• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-07-20 00:24:16 följande:
    Han har testat med Bamse och med Byggare Bob. Tror det är frukt på bamsetandkrämen? Bob vet jag inte vad det är för smak på? Men båda har funkat bra. Han har tyckt det varit mer intressant med tandkräm på Innan när jag bara haft vatten så har han inte varit lika intresserad, så det kanske lönar sig att testa

Läs ordentligt på tuberna i affären bara, då vissa skall man inte använda förrän barnen är över en viss ålder. Varför vet jag inte? Kanske dom är starkare eller nåt?
    Jag läste en hel del om det där, och så länge man tar väldigt lite så att de inte får i sig för mycket fluor verkar det okej att ta "vuxentandkräm". :-S Vill ju helst att det ska vara gott med mint så att det blir så lite krångel som möjligt med tandkrämen. *S*
  • Emma

Hej och godförmiddag!

Härligt med löpningsprogram!! Det ska jag också börja med nu. Ska kika på länken du hade bubba. För jag gör exakt likadant som dig balder och går ut stenhårt och tröttnar efter andra eller tredje gången. Nu när jag koller börja  ett stillasittande arbete så kan det ju vara bra att ha det programmet att köra några gånger per vecka.

Här har fortfarande inga tänder tittat igenom... Vad har ni köpt för tandborstar till era barn?

Lupin: Tack så mycket!!

Hur går det för er med flytten Sephiroth?

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-07-20 09:36:58 följande:
    Hej och godförmiddag!

Härligt med löpningsprogram!! Det ska jag också börja med nu. Ska kika på länken du hade bubba. För jag gör exakt likadant som dig balder och går ut stenhårt och tröttnar efter andra eller tredje gången. Nu när jag koller börja  ett stillasittande arbete så kan det ju vara bra att ha det programmet att köra några gånger per vecka.

Här har fortfarande inga tänder tittat igenom... Vad har ni köpt för tandborstar till era barn?

Lupin: Tack så mycket!!

Hur går det för er med flytten Sephiroth?
    Mattias får kanske alla samtidigt? Vet en som fick sina tänder innan ett år och han fick fyra. =)

Vi har en barntandborste från ett år, och en bäbistandborste.

Flytten blir förhoppningsvis klar idag, så att vi äntligen kan sätta upp bokhyllor mm.

Nu ska jag starta en tråd om hur fan man slutar vagga sitt barn. Det blir bara värre och värre här, och nu vaknar han så fort jag slutar vagga. Jag blir tokig!!!!
  • Sephiroth

Hur skulle ni gjort? Min farsa ringde och sa att han och låtsasmorsan kunde vara barnvakt imorgon eftermiddag, så att vi får klart flytten. Han tyckte att det spelar ingen roll om Loke blir ledsen för han måste lära sig etc etc.

Jag tycker inte alls det känns bra och försökte säga att han måste träffa dem oftare än var tredje månad. (seriöst, var tredje månad????)

Vad skulle ni gjort?

• lupin84
    Sephiroth skrev 2010-07-20 18:32:15 följande:
    Hur skulle ni gjort? Min farsa ringde och sa att han och låtsasmorsan kunde vara barnvakt imorgon eftermiddag, så att vi får klart flytten. Han tyckte att det spelar ingen roll om Loke blir ledsen för han måste lära sig etc etc.

Jag tycker inte alls det känns bra och försökte säga att han måste träffa dem oftare än var tredje månad. (seriöst, var tredje månad????)

Vad skulle ni gjort?
    Oj svårt...=S
    Förstår hur du tänker...

Theo gillar att borsta tänderna...köpte en tandborste på coop som var för dem små... + en bamse tandkräm med mint smak.
    Han smaskar så gulligt då vi borstar tänderna... har äntligen fått in det som rutin nu på morgon och kväll.

idag har Theo vart så grinig (i stort sett hela dagen). Inget som passar, mer än att bäras... =O... men tror att det kan vara fjärde tanden .. den andra uppe som är på G. Är svullet och har vart det ett tag, sedan är bajset så najs! =/
    Men man blir så trött i huvudet av en dag med gnäll och skrik... får ju inte gjort något...hoppas på en bättre dag i morn...
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-07-20 18:32:15 följande:

Vad skulle ni gjort?
    Ja du...hade det varit jag så hade jag faktiskt inte lämnat bort Loke. Tycker det måste vara till nån som han träffat oftare. Alltid svårt att tacka nej oxå när nån erbjuder sig? :(

Lupin: Hoppas Theo har en bättre dag imorgon

Emil fick oxå grönt i kontrollen idag 9 980 g och 77 cm...WOW...Vilken stor kille han börjar bli
    Han var på ett strålande humör o visade upp alla sina färdigheter
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Emma

Oj va svårt Sephiroth. Jag skulle nog ha provat först och se hur han reagerade. Blev han ledsen så skulle jag inte vilja att han var där. Men är han glad och så och verkar ha det bra så skulle jag lämna honom där, plus att dom skulle få ge löftet att ringa om dom inte kan trösta honom.

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-07-20 22:26:23 följande:
    Oj va svårt Sephiroth. Jag skulle nog ha provat först och se hur han reagerade. Blev han ledsen så skulle jag inte vilja att han var där. Men är han glad och så och verkar ha det bra så skulle jag lämna honom där, plus att dom skulle få ge löftet att ringa om dom inte kan trösta honom.
    Grejen är att de inte skulle ringa om de inte kunde trösta honom. De är sådana som tycker att barn ska skrika så de lär sig typ, dvs raka motsatsen mot mig!

Jag försökte verkligen förklara att det är bättre om han lär känna dem så att han INTE skriker alls, men det viftade farsan bara bort och sa " ja men imorgon eftermiddag då" "ja men imorgon då".

SUCK!
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-07-20 22:49:24 följande:
    Grejen är att de inte skulle ringa om de inte kunde trösta honom. De är sådana som tycker att barn ska skrika så de lär sig typ, dvs raka motsatsen mot mig!

Jag försökte verkligen förklara att det är bättre om han lär känna dem så att han INTE skriker alls, men det viftade farsan bara bort och sa " ja men imorgon eftermiddag då" "ja men imorgon då".

SUCK!
    Jag tänker precis som du... Jag hade vägrat
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Emma

Ja, då är det ju en helt annan sak. Dom kan inte vara med er i lägenheten medans ni fixar och donar så att Loke ser er lite hela tiden?

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3