes är ju så lite att jag inte gärna vill smörja hela henne med solkräm, men tänker att om hon har sådna kläder behäver man ju bara smörja på de delar av kroppen som exponeras.... hur gör ni? Vad har ni för solkrämer till era barn?

• flingansnö

jossan: Det ska jag prova, men på bvc sa de att majsvällingen var stoppande? Men klart värt att prova. Sov hon bra påd en också? A fick vetemjölsvälling i bland men hon sover så illa på den....

Vi ska inte göra mkt alls denna vecka, mest bara vila och ta det lugnt.

Svar på tråden järfällatråden 9