• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12
    Pamsa: Vilka fina foton du lagt in! Härligt att ni hade det bra!

Usch, vilken tråkig dag jag har haft... Riktigt trist väder (och jag som klagade på värmen nyss...{#lang_emotions_wink}), kallt och regnigt. Har bara varit inne hela dagen. Maken kom precis hem och käkade lite middag och sedan ska han iväg och repa, så jag får inget vuxet sällskap ikväll... Är så ohyggligt trött. Vaknade kl. 03.00 inatt och kunde inte somna om förrän på morgonkvisten, och precis när jag somnat var det dags att gå upp...

Tusan, vad lillskrutten har blivit stark! Han har rejäla nypor och ännu inte riktigt förstånd att ta det lugnt {#lang_emotions_tongue_out} Han är väldigt förtjust i att "pussas" oxå, vilket ofta avslutas med ett hugg... Jag har nog glömt att berätta att i fredags satt han i spjälsängen medan jag torkade håret, och rätt vad det är ser jag i spegeln hur han grabbar tag i spjälorna och ställer sig upp! Han har alltså börjat dra sig upp till stående mot saker nu, men fortfarande inget ålande eller krypande.

Fy, vad mycket skrot man samlar på sig. Gruvar mig inför en eventuell flytt, har så mycket som behöver rensas ut. Vet t ex inte om jag orkar släpa med mig min cd-samling. Vad tusan gör man med 400 skivor?! Ingen köper väl musik på cd längre. Kanske bara att lämna hos Myrorna eller något liknande ställe. Sedan har vi barnkläder till förbannelse. Jag vet inte ens om jag orkar gå igenom alla lådor vi har. Känner mest för att bara slänga skiten.

Sephiroth: Lycka till hos läkaren! Hur tar ni er dit? Med buss? Tåg?
  • Bubba80

Idag har jag verkligen inte gjort många knop =) Man måste få ha såna dagar ibland oxå intalade jag mig själv...

Sephiroth: Ja ska oxå till läkaren i morgon...Kolla skölskörteln... Jag lyckades fixa barnvakt medans...puh... tur för mig.
    Hoppas det går bra för dig där och hälsa Loke att han ska sköta sig

Balder: Tror Arvid minsann smygtränar när ingen ser

Ja visst är det mycket skräp man samlar på sig under åren. Jag har hamstrat som sjutton med saker. Är för sentimental för att kasta...har såååå svårt att slänga. Men när jag väl gör det, så är det ju så skönt

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-24 18:32:56 följande:
    Pamsa: Vilka fina foton du lagt in! Härligt att ni hade det bra! Usch, vilken tråkig dag jag har haft... Riktigt trist väder (och jag som klagade på värmen nyss...), kallt och regnigt. Har bara varit inne hela dagen. Maken kom precis hem och käkade lite middag och sedan ska han iväg och repa, så jag får inget vuxet sällskap ikväll... Är så ohyggligt trött. Vaknade kl. 03.00 inatt och kunde inte somna om förrän på morgonkvisten, och precis när jag somnat var det dags att gå upp... Tusan, vad lillskrutten har blivit stark! Han har rejäla nypor och ännu inte riktigt förstånd att ta det lugnt  Han är väldigt förtjust i att "pussas" oxå, vilket ofta avslutas med ett hugg... Jag har nog glömt att berätta att i fredags satt han i spjälsängen medan jag torkade håret, och rätt vad det är ser jag i spegeln hur han grabbar tag i spjälorna och ställer sig upp! Han har alltså börjat dra sig upp till stående mot saker nu, men fortfarande inget ålande eller krypande. Fy, vad mycket skrot man samlar på sig. Gruvar mig inför en eventuell flytt, har så mycket som behöver rensas ut. Vet t ex inte om jag orkar släpa med mig min cd-samling. Vad tusan gör man med 400 skivor?! Ingen köper väl musik på cd längre. Kanske bara att lämna hos Myrorna eller något liknande ställe. Sedan har vi barnkläder till förbannelse. Jag vet inte ens om jag orkar gå igenom alla lådor vi har. Känner mest för att bara slänga skiten. Sephiroth: Lycka till hos läkaren! Hur tar ni er dit? Med buss? Tåg?
    Starkt jobbat Arvid.

Angående cd-skivor så finns det iaf en här i Köping som köper cd-skivor. =)

Vi åker med en kompis, så vi kan shoppa lite innan läkaren. ;)
    Bubba80 skrev 2010-05-24 19:30:30 följande:
    Idag har jag verkligen inte gjort många knop =) Man måste få ha såna dagar ibland oxå intalade jag mig själv... Sephiroth: Ja ska oxå till läkaren i morgon...Kolla skölskörteln... Jag lyckades fixa barnvakt medans...puh... tur för mig. Hoppas det går bra för dig där och hälsa Loke att han ska sköta sig Balder: Tror Arvid minsann smygtränar när ingen ser Ja visst är det mycket skräp man samlar på sig under åren. Jag har hamstrat som sjutton med saker. Är för sentimental för att kasta...har såååå svårt att slänga. Men när jag väl gör det, så är det ju så skönt
    Ja karln skulle vara hemma från jobbet och ta Puppelito, men det kändes som om att vi lika gärna kan ta med honom om vi åker bil. Hade jag vart tvungen att ta tåget+buss hade han fått vara hemma.

Hoppas det går bra hos läkaren för dig också!
  • Bubba80

Tack Skönt att ni får skjuts...

Jag far nu...ska lämna lillkorven kl 10...

Ha en bra dag alla

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Hej tjejer!

Min kompis hade köpt med sig sallad och kom hit igår och räddade våran tråkiga dag! Kändes skönt vill jag lova. Mattias var dock väldigt grinig och jag misstänker att tanden är på väg att spricka igenom för såhär grinig har han inte varit förut.

Strimma: Ja, inte är det världens roligaste syssla direkt. Men det blev inte så mkt vikt så jag får väl vänta med det till eftermiddagen...

Pamsa: Härligt att ni hade det bra! Ska ut på FB sen och titta då!

Balder77: Härligt jobbat Arvid!
    Förstår hur du känner ang packning osv. Det är inte roligt alls. Jag kommer ihåg när vi fick vårat kök renoverat och allt skulle packas in och ut... Och då var det ändå bara köket. Tänkte just då att det kommer att dröja länge innan jag flyttar.
    Ang. CD-skivor så köper jag fortfarande sånna Welcome to miss stenålder Annars så har man ju inget att lyssna på i bilen ju.

Spehiroth: Kanske ändå skönt att åka iväg utan Loke en sväng också om man ändå ska till läkaren. Kul med shopping sen! Jag blir sååååå avis!

Idag blir det kyrkis för våran del. Det regnar och är kallt som fan här idag så då gäller det att aktivera sig på bästa möjliga sätt!

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-05-25 09:14:42 följande:
    Hej tjejer! Min kompis hade köpt med sig sallad och kom hit igår och räddade våran tråkiga dag! Kändes skönt vill jag lova. Mattias var dock väldigt grinig och jag misstänker att tanden är på väg att spricka igenom för såhär grinig har han inte varit förut. Strimma: Ja, inte är det världens roligaste syssla direkt. Men det blev inte så mkt vikt så jag får väl vänta med det till eftermiddagen... Pamsa: Härligt att ni hade det bra! Ska ut på FB sen och titta då! Balder77: Härligt jobbat Arvid! Förstår hur du känner ang packning osv. Det är inte roligt alls. Jag kommer ihåg när vi fick vårat kök renoverat och allt skulle packas in och ut... Och då var det ändå bara köket. Tänkte just då att det kommer att dröja länge innan jag flyttar. Ang. CD-skivor så köper jag fortfarande sånna Welcome to miss stenålder Annars så har man ju inget att lyssna på i bilen ju. Spehiroth: Kanske ändå skönt att åka iväg utan Loke en sväng också om man ändå ska till läkaren. Kul med shopping sen! Jag blir sååååå avis! Idag blir det kyrkis för våran del. Det regnar och är kallt som fan här idag så då gäller det att aktivera sig på bästa möjliga sätt!
    Mjo idag är en riktig jävla skitdag. Loke har SÅKLART inte velat sova som han ska. Tror han har ett sjätte sinne angående det där. Så fort jag ska iväg någonstans rubbar han sitt schema.SÅ jävla jobbigt! Han är övertrött och skriker som besatt. Nu har jag lagt honom dock, så om han inte somnar får jag ringa karln och säga att han får komma hem. Kan inte ha med en unge som inte sovit alls och bara skriker när jag ska iväg. Är inte snällt mot honom heller för den delen. Varför är det alltid så här?? Vi ska åka om en timme.... Så sover han får han extremt lite sömn oavsett. Jävla SKIT!

Gnäll gnäll gnäll gnäll...
  • Emma

Usch vad jobbigt. Men visst känns det som att dom känner på sig när dom ska jävlas!? Så är det här också. Det känns som att mina föräldrar jämt ser honom grinig bara för att jag vill att han ska vara glad ngn gång när han träffar dom. Men det känner säkert han och sover minsta lilla möjliga bara fr det... Hoppas att det löser sig.

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-05-25 09:29:36 följande:
    Usch vad jobbigt. Men visst känns det som att dom känner på sig när dom ska jävlas!? Så är det här också. Det känns som att mina föräldrar jämt ser honom grinig bara för att jag vill att han ska vara glad ngn gång när han träffar dom. Men det känner säkert han och sover minsta lilla möjliga bara fr det... Hoppas att det löser sig.
    Ja verkligen. Förstår inte hur det alltid är så. Dock så visar Loke sig oftast från sin bästa sida när folk är över, så att de inte tror mig när jag säger hur sur han ofta är. *s* Fast nuförtiden är han knappt sur längre, så det ska jag inte klaga på iaf. Pöh!
  • Strimma

Precis hemkommen från köpcentrumet:) Fick köpta massa fint, både till barnen och mig. Ghaa ångesten kommer krypande... ;)

Snart blir det en tur till grodans kompis som ramlat av en studsmatta och brutit lårbenet. Stackars plutten är sängliggande i 6 veckor...

• Knubbe12

Har har det oxå shoppats i dag! Det spöregnar och i morse när äldsta sonen skulle cykla till skolan insåg vi att hans överdragsbyxor var alldeles för små, så jag och Arvid fick åka in till stan och panikköpa ett par nya åt storebror. Sedan hittade jag lite annat oxå, bl.a en superfin mössa åt Arvid. Kan verkligen rekommendera att ni tar en titt på dessa: http://www.frithiof.net/Flinga.html

Finns en massa olika modeller. Arvid fick en brun "Flinga" med vita moln. Så söt!

Emma: Man lååånar skivor och sedan bränner man...{#lang_emotions_wink}

Strimma: Stackars liten! Studsmattor kan faktiskt vara livsfarliga. Freja slog armen ur led för något år sedan på en studsmatta och en kompis flicka fick bråck då hon hoppade. Efter att ha hört en läkare uttala sig om faran med studsmattor beslutade vi att sälja vår. Tydligen så är det inte alls bra för små barn att hoppa, speciellt inte för flickor. Ligamenten som håller livmodern på plats tar stor skada och det kan alltså bli problem i framtiden. Även många killar har kommit in akut, då testiklarna fått skjuts högt uppåt...

Bubba80 & Sephiroth: Lycka till hos läkaren båda två!

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3