• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Eller så får du VÄNLIGT men BESTÄMT säga TACK, MEN NEJ TACK!!!! Och tänka att det blir klart när det blir klart även om det hade varit skönt att svepa över allt på en gång. Men kanske hellre vänta än att  du ska få dåligt samvete över Loke?

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • MammaAlex

Håller no g med Bubba i det läget. Om inte alternativet att de är med er funkar. Fast hade det varit Alex hade det varit ett sämre alternativ. Om han ser mig vill han bara vara hos mig men lämnar jag honom så går det alltid bra =/

Ni som använder tandkräm, får de dricka vatten efteråt och svälja tandkrämen eller hur gör ni då?
    Låter ni bara barnen borsta själva eller får ni borsta deras tänder med?

Här är en som är knas i sömnen. Vaknar mellan 9 och 12 och är sedan vaken minst två timmar. Igår provade vi både att gå med vagnen i ca 1 timme och sedan köra bil i 40 minuter men han höll sig ändå vaken. Sen sover han ju förvisso till 9-halv 10... men inget roligt att man måste vara uppe till 2 på natten alltid... Nu börjar han knorra igen så vi får väl se om han vaknar... i morse väckte vi honom halv 8 för att förhoppningsvis få rätt på det här.....

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-07-20 23:31:29 följande:
    Ni som använder tandkräm, får de dricka vatten efteråt och svälja tandkrämen eller hur gör ni då?
    Låter ni bara barnen borsta själva eller får ni borsta deras tänder med?
    Det är ju så liten tandkämsdutt man har på så det skall inte vara nån fara att svälja. Därav tror jag oxå barntandkrämen är skonsammare för magen osv.
    Emil brukar lattja själv med tandborsten då o då, men då utan tandkräm för att slippa allt kladd + att han skall vänja sig med tandborsten. Sen när jag borstar så tar jag ytterst lite tandkräm. Aldrig större än barnets lillfingernagel brukar vara en riktlinje. En miniklutt
    Jo jag brukar ge lite vatten efter oxå
  • Bubba80

Radeklev: Hoppas ni snart får bukt på sömnen

• Sephiroth

Nej det känns ju inte bra som sagt, men känns värre att farsan inte lyssnar på vad jag säger. Såklart känns det skitdumt att tacka nej till barnvakt när vi aldrig haft det förut också. :(

Jag tar så mycket tandkräm att borsten längst ut får ytterst lite vitt på sig, det räcker. =)

• Bubba80

Hoppas flytten gått bra Sephiroth

Själv har jag åkt på nån släng av magsjuka Kräks Riktigt vidrigt!!!! Låg hela dan igår :(
    Tror Emil har fler tänder på G både uppe o nere :)

Har ni några planer inför helgen?

Vi ska på 50 års kalas i morgon...ser inte direkt fram emot den :(
     Det är på min sida o släkten är alltid värst (enligt mig) Är dessutom en bra bit att åka
    o måste åka båt sista biten. Men men blir kanske kul endå

• Emma

Hej!

Jag håller på och städar idag jag. Med en grinig unge till på köpet. La honom nyss i sängen igen så får vi se om han somnar och var mer trött..

Idag är begravningen och jag känner mig dum som bestämde mig för att inte gå. Men men. Den börjar om 10 minuter så jag kommer att släppa många tårar här hemma.

Imorgon ska vi till min syster och hennes karl och umgås. Sen kommer våran kusin di också. Det är ju hans plastbrorsa som ska begravas idag.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • MammaAlex

Min helg är välfylld=)
    Ska spela beachhandboll imorgon. Två år sen sist eftersom jag hade magen förra året... Annars har jag spelat alla år (typ 13 eller nåt) På kvällen blir det fest hoppas jag=) Alex lämnas hos farmor och farfar i morgon bitti och får vara där tills vi är kördugliga på söndag....

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Knubbe12

Äntligen!Flört Jag lider av internetabstinens för tillfället; på måndag får vi förhoppningsvis bredbandet inkopplat. Har ju bara tagit några veckor... Maken och jag har använt mobilerna till att kolla mail, men nu har vi båda överskridit vår datamängd som ingår i abonnemangen. Nu fungerade det dock att anvnda mobilen som dongel, så jag passar på att kika in här!Tungan ute

Emma: Usch, förstår att det känns jobbigt. Livet är förbannat orättvist ibland..

Bubba80: Inte kul med magsjuka. Hoppas att festen blir rolig i alla fall! Flört

Radeklev: Låter ju toppen! Hoppas att ni får kul!

Angående tandkräm så använder vi ingen till lillskrutten än så länge, men det börjar väl bli dags. Tandläkaren sa åt oss att använda barntandkräm fram till ca 5-årsålder och sedan gå över till vuxentandkräm. Vuxentandkräm innehåller slipningsmedel som tydligen inte är bra för mjölktänderna (detta är alltså tandläkarens ord och inte mina. Frågar man en annan tandläkare kanske svaret blir ett annat...).

Sista dagarna har Arvid återigen börjat säga "mamma" och "pappa". Han har haft uppehåll ett tag och det har varit lite andra ljud/ord på tapeten, men nu har han satt igång igen. Det händer så mycket varje dag! Favoritsysselsättningen för tillfället är att skaka på huvudet (helst samtidigt som han äter...).

Hur går det med flytten Sephiroth? Hur gick det med barnvakten/farsgubben?

Var håller Åsa hus?

• Knubbe12

Har jag glömt att tacka för tipsen och länkarna angående intervallträning?! Tack, i så fall! Flört Har kört några pass nu och det känns jättebra!

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3