• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Tjoho tjejer!

Skönt att N-J verkar piggare Hoppas ni andra mår fint oxå.

Här har det grejats o tvättats o packats hela dan idag o nu äntligen sover busungarna I morrn drar vi till Kålmården på Safari :) Storebror är överlycklig =) Hoppas vi har tur med vädret bara Tungan ute

Förresten så tog Emil några fler steg idag, men han vågar inte riktigt förlita sig på sig själv...kommer väl när det kommer, men duktig var han

Ha det gött tjejer - Tjingeling

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-07-27 21:09:14 följande:
    Tjoho tjejer!

Skönt att N-J verkar piggare Hoppas ni andra mår fint oxå.

Här har det grejats o tvättats o packats hela dan idag o nu äntligen sover busungarna I morrn drar vi till Kålmården på Safari :) Storebror är överlycklig =) Hoppas vi har tur med vädret bara Tungan ute

Förresten så tog Emil några fler steg idag, men han vågar inte riktigt förlita sig på sig själv...kommer väl när det kommer, men duktig var han

Ha det gött tjejer - Tjingeling
    Duktfisen!! Visst blir man så sjukt stolt?

Åh, jag vill också till kolmården, det hade vart jätteroligt! Det märks att Loke verkligen börjat gilla djur för han ramlar nästan ur vagnen när det går förbi en hund. *S*

Idag får vi besök av bästa kusinen! (karlns kusin) Wiie! Sen kanske Myart och Olle skulle titta förbi också. =) 
  • Knubbe12

Bubba80: Åh, vad roligt med Kolmården! Hoppas att ni får toppenväder!

Här är nog närmaste djurparken Lycksele djurpark. Brukar uppskattas av barnen och det blir kanske att vi drar en repa dit innan sommaren är slut.

Här hemma jagar Arvid hunden och delar ut lite väl hårda kramar, så vi får verkligen hålla stenkoll. Dragvänliga öron har hon tyvärr också (en spaniel...Flört). Som tur är är hon världens snällaste och van vid både stora och små barn, men hon ska ju naturligtvis inte behöva stå ut med vad som helst för det.

I dag på em bär det av till grannstaden för lite shopping. Måste bl.a. ha tag på lite nya leksaker åt lillskrutten. Har för mig att vi sparat flera lådor med babyleksaker, men vi lyckas inte hitta igen dem i förrådet. Något tips på roliga leksaker till de små?  Han tycks vara uttråkad av de han redan har. Kanske dags att plocka bort en del av dem en stund och sedan ta fram dem igen, då brukar de ju bli lite spännnade på nytt.

• Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-07-28 12:02:19 följande:
    Bubba80: Åh, vad roligt med Kolmården! Hoppas att ni får toppenväder!

Här är nog närmaste djurparken Lycksele djurpark. Brukar uppskattas av barnen och det blir kanske att vi drar en repa dit innan sommaren är slut.

Här hemma jagar Arvid hunden och delar ut lite väl hårda kramar, så vi får verkligen hålla stenkoll. Dragvänliga öron har hon tyvärr också (en spaniel...Flört). Som tur är är hon världens snällaste och van vid både stora och små barn, men hon ska ju naturligtvis inte behöva stå ut med vad som helst för det.

I dag på em bär det av till grannstaden för lite shopping. Måste bl.a. ha tag på lite nya leksaker åt lillskrutten. Har för mig att vi sparat flera lådor med babyleksaker, men vi lyckas inte hitta igen dem i förrådet. Något tips på roliga leksaker till de små?  Han tycks vara uttråkad av de han redan har. Kanske dags att plocka bort en del av dem en stund och sedan ta fram dem igen, då brukar de ju bli lite spännnade på nytt.
    Klossar är en stoor favorit här nu. Staplar dagarna i ända. ^^
  • Emma

Hej!

Här krå+nglar internet så jag har inte tittat in på ett tag..

Va kul med kålmården! Dit ska vi nog åka nästa år. I år blir det furuvik ngn gång istället. Liiiite närmare när M inte är största fan av att åka bil.

Sambon är desto mer på att köpa större bil nu ME LIKE!!! Så vi ska väl åka iväg ngn gång nästa vecka

Vi kpöpte en ny leksak till mattias i förrgår på toys r us.
    PLAY2LEARN 2 i 1-aktivitetscenter
    Den gillar han jättemycket! Den har två sidor också så då kan man köra den ena sidan tills han tröttnat på den, sen vända! Kostade 300 spänn. Fan va det är dyrt med leksaker...

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Knubbe12

Sephiroth: Klossar går hem här också, men för tillfället tycks han inte vara intresserad av någon leksak alls, utan klättrar mest omkring och gör ofog Tungan ute

Köpte 4 nya leksaker i går. Ingen av dem duger.

Emma: Den ser rolig ut! Kanske vore något för kräsne mannen...Flört

I natt har varit en riktig mardrömsnatt. Arvid har vaknat hela tiden. Han har ingen feber och jag tror inte att han besväras så mycket av tänderna. Han åt dåligt i går och ville inte ha någon frukost i dag, så vi misstänker halsont. Avvaktar och ser om det ger med sig. Annars blir det väl en sväng till bvc. Här är det återigen dåligt väder; regn och åska. Så trist...

• Bubba80

Hallå tjejer!
    Nu är vi hemma igen :) Kolmården var alldeles perfekt o hotellet likaså...

Vad ska ni göra i helgen?

Sephiroth - har ni kommit i ordning efter flytten?

Jag är bara hemma o vänder i stort sett... imorgon drar jag till en kompis o åker med henne ut till hennes föräldrars ö, där jag oxå är uppväxt Vi stannar över natten dessutom, så då ska jag passa på att sova lite oxå... Hoppas på fint väder så man kan sola lite oxå

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Knubbe12

VA?! Ingen som skrivit, då fortsätter väl jag då...Flört

Maken har fått halsfluss, men lillemans prover var negativa, så han har som tur var inte drabbats av det. Däremot kunde de se att han var lite röd i halsen. Senaste 4 dagarna har han halverat sin matkonsumtion, så vi känner oss lite oroliga. Han är pigg i övrigt förutom att han är risig i magen. Kan så klart vara det som gör att han inte vill äta som vanligt. Nåväl, han har ju lite att ta av (väger nu 12,5 kg), så än är det ingen fara på taket.

I dag är Arvid och jag hemma och städar. Maken byter kamrem på bilen (nä, han klarar till skillnad från mig inte av att ta det lugnt fast han är dålig... ;) och storasyskonen är på golfbanan respektive leklandet med kompisar. Lugnt och skönt här med andra ord! Tungan ute I kväll blir det middag med svärisarna och min morsa.

Ni som har en iPhone; har ni sett att det finns flera bra appar anpassade till små/unga barn? Arvid gillar Sound Touch Lite! Flört

• idamarja

här är det också stort fokus på djur, vi har hund, fast den har inte bott hemma hos oss utan är kvar hos svärisarna, men i sommar har både den och svågerns hund bott tillsammans med oss i fjällen, sen kom vi ner o nu är vi i mitt barndomshem o här finns två katter, till n-j´s stora förtjusning. Han har lärt sig säga "mjao" o något som liknar "voff", men han har ju svårt med hårda konsonanter, tryckstarka eller vad det heter. Nu förstår jag varför man säger mamma, mamama verkar ju vara det första ungar ljudar, även n-j som inte hört ordet mamma  ljudade det först, eftersom vi inte pratar så mkt svenska med honom.

här känns det som att 1 årsdagen närmar sig med stormsteg, n-j är född 4e, så dom har börjar fråga vad han önskar sig. svårt att säga, men iaf en kikare! Vi lärde honom att kika med kikare nu i sommar, eftersom den hela tiden var framme o alltid någon som kikade så blev han ju väldigt intresserad av den o tyckte det var stormkul!
    annars är det väl klossar, o sån där pinne som man trär ringar på som är mest aktuellt. Är lite skeptisk till allt för konstiga leksaker, vill hålla nere antalet leksaker o inte samla på oss en massa skrot, klart barnet ska ha leksaker men det blir lätt för mkt.

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-07-31 14:25:53 följande:
    Hallå tjejer!
    Nu är vi hemma igen :) Kolmården var alldeles perfekt o hotellet likaså...

Vad ska ni göra i helgen?

Sephiroth - har ni kommit i ordning efter flytten?

Jag är bara hemma o vänder i stort sett... imorgon drar jag till en kompis o åker med henne ut till hennes föräldrars ö, där jag oxå är uppväxt Vi stannar över natten dessutom, så då ska jag passa på att sova lite oxå... Hoppas på fint väder så man kan sola lite oxå
    Nu är vi fan i ordning igen! Känns helt amazing när jag tänker på att JAG plockat upp och satt upp så gott som allt i alla kartonger och påsar. Nästan varenda pinal är på sin plats! Det enda som är kvar är att sätta upp gardiner i  köket men har inte hittat några fina ännu. Måste köpa nya. Vad "tråååkigt". ;) Har shoppat som en idiot nu i veckan.

Hur går det för alla andra flyttapor? Hur mår Arvid ?

Vilket språk talar ni Ida Marja? Samiska, Meänkieli eller finska eller....?

Nästan alla våra medlemmar  har försvunnit. Måste vara mina tråkiga videos. ^^

Kvällspromenadfis:

Nu blir det förhoppningsvis lite film och mys innan läggdags. Jag hoppas karln får liten att somna.
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3