• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-07-13 13:29:20 följande:
    Samma här! Nästan så att det ser ut som vattkoppor. Stackars stackars bäbisar. =(
    Ja, det är inte lätt att vara liten... Arvid har varit kinkig som tusan. Vi har inte så extremt varmt i dag, så jag tror inte att det är det som irriterar honom. Det kan i och för sig vara de 4 tänder som är på väg upp på sama gång..
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-07-13 17:08:12 följande:
    Ja, det är inte lätt att vara liten... Arvid har varit kinkig som tusan. Vi har inte så extremt varmt i dag, så jag tror inte att det är det som irriterar honom. Det kan i och för sig vara de 4 tänder som är på väg upp på sama gång..
    Usch, inte Arvid också, vilka är på väg? Det är hemskt med tänder! Jag är otroligt glad att Lokes senaste omgång är klar. Ser dock ut som om att en hörn /kindtand är på väg? Vet inte skillnaden på hörn och kindtänder men den ena av dem skulle iaf komma vid 12-14 månader så med vår oflyt bråkar den väl i 4-6 månader. ;)

Loke har börjat ställa sig så smått utan stöd nu. =) Så duktig liten fis.

Hur går det för alla andras kottar? Någon som har börjat med något tufft? Pekar era på saker? Loke pekade på lampan idag men som vanligt när jag ville se det igen tokvägrade han. Så har han gjort både med klappa händer och vinka, börjat vinka och klappa och sen bara blånekat. Skrikandes
  • Emma

Mattias har också fullt med värmeutslag på kroppen. Men det verkar inte som att det irriterar honom så mkt. Men tänderna gör det däremot. Den här gången hoppas jag verkligen att dom bryter igenom. För nu hugger han verkligen efter allt. Man får inte titta i munnen på honom heller så det är jättesvårt att se.

Sephiroth: Gud så duktig Loke är. Kollade på filerna för en stund sen och han är ju hur duktig som helst!

Mattias har pekat på lampan en gång, nämligen igår. Men sen så brukar han inte göra det på ngn vecka för att sedan börja igen. Han försökte ställa sig upp mot toaletten igår också. Men han hade liiite för tung rumpa Han kan dra sig upp mot sakere och han sitter i knät, då är det ju inte lika långt upp.

Idag blir det shoppingtur på stan med mamma och syster! Ska bli kul.

• Bubba80

Härligt med shopping Emma
    Skönt att han inte verkar bry sig så mycket om utslagen...ja tänderna är inte kul. Har en till som har fler på g tror jag Ser ut som det kommer i övre nu...

Idag är det lite svalare hos mig. Hur är erat väder nu? Vi har fortfarande inte fått en enda droppe regn *längtar* Det är ju såååå torrt...

Idag ska jag småplocka lite här hemma, annars bara njuta av den lite svalare dagen

(¯`v´¯) Mammatill världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Emma

Det är svalare här idag. Men jag gissar att det blir riktigt varmt frammåt eftermiddagen iallafall. Inomhus är det däremot 31,6 grader.... Det kom typ tio regndroppar här igår. Det var det.. Skulle verkligen behövas för jag vill ha en grön gräsmatta igen!

• Bubba80
    Emma skrev 2010-07-14 10:48:44 följande:
    Det är svalare här idag. Men jag gissar att det blir riktigt varmt frammåt eftermiddagen iallafall. Inomhus är det däremot 31,6 grader.... Det kom typ tio regndroppar här igår. Det var det.. Skulle verkligen behövas för jag vill ha en grön gräsmatta igen!
    Jag med...så jäkla trist med en gul hård gräsmatta. Vem vill gå barfota på den?
    (¯`v´¯) Mammatill världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-07-13 20:15:43 följande:
    Usch, inte Arvid också, vilka är på väg? Det är hemskt med tänder! Jag är otroligt glad att Lokes senaste omgång är klar. Ser dock ut som om att en hörn /kindtand är på väg? Vet inte skillnaden på hörn och kindtänder men den ena av dem skulle iaf komma vid 12-14 månader så med vår oflyt bråkar den väl i 4-6 månader. ;)

Loke har börjat ställa sig så smått utan stöd nu. =) Så duktig liten fis.

Hur går det för alla andras kottar? Någon som har börjat med något tufft? Pekar era på saker? Loke pekade på lampan idag men som vanligt när jag ville se det igen tokvägrade han. Så har han gjort både med klappa händer och vinka, börjat vinka och klappa och sen bara blånekat. Skrikandes
    Det kommer två uppe, framtänderna i mitten, och sedan två nere, en på varje sida om de redan befintliga risgrynen.

Arvid kan stå själv i några sekunder, men sedan ramlar han. Han går längs möbler och dylikt, men det är fortfarande vingligt...Flört Nu är nästan det enda han säger "dä-dä-dä". När vi frågar honom var lampan är så söker han reda på en (han väljer oftast en lampa i taket), pekar och säger "dä". Dock har vi upptäckt att han gör likadant (pekar i taket, alltså...) även om vi frågar "Var är pappa?", "Var är vovven?" osv Tungan ute

Klappar händerna gör han och ibland vinkar han också. Han gör många ljud, dvs. smackar med tungan, låter och drar med fingrarna på läpparna osv.

Nu ska jag fortsätta med slutet av Pestens tid. Jag var tvungen att ta en paus då jag bölade så mycket...Tungan ute
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-07-14 20:34:14 följande:
    Det kommer två uppe, framtänderna i mitten, och sedan två nere, en på varje sida om de redan befintliga risgrynen.

Arvid kan stå själv i några sekunder, men sedan ramlar han. Han går längs möbler och dylikt, men det är fortfarande vingligt...Flört Nu är nästan det enda han säger "dä-dä-dä". När vi frågar honom var lampan är så söker han reda på en (han väljer oftast en lampa i taket), pekar och säger "dä". Dock har vi upptäckt att han gör likadant (pekar i taket, alltså...) även om vi frågar "Var är pappa?", "Var är vovven?" osv Tungan ute

Klappar händerna gör han och ibland vinkar han också. Han gör många ljud, dvs. smackar med tungan, låter och drar med fingrarna på läpparna osv.

Nu ska jag fortsätta med slutet av Pestens tid. Jag var tvungen att ta en paus då jag bölade så mycket...Tungan ute
    Ah, såå jobbigt! Hoppas det går fort för allas tänder den här omgången! Tänk vad skönt att det inte är alltför många kvar. =) Jag fasar dock för hörntänderna. *brr*

Då kommer säkert Arvidman att gå snart han också! Loke har gått själv hela eftermiddagen/kvällen idag. <3 Så stolt man är! Tjugo steg på raken blev det när vi lockade med en leksak. *s*

Det där med Dä har inte Loke börjat med ännu, men han har faktiskt pekat flera gånger idag också. Nu vill jag få med det på kort också. ;) Jag skrattade gott åt att han pekar i taket vad ni än frågar. *s* Jag brukar fråga Loke "vad säger kossan" och jag tror att det är tonfallet som fått honom att titta i taket också.

Idag klättrade han in i bokhyllan. Alltså IN I bokhyllan på andra hyllplanet. Det fick jag iaf med på kort så jag ska bomba bildtråden lite. Var länge sen jag trakasserade er med bilder.
  • Sephiroth

Jag lyckades med bedriften att blockera bilder i mozilla. Bra va? Skapligt tjurig jag blir när jag inte får tillbaka dem som det ska vara.

Tänkte förresten tipsa om att iaf här i stan så hade Lindex halva priset på alla solhattar och kepsar, samt ta 2 för 1! Jag köpte fyra kepsar och hattar för bara 59 kronor. =) Som taget med 2 extra stora så de förhoppningsvis passar nästa år.

• Emma

JAG FICK JOBBET!!!!!!!!Solig

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3