• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • MammaAlex
    Sephiroth skrev 2010-06-04 09:29:08 följande:
    Nej helt mjukt blir det bara om han håller i sig i tex soffkanten och sätter sig ner. Oftast så böjer han lite och dimper ner resten. =)

Oj, nio månader. Alexander och Loke har ju legat väldigt lika hela tiden tycker  jag. Shitness....Eller har de inte det? Nu fick jag för mig att jag kanske minns fel. ^^
    Jo men visst har de väl det. enda skillnaden är väl att Loke kan åla med. Det kan inte Alexander...

Åhh idag har jag fått gosa lite med liten bebis?= Min bästis sen vi var små fick en pojke för en vecka sedan. så idag tog vi en tur på stan o jag fick hålla honom en liten stund=) myyyys Han var mindre än Alex när han föddes så han kändes ju inte som att han vägde något.
    Imorgon ska jag få gosa ännu mer för hennes sambo ska bort i helgen och hon ville ha en "expert" hos sig ;) Då tackar man ju inte nej... shit va sugen jag blev nu.
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Emma

Hej på er! Long time no see när inte datorn vill funka :-9

ska läsa och skriva ikapp efter helgen. Idag har vi nämligen studentkalas att gå på och imorgon är det kalas här och på söndag ska vi träffa en alldeles färsk liten bebis

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Strimma

Godmorgon allihopa. Va härligt med barn som vill försöka stå. Min är som rena spagettimannen ;) Han är hela vinglig i hela underkroppen, men han älskar att stå, när man håller honom.

En annan favorit är trappan. Han klättrar upp på förstasteget och sen försöker han klättra vidare...Många fall har det blivit :(  Mitt hjärta har stannat ett x antal gånger kan jag lova ;) Hemma har vi grind ända till första steget, men hos min mmama sitter inte grinden förän steg 2. Så nu sitter vi bänkade med kaffekopparna vid trappan jämt :P

Gräset är också fantastiskt roligt :) Gärna att äta lite av det med :P

Hipp Hipp Hurra på fördelsedagen EMMA 

• Sephiroth
    Strimma skrev 2010-06-05 07:40:31 följande:
    Godmorgon allihopa. Va härligt med barn som vill försöka stå. Min är som rena spagettimannen ;) Han är hela vinglig i hela underkroppen, men han älskar att stå, när man håller honom.

En annan favorit är trappan. Han klättrar upp på förstasteget och sen försöker han klättra vidare...Många fall har det blivit :(  Mitt hjärta har stannat ett x antal gånger kan jag lova ;) Hemma har vi grind ända till första steget, men hos min mmama sitter inte grinden förän steg 2. Så nu sitter vi bänkade med kaffekopparna vid trappan jämt :P

Gräset är också fantastiskt roligt :) Gärna att äta lite av det med :P

Hipp Hipp Hurra på fördelsedagen EMMA 
    Grattis Emma! Hipp hipp hurra!

Loke börjar bli haj som faen på att gå runt möbler, och ganska bra på att gå med stöd som gåstolen, en stol och den berömda SKOHYLLAN. ;) Däremot pratar han nästan ingenting nu, så som han gjorde förut. Antar att det kommer tillbaka sen. =)

Hoppas alla små kobäbisar har en fin helg!
  • Bubba80
    HURRA HURRA FÖR EMMA IDAG
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Bubba80

I dag har det varit fullt ös hela dan... Dop för brorsans tös och imorgon fyller svärmor år... så det är kalas hela helgen Fortsatt full fart imorgon... puh...

Hoppas alla andra har en bra helg

Nu ska vi äta tapas och dricka vin... Skål

GoKväll tjejer

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • lupin84
    MammaAlex skrev 2010-05-28 16:34:29 följande:
    hEJ TJEJER!

Nu är vi hemma igen! Resan var helt kanon. Blev lite väntetider på båda flygplatserna bara men allt gick toppen! På ner vägen sov lilleman hela vägen, vi lyfte inte förrän kl 10. och på hemvägen var han vaken hela vägen. Enda trista var att han fick tillbaka sin svamp på halsen så nu blir det smörjande i två veckor till... Han trivdes hyfsat i värmen var lite gnällig några dagar men överlag glad=) mot slutet av veckan kom han på att det var en bra idé att dricka extra mycket vatten och då blev även humöret bättre.

Läser ifatt ikväll=)
    Härligt att du haft det bra!
  • lupin84

Hoppas det är bra med er alla!Glad

Har inte varit här inne på ett tag då det vart strålande väder, händer mycket här hemma.. Både med Theo ,familjen, renovering i theos rum och en trädgård som ska fixas.
    Jag började jobba i måndags - så nu har jag gjort första veckan... det gick bra. var som att man inte vart borta, nästan lite hemskt! =/
    Är sedan ledig v 27 - 32 innan jag börjar jobba igen... så nu är de mer ett gästspel, för att vara med i planering inför hösten och så vidare...
    Har fått förskoleplats till Theo - ska på föräldramöte på tisdag, spännande =)
    Mannen kom hem förra onsdagen, efter några dagar på sjukan. Det verkar som han har Ulserös kolit... så nu äter han en massa mediciner.

Magsjukan vi hade har nog snart gått runt alla... först jag (tror även Theo hade någon form av det...men mild!), Min mamma, syster och ena bror fick de några dagar efter mig. Min pappa låg samma  dygn som mig. Min farmor och hennes sambo har haft det... Min brors flickvän hade de i början på veckan...nu har mannens syster det.  Hoppas de snart är över och borta... urs för det! =(

Inga tänder här ännu...

GRATTIS EMMA!

Theo rutiner ser ut ungefär såhär:

ca 7.45 frukost (havregynsgröt eller smörgås + frukt)

Ev frukt puree på förmiddagen vid ca 10

ca 12 mat ( hemlagat eller burk + frukt)

ev frukt vid ca 14.30

ca 16 gröt eller smörgås

ca 19 välling

• Strimma

Jag måste bara få skriva av mig..

Har en nära bekant  som fått barn ihop med en tjej. Det var lite olycksbådligt, då det var ett engångsligg. De gjorde ett ärligt försök och tänkte satsa på ett seriöst förhållande, som sen sprack en månad senare.
    Graviditeten gick och ungefär samtidigt som oss fick de en frisk och underbar pojk. Efter det har det gått bra. De har delat på vårdnaden i den mån det gått. Hon är egen företagare och jobbar mycket kvällar och helger, och han har varit arbetslös fram till nu. 

Han fick dagtidsjobb för några veckor sen och nu är hennes ultimatum att han ska ta pojken varje kväll efter jobbet och VARJE helg. (det är dessutom 3 mil mellan dem).  Så varje dag kör han från jobbet flera mil och hämtar pojken och sen lämnar honom vid 22-23 någonting. Sen tar han honom från fredag eftermiddag till söndag kväll, medans hon då varje helg får sova ut och vila upp sig. JAG TYCKER DETTA ÄR FRUKTANSVÄRT!!! Självklart vill han ha sin son så mycket som möjligt, men det här är ju orimligt. Han har hållit på så här en månad nu och är verkligen helt slut...nästan gråtfärdig.

Inte nog med detta
    Hon träffade en ny kille nu som och har flyttat ihop med och då fick min vän lite panik. Han sa till henne att han ville ha delad vårdnad även på pappret. Vet ni vad hon svarade då? Att hon inte ville det för att hon vill behålla alla föräldrardagar, så hon får inkomst även hela vintern. Min vän sa att det inte var pengarna han var ute efter utan han vill ha sin son, att han skulle skriva av sig alla dagarna till henne... men ändå vill hon inte...

Jag tycker så synd om honom... 

• MammaAlex
    Strimma skrev 2010-06-06 08:43:31 följande:
    Jag måste bara få skriva av mig..

Har en nära bekant  som fått barn ihop med en tjej. Det var lite olycksbådligt, då det var ett engångsligg. De gjorde ett ärligt försök och tänkte satsa på ett seriöst förhållande, som sen sprack en månad senare.
    Graviditeten gick och ungefär samtidigt som oss fick de en frisk och underbar pojk. Efter det har det gått bra. De har delat på vårdnaden i den mån det gått. Hon är egen företagare och jobbar mycket kvällar och helger, och han har varit arbetslös fram till nu. 

Han fick dagtidsjobb för några veckor sen och nu är hennes ultimatum att han ska ta pojken varje kväll efter jobbet och VARJE helg. (det är dessutom 3 mil mellan dem).  Så varje dag kör han från jobbet flera mil och hämtar pojken och sen lämnar honom vid 22-23 någonting. Sen tar han honom från fredag eftermiddag till söndag kväll, medans hon då varje helg får sova ut och vila upp sig. JAG TYCKER DETTA ÄR FRUKTANSVÄRT!!! Självklart vill han ha sin son så mycket som möjligt, men det här är ju orimligt. Han har hållit på så här en månad nu och är verkligen helt slut...nästan gråtfärdig.

Inte nog med detta
    Hon träffade en ny kille nu som och har flyttat ihop med och då fick min vän lite panik. Han sa till henne att han ville ha delad vårdnad även på pappret. Vet ni vad hon svarade då? Att hon inte ville det för att hon vill behålla alla föräldrardagar, så hon får inkomst även hela vintern. Min vän sa att det inte var pengarna han var ute efter utan han vill ha sin son, att han skulle skriva av sig alla dagarna till henne... men ändå vill hon inte...

Jag tycker så synd om honom... 
    Vad tråkigt för din kompis. Förstår vilket dilemma det blir för honom som vill ha sin son så mycket som möjligt men vad tjejen utnyttjar honom! Blir helt arg. Det värsta är väl att han inte kan göra så mycket åt det. Går man till rätten så brukar ju oftast mamman vinna.... Hoppas att det löser sig och att hon tar sitt förnuft till fånga!

Grattis i efterskott Emma!

Det märks här i forumet att det är fint väder=) Inte så många som skriver lika mycket som vanligt=)

Idag ska vi hälsa på min bror och hans fru. Man kan ju hoppas att de har något roligt att berätta....

Igår fick jag bebisgos så det räcker för ett tag. Killen jag träffade är bara en vecka gammal och jag ska ärligt säga att jag inte saknar den tiden. Tycker det är mycket härligare nu när han är lite äldre!
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3