Strimma skrev 2010-06-06 08:43:31 följande:
Jag måste bara få skriva av mig..
Har en nära bekant som fått barn ihop med en tjej. Det var lite olycksbådligt, då det var ett engångsligg. De gjorde ett ärligt försök och tänkte satsa på ett seriöst förhållande, som sen sprack en månad senare.
Graviditeten gick och ungefär samtidigt som oss fick de en frisk och underbar pojk. Efter det har det gått bra. De har delat på vårdnaden i den mån det gått. Hon är egen företagare och jobbar mycket kvällar och helger, och han har varit arbetslös fram till nu.
Han fick dagtidsjobb för några veckor sen och nu är hennes ultimatum att han ska ta pojken varje kväll efter jobbet och VARJE helg. (det är dessutom 3 mil mellan dem). Så varje dag kör han från jobbet flera mil och hämtar pojken och sen lämnar honom vid 22-23 någonting. Sen tar han honom från fredag eftermiddag till söndag kväll, medans hon då varje helg får sova ut och vila upp sig. JAG TYCKER DETTA ÄR FRUKTANSVÄRT!!! Självklart vill han ha sin son så mycket som möjligt, men det här är ju orimligt. Han har hållit på så här en månad nu och är verkligen helt slut...nästan gråtfärdig.
Inte nog med detta
Hon träffade en ny kille nu som och har flyttat ihop med och då fick min vän lite panik. Han sa till henne att han ville ha delad vårdnad även på pappret. Vet ni vad hon svarade då? Att hon inte ville det för att hon vill behålla alla föräldrardagar, så hon får inkomst även hela vintern. Min vän sa att det inte var pengarna han var ute efter utan han vill ha sin son, att han skulle skriva av sig alla dagarna till henne... men ändå vill hon inte...
Jag tycker så synd om honom...
Vad tråkigt för din kompis. Förstår vilket dilemma det blir för honom som vill ha sin son så mycket som möjligt men vad tjejen utnyttjar honom! Blir helt arg. Det värsta är väl att han inte kan göra så mycket åt det. Går man till rätten så brukar ju oftast mamman vinna.... Hoppas att det löser sig och att hon tar sitt förnuft till fånga!
Grattis i efterskott Emma!
Det märks här i forumet att det är fint väder=) Inte så många som skriver lika mycket som vanligt=)
Idag ska vi hälsa på min bror och hans fru. Man kan ju hoppas att de har något roligt att berätta....
Igår fick jag bebisgos så det räcker för ett tag. Killen jag träffade är bara en vecka gammal och jag ska ärligt säga att jag inte saknar den tiden. Tycker det är mycket härligare nu när han är lite äldre!