• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-28 17:02:54 följande:
    Inget att imponeras av alls , jag hankar mig fram för att jag helt enkelt måste. Hade gärna haft det annorlunda dock.  Det är hans jävla rep och spelningar som jag börjar störa mig på mest... Vi har bara en bil nu och på helgerna om han ska iväg blir jag alltså utan bil. Att kuska runt med tre barn med buss känns inte så lockande. Han arbetar borta ibland, några veckor utomlands per år och ganska många timmars övertid. Härligt att du tar dig ut! Själv hoppas jag att gubbskrället dyker upp kring åtta ikväll. Då ska jag ta mig ett glas vin och läsa en bok och sedan ska jag kräva att han tar Arvid inatt. Lillskrutten har fortfarande feber och grinar konstant. Orkar snart inte höra mer och känner att jag måste få ett uppehåll om jag ska palla med helgen. Bubba80: Nej men vad trist med mer sjukdom... Har barnen klarat sig eller är ni sjuka allihop? Radeklev: Vad roligt att höra att ni haft det bra! Några tips inför vår utlandstripp med lilleman?! Hur har ni bott? Hotell? Privat? Nä, nu ska jag åka och hämta äldsta sonen från ett lasergamekalas (ett sådant ska jag fan ha nästa gång jag fyller år! ). Ha en trevlig kväll allihop!
    Usch då. Kan inte någon annan skjutsa honom till rep då? =(

Loke sover fortfarande inte. Han är bra rolig den pricken.
  • MammaAlex

Hjälp vad trött jag är idag!
    Vaknade vid halv 3 i natt av att Alex var vaken. Gick in o gav nappen några gånger. kl 3 fick jag ta upp honom och somna i famnen, provade lägga ner honom två gånger men han bara skrek igen så halv  4 gav jag upp och startade datorn och satt med honom sovandes i famnen tills halv 8. Sen la vi oss i vår säng och då sov han till halv 9, sen fick maken gå upp=) Sen somnade han igen kl 12 och halv 1 ringde svärfar och innan jag hittat telefonen var Alex vaken igen... *suck* Ska snart sätta ut honom i vagnen och hoppas att han sover ett par timmar, vi ska till mina föräldrar ikväll dit även svärföräldrarna ska så det hade ju varit trevligt om han varit glad då... Misstänker att det var magen som gjorde ont i natt för jag gav fullkornsvälling igår kväll. så nu blir det att blanda ut den med vanlig istället... Så får vi fasa in det. Hoppas ni alla har en trevlig helg!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • idamarja

i fredags hade vi begravning av min farmor, n-j skötte sig riktigt bra i kyrkan, han sov länge just innan kyrkan så det blev bra flyt. vid maten i församlingshemmet höll han hov, satt vid änden av ena långbordet och spexade, lättade upp stämningen. Själv var jag helt knäckt, av sömnbrist, stress och sorg. när vi kom hem hade p-n köpt morsdagsblommor till mig, det var uppmuntrande.

det här med pappor som är borta mkt, det kräver egentligen en del av båda föräldrarna, alltså när dom väl är hemma så måste dom ju avlasta. när p-n har varit borta några nätter då är det han som får ta nätterna när han kommer hem. det har han inget emot såklart, för han har ju saknat oss och han har ju fått sova på nätterna. den enda riktigt jobbiga tiden för oss är vintern då han är borta mkt, men då också jobbar i princip dygnet runt så då kan jag ju inte kräva avlastning på samma sätt, men då får man prioritera bort det mesta andra, då är det jobb och sömn som gäller i princip, hehe. men, får oss blir det bättre när n-j blir större, då kan jag och han följa med, och då behöver vi inte vara så mkt ifrån varandra.

men jag förstår alla andra kvinnor som måste vara mkt ensamma med sina barn, och det är ju inte lättare för att man har fler barn, det är mkt ansvar och mkt med det praktiska.

vi fick klartecken av läkaren att n-j kan åka till fjälls i sommar, gud så skönt, då får jag o pojken följa med o så behöver vi inte vara ifrån varandra så länge då iaf! får ju hoppas o be för att det inte ska bli någon ändring på situationen nu bara.

• Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-05-30 12:25:15 följande:
    Grattis till alla härliga mammor på morsdag=)
    Tack tack

Säger oxå grattis grattis till er {#lang_emotions_sunny}
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Bubba80

Godmorgon på er!  Hoppas alla haft en skön helg....

Vilket underbart väder vi har idag

Min dag började verkligen på topp... Vi sov till 07:15 och Emil vaknade inte på hela natten... Jiiipppiiiiieeeee Känns helt underbart... första gången han sovit så länge. Hoppas det håller i sig

Emils nya grej är inte att gå runt med gåvagnen längre... Nu går han med gåstolen istället... Fast brevid.... Ser för roligt ut... *S*

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • pamsa

God morgon flickor!

Håller med dig Bubba80, kanon väder!!!! Blir  så glad när solen tittat fram, så mycket man kan göra :). Är mest ute med lillskrutt :)
    Vad duktig Emil är som kan gå! Saga kryper mest och går med hjälp av oss :)
    Nu har vi sakta kört en liten övergång från NAN till mellis, funkar jättebra:)
    Vad ska ni hitta på för kul idag?
    Jag ska först ta mig till min föreläsning och sen ska vi gå ut och promenera och ta en fika i parken.
    Hoppas alla får en kanon dag
  • Saga09

Hejsan,

Hoppas alla haft en riktigt skön helg :)

Så himla fint väder här med - man blir så glaaaaad ;)

Idag har jag projekt vagnpunktering *suck* lyckades köra över en glasbit igår så ena däcket på vagnen gick sönder.. skitkul...
    Tur att vi köpte Buggy luxen så vi får köra Saga i den idag iallafall...

Blir väl inte så mycket annat gjort idag - ut i solen så mycket som det går och ikväll har vi projekt flyttpackning... usch för att bo såhär trångt nu med lådor och påsar överallt.. jag får glädja mig över att om 14 dagar kan jag börja flytta bort det härifrån...

Har en liten sjusovare idag.. Saga vaknade 06.40.. kors i taket... var uppe till 9 och har sovit sedan dess.. blir väl ingen eftermiddags sovning idag kan jag tänka mig då..

Fortfarande inget krypande, ålande eller nåt här.. det rullas om hon ska nånstans. Har nog förstått att detta inte är en krypbebis.. jag kröp inte heller så.. men hon verkar nöjd iallafall :)

Min systers son ( 4 månader ) håller på att få 2 tänder.. herregud.... Saga kommer förbli tandlös resten av livet.. hahaha...

• Sephiroth
    Det vet jag inte, då vi inte testat. =) Men han har ju ställt sig själv några veckor nu, och han går lite med stöd av bord och sådant så tänkte att vi skulle försöka med vagn snart.  Gåbilen var alldeles för snabb för honom.

Strimma skrev 2010-05-28 06:54:51 följande:
    . Sephiroth: Är din plutt så duktig så han redan kan stå med vagn??? M är som en trasdocka i underkroppen. Älskar att stå men ingen styrsel alls ;) Han ser ut som tävlingsbuggarna när man går med honom ;)
  • Sephiroth
    Sephiroth skrev 2010-05-31 13:46:11 följande:
    Citatfunktionen är verkligen superdålig på det här forumet. :-@

I fredags sa Loke Pappa, med P och inte det vanliga adda:ndet. ;) Såklart fick inte jag höra det, så nu tjatar jag på lilleman om att säga pappa hela tiden. I övrigt har helgen vart sjukt jobbig, med ett kiddo som fortfarande vägrar sova om man inte gungar honom i famnen när han är katastroftrött.

Har era extrem separationsångest nu? Jag kan absolut inte gå ifrån en sekund utan att det blir tredje världskriget här. Suck! Hoppas det går över snart, så att han kan sova ensam igen.

Förresten har jag "köpt" *host host* babymozart som finns på PB. Grymt uppskattat av Loke iaf. Finns även massor av bäbismusik på spotify!
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3