idamarja skrev 2010-07-25 22:31:58 följande:
jag har också tänkt på samma tid förra året, var däremot inte så rädd för influensan, var den redan då på tapeten? herregud jag har tappat minnet hehe, våran pojke fick ju influensan sen, nyopererad spädis med noll imunförsvar, då var vi oroliga förstås. däremot var det den längsta sommaren någonsin, p-n var till fjälls i hundra år kändes det som fast det bara var knappt en månad, varje gång han ringde grät jag som en unge, o vi hade väl 5 min taltid innan det bröts, väldigt värt att grina dom minutrarna hehe. men det var väl hormonerna det också :)
vi var i vårt kalvmärkningsland, några mil in på norsk sida, dividalen nationalpark. det var skönt att komma upp efter förra sommarens fjällförbud, men jag kan lova att svärmor (och svärfar av o till) har gått mig på nerverna, men jag har lyckats att inte få mer än ett riktigt utbrott på henne. 5 vuxna o en bebis på ca 20 kvadrat i 20 dagar, det är klart att det ibland blir påfestande, speciellt när svärmor är expert på allt och alltid vet bäst.
nu är vi hemma några dagar sen åker vi till ett annat ställe där vi brukar hålla till o fortsätter att märka resten av kalvarna, ska bara vara m räkan till doktorn, han fick torsk, eller nån värre svamp i munnen, o hosta, blev tungandad o kräktes osv, alltid är det något förstås. läkaren trodde det kunde vara svamp som spridit sig ner i halsen, låter otrevligt.
Starkt gjort av dig att bo tillsammans med svärisarna så länge, det hade jag aldrig klarat...

Hoppas lillskrutten kryar på sig
Åsa: Arvid har också blivit risig i magen när tänderna varit på väg. Han bajsade stup i ett under några dagar.
I dag händer det inte mycket. Maken och dottern är sjuka. Håller tummarna för att Arvid i alla fall ska klara sig. Han har sovit ruggigt dåligt i natt igen. Jag börjar känna mig så jäkla slut. Jag klarar inte av sömnbrist särskilt bra och blir på ett hemskt humör... Vädret är ingen höjdare heller denna dag; åska och regn.
Vad ska ni andra göra i dag?