• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Strimma
    Emma skrev 2010-05-28 10:09:41 följande:
    Ja, visst är det drygt det där med att dom säger olika. jag frågade om det här BOEL testet igår och då fick jag reda på att dom inte gör det längre, eftersom dom kollar hörseln på tredagarskontrollen. Men jag talade om att jag har flera kompisar som har gjort det nu nyss, och då är det er här i tråden om ni inte förstog det . Då talade hon om att vissa landsting fortfarande gör det. Men att det är på väg att försvinna. Strimma: Så kommer nog jag också göra. Jag frågade henne om man till exempel ska gunga, och det är både sol och skuggigt. Då sa hon att det är heltäckande kläder som gäller... Men det tror jag inte skulle funka på M som är väldigt varm av sig. Jag kommer ju naturligtvis inte sitta medvetet i solen om det finns skugga, men jag kommer samtidigt inte låta solen hindra att vi ska kunna gunga och roa oss på det sättet. Sephiroth: Nej, gör inte det!!! Vi skulle sakna dig något oerhört här i tråden. Och tänkt på att din extremt griniga, men väldigt söta son behöver sin mamma! Det tänkte jag på, jag storhandlade igår och köpte 8-månaders välling. Märkte att det bara fanns som fullkornsälling. Kan man verkligen köra med både fullkornsvälling och fullkornsgröt, eller är det bättre kanske att bara köra med fullkorn på någon av dom?
    Jag kör också bara fullkorn av både gröt och välling. går kanonbra. gjorde dock en långsam övergång på vällingen på några veckor.

Sephiroth--- nej för guds skull gör inte det!!! Det blir så tomt utan dig här. Ring istället någon nära vän eller släkting och skrik och grina lite, och be om avlastning under dagen!!! Och kräv att få komma ut ensam ikväll eller imorgon av din sambo... en fika med en kompis, eller en utgång, eller bio... UTAN BARN!!!  Jag lämnade min fis till svärmor idag... Så hilma skönt, för nu ska jag fortsätta med mitt projekt... alldeles själv utan gnäll gnäll gnäll :)
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-05-28 10:09:41 följande:
    Ja, visst är det drygt det där med att dom säger olika. jag frågade om det här BOEL testet igår och då fick jag reda på att dom inte gör det längre, eftersom dom kollar hörseln på tredagarskontrollen. Men jag talade om att jag har flera kompisar som har gjort det nu nyss, och då är det er här i tråden om ni inte förstog det . Då talade hon om att vissa landsting fortfarande gör det. Men att det är på väg att försvinna. Strimma: Så kommer nog jag också göra. Jag frågade henne om man till exempel ska gunga, och det är både sol och skuggigt. Då sa hon att det är heltäckande kläder som gäller... Men det tror jag inte skulle funka på M som är väldigt varm av sig. Jag kommer ju naturligtvis inte sitta medvetet i solen om det finns skugga, men jag kommer samtidigt inte låta solen hindra att vi ska kunna gunga och roa oss på det sättet. Sephiroth: Nej, gör inte det!!! Vi skulle sakna dig något oerhört här i tråden. Och tänkt på att din extremt griniga, men väldigt söta son behöver sin mamma! Det tänkte jag på, jag storhandlade igår och köpte 8-månaders välling. Märkte att det bara fanns som fullkornsälling. Kan man verkligen köra med både fullkornsvälling och fullkornsgröt, eller är det bättre kanske att bara köra med fullkorn på någon av dom?
    Nej jag gör förmodligen inte det. Men slutar han inte skrika snart så gör jag nog det. ;) Han VÄGRAR sova. Står upp i sängen och skriker bara. Såå han får vara uppe. Hela tiden. Vad ska jag göra liksom? Kan inte låta honom stå/ligga ensam och skrika.
  • nadia bk
    Sepiroth du får en energikram från mig=)!!

Nu börjar förkylningen lägga sig äntligen...

MEN han är itne alls intresserad av mat längre under förkylningen gick bara välling och fruktpure ner.
    SURT!!!
    Våra mat tider är helt åt skogen nu....han får välling runt 5 tiden sen välling runt 7 sen välling runt 10 sen 13-00 försöker jag få i honom varm mat som ofta slutar i skrik så efter det blir det välling
    sen vid 4 blir det frukt sen välling
    sen välling för natten runt 7-8

fatta att det går åt välling men hitta storpack välling nestl`e på Willys för 133 kr..
    Jättebilligt har gått och köpt välling pkt för 49 kr st som tagit slut på en arbetsvecka.

Ne nu ska jag ta min lilla huligan innan han river resten av huset
  • Sephiroth

Får väl se hur det blir. Känns inte som om att jag kommer orka gå iväg någonstans. Igår hade jag min egentid-dag, men jag orkade inte ta mig utanför dörren.

Imorgon är det Köpingsyran, och jag ska gå på stan med två polare. Känns inte som om att jag kommer orka det heller dock. Loke somnade på mig i fyrtio minuter, men sen vaknade han och har skrikit sen dess. Han är SÅ trött, men vägrar somna. Så här brukar han aldrig vara, så jag antar att det är tandomgång två som är på g. Fy fan för tänder!

Tack för stödet dock. ^^ Jag har INGEN barnvakt, så det är uteslutet. Har aldrig haft barnvakt heller, inte ens en timme, så jag vettefan hur det skulle gå ändå..

• Knubbe12
    Sephiroth: Usch, jag förstår att det är jobbigt. Man förlorar ju förståndet om man aldrig får en paus... Sover han bra på nätterna?

I dag är det grinigt värre här oxå. Var helt slut redan då jag vaknade imorse (har börjat sova så jäkla dåligt) och sedan har Arvid varit missnöjd större delen av dagen. Efter lunch fick han dessutom feber. Maken har varit borta nästan alla kvällar i veckan, men ikväll ska han ta mig tusan få lägga barnen (han kommer hem vid 20.00). Han åker bort imorgon fm igen och kommer inte hem förrän lördag natt (spelning...). Är så less...

Idag besiktade vi i alla fall vårt hus och det gick igenom utan problem. Jippie!{#lang_emotions_smile} På söndag blir det till att underteckna kontraktet och sedan gäller det "bara" att hitta någonstans att bo för vår del.

Radeklev: Hur var semestern?
  • Bubba80

Hej tjejer!

Har bara gjort det absolut nödvändigaste de senaste dagarna... har knappt orkat läsa tråden... Sjuk igen såklart Så jävla dryyyyyygt...

Balder: Vad kul att huset gick igenom

Sephiroth: Stackars dig och stackars Loke... Kanske tandvärk igen eller kanske växtvärk...har hört att en del små får en hemsk växtvärk Skickar över en STOR STYRKEKRAM

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-28 14:14:10 följande:
    Sephiroth: Usch, jag förstår att det är jobbigt. Man förlorar ju förståndet om man aldrig får en paus... Sover han bra på nätterna? I dag är det grinigt värre här oxå. Var helt slut redan då jag vaknade imorse (har börjat sova så jäkla dåligt) och sedan har Arvid varit missnöjd större delen av dagen. Efter lunch fick han dessutom feber. Maken har varit borta nästan alla kvällar i veckan, men ikväll ska han ta mig tusan få lägga barnen (han kommer hem vid 20.00). Han åker bort imorgon fm igen och kommer inte hem förrän lördag natt (spelning...). Är så less... Idag besiktade vi i alla fall vårt hus och det gick igenom utan problem. Jippie! På söndag blir det till att underteckna kontraktet och sedan gäller det "bara" att hitta någonstans att bo för vår del. Radeklev: Hur var semestern?
    JO han sover okej på nätterna, men sämre nu än tidigare. Vaknar tidigare och någon gång på natten, men då brukar han somna om av sig själv.

Idag ska jag gå ut, fast jag egentligen inte orkar. Måste ta mig ut! Känner ni likadant ibland? Ska dricka alkoholfritt vin och ta en cigg. Duger bra det! Dricker jag nu blir jag ju såklart ännu tröttare. *s*

Jobbar din karl borta så mycket? Jag skulle aldrig orka med. Och du som har tre barn också. Jag är imponerad!
    Bubba80 skrev 2010-05-28 14:27:37 följande:
    Hej tjejer! Har bara gjort det absolut nödvändigaste de senaste dagarna... har knappt orkat läsa tråden... Sjuk igen såklart Så jävla dryyyyyygt... Balder: Vad kul att huset gick igenom Sephiroth: Stackars dig och stackars Loke... Kanske tandvärk igen eller kanske växtvärk...har hört att en del små får en hemsk växtvärk Skickar över en STOR STYRKEKRAM
    Tack Bubba. =) Vi tror att det är tänderna igen, och det är trots allt två månader sen han fick första tanden, så det ligger rätt i tiden iaf.
  • MammaAlex

hEJ TJEJER!

Nu är vi hemma igen! Resan var helt kanon. Blev lite väntetider på båda flygplatserna bara men allt gick toppen! På ner vägen sov lilleman hela vägen, vi lyfte inte förrän kl 10. och på hemvägen var han vaken hela vägen. Enda trista var att han fick tillbaka sin svamp på halsen så nu blir det smörjande i två veckor till... Han trivdes hyfsat i värmen var lite gnällig några dagar men överlag glad=) mot slutet av veckan kom han på att det var en bra idé att dricka extra mycket vatten och då blev även humöret bättre.

Läser ifatt ikväll=)

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-28 15:13:04 följande:
    JO han sover okej på nätterna, men sämre nu än tidigare. Vaknar tidigare och någon gång på natten, men då brukar han somna om av sig själv. Idag ska jag gå ut, fast jag egentligen inte orkar. Måste ta mig ut! Känner ni likadant ibland? Ska dricka alkoholfritt vin och ta en cigg. Duger bra det! Dricker jag nu blir jag ju såklart ännu tröttare. *s* Jobbar din karl borta så mycket? Jag skulle aldrig orka med. Och du som har tre barn också. Jag är imponerad! Tack Bubba. =) Vi tror att det är tänderna igen, och det är trots allt två månader sen han fick första tanden, så det ligger rätt i tiden iaf.
    Inget att imponeras av alls {#lang_emotions_wink}, jag hankar mig fram för att jag helt enkelt måste. Hade gärna haft det annorlunda dock.  Det är hans jävla rep och spelningar som jag börjar störa mig på mest... Vi har bara en bil nu och på helgerna om han ska iväg blir jag alltså utan bil. Att kuska runt med tre barn med buss känns inte så lockande. Han arbetar borta ibland, några veckor utomlands per år och ganska många timmars övertid.

Härligt att du tar dig ut! Själv hoppas jag att gubbskrället dyker upp kring åtta ikväll. Då ska jag ta mig ett glas vin och läsa en bok och sedan ska jag kräva att han tar Arvid inatt. Lillskrutten har fortfarande feber och grinar konstant. Orkar snart inte höra mer och känner att jag måste få ett uppehåll om jag ska palla med helgen.

Bubba80: Nej men vad trist med mer sjukdom... Har barnen klarat sig eller är ni sjuka allihop?

Radeklev:
    Vad roligt att höra att ni haft det bra! Några tips inför vår utlandstripp med lilleman?! Hur har ni bott? Hotell? Privat?

Nä, nu ska jag åka och hämta äldsta sonen från ett lasergamekalas (ett sådant ska jag fan ha nästa gång jag fyller år! {#lang_emotions_tongue_out}). Ha en trevlig kväll allihop!
  • MammaAlex

Vi bodde i kompisens farmor och farfars hus. Det var helt kanon! Lagade mat själva de flesta dagar och åt kvällmat när barnen gått och lagt sig.
    Alexander hade hyfsat liknande tider där som hemma, sov dock lite mindre på dagarna (förståeligt eftersom det var så varmt) och sen somnade han vid 7 istället för 8 på kvällen men sov ändå till 7-8 på morgonen.
    Vi smörjde med solkräm. Hade Apoliva.... fick höra på tv när vi var där nere att den var sämst men hörde inte om varför, får väl kolla upp det innan sommaren här. Hade UV kläder eller långärmad body när han badade, dock tror jag han reagerade lite på att bada varje dag så de två sista dagarna skippade vi badet.

Innan planet lyfte gav vi nezeril  och sen hade han napp och en vattenflaska att dricka av om han ville så han reagerade inte alls på varken lyft eller landning.
    Så över det hela taget så kändes det mesta som hemma. Vi var bara på utflykter varannan dag så at barnen fick vila lite emellan=)

Nä nu ska jag mysa med maken, är ju helt slut efter att ha läst allt ni skrivit;)

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3