Emma skrev 2010-06-07 09:16:25 följande:
Tack gulliga ni för alla grattis! Men fan vad jag börjar få åldersångest...
Mattias mat:
8 hel gröt protion
10.30 ev. frukt
1130-1200 stor burk mat, frukt
1500 165 ml välling
1700 hel bruk mat
19-20 275 ml välling
Ang svärmödrar. Förstår att du stör dig på din nadiabk. Det skulle jag också ha gjort och jag stör mig rätt mycket på min med. Hon är såååååå orolig hela tiden för att han ska bli kall... Men ändå säger hon "varmblodiga lilla gosse" när hon håller i honom samtidigt som hon rättar till kläderna och drar upp dragkedjor osv. När vi var på kalas i fredags kväll så hade vi glömt att tapå M solhatten. Det blåste lite ute, men det var inte full storm, dessutom varma vindar. Vi satt iallafall på en inglasad altan så det var ju inte så att han satt i solen. Iallafall så skulle svärmor gå ut med M och hans kusin. Då sa hon, men då måste han ha mössa på sig. Jag svarade att han inte har någon med sig. Va? Sa hon då. Johan och svärfar upprepade vad jag hade sagt. Jag sa att om dom bara skulle gå ut och titta en liten sväng så var det ingen fara. Hon står och väger från ena benet till det andra så säger hon att dom kanske har någon mössa eller keps han kan låna och går in. Sen kommer hon ut med fetaste vintermössan och sätter på honom och går ut..... Jag höll på att dö. Skulle ni ha sagt något i det fallet? Jag har inte tagit upp det med Johan, men jag stör mig som fan på att hon bara ska göra som hon tycker är bäst jämt och ständigt.... Jag vet att hon menar väl, men när hon gör tvärtom mot vad jag säger så blir jag fan TOKIG!!!
Jag hade iallafall en underbar födelsedag med jättemycket presenter och fint väder och trevligt sällskap!
Det är fan så myciket farligare med en varm vintermössa nu än ingen mössa! Så ja, jag hade sagt ifrån ordentligt. Lyssnar inte andra får man ta ansvaret att det bästa görs för sitt barn. Jag hade blivit skitarg faktiskt.
Bubba80 skrev 2010-06-07 09:31:04 följande:
Emils matdag ser ut så här ungefär:
3: 220 ml välling
7-8: 220 ml välling
9-10 gröt och/eller smörgås
12: En hel till halv burk mat till lunch
14-15: Fruktmellis
17-18: En hel till halv burk mat till middag
20: Ca 300 ml välling men mer skulle lätt gå i
Hoppas alla haft en bra helg =)
Här har varit full rulle hela helgen och tänkte även försöka hinna med lite nytta idag oxå

Jaha, Bubba. Nu går Loke med vagn etc, så vad kan Emil nu? Han har hela tiden vart så mycket före, så jag vill ju veta vad loke lär sig härnäst. *s* Står han utan stöd nu? Kanske har han tagit nått steg? Jag är übernyfiken.