idamarja skrev 2010-08-02 09:52:48 följande:
tillslut fick jag fram videoklippet, helt underbart med segt mobilt bredband. vilken kille som knallar på :)
vi pratar alla språk, hehe...nej men samsika mest, min sambo pratar bara samiska med pojken medans jag är lite mer försvenskad och pratar en hel del svenska med honom, men vi använder samiska orden för mamma, pappa o andra familjemedlemmar. i mitt föräldrarhem har det talats mer meänkieli eftersom min mamma talar både meänkieli o samiska, men min pappa, o plastpappa bara pratar meänkieli. men, jag är 80-tals unge o när ja växte upp skulle man inte prata meänkieli, så ja är en hejjare på svenska :P'
balder 77: vilken himla tur att pojken kom undan, det är väl himla plågsamt med halsfluss som ja har förstått det, n-j ska operera sin mjuka gom o som säger att det kommer kännas som halsfluss efteråt för honom :/
Coooolt! Snacka om bra träning för lilleman med så många språk. =) Jag ville lära mig Finska av far min när jag var liten, men han vägrade och sa att det var ett skitspråk. Synd som attans det då det hade vart en stor fördel att kunna på tex jobbmarknaden.
Senaste nätterna har Loke vaknat och vart vaken någon/några timmar. Har ni så? Är så svårt att veta varför han gör så, men jag tippar på ont i magen då vi har gjort en mjölkprovokation.
Knubbe12 skrev 2010-08-02 19:51:47 följande:
Nu är husaffären genomförd till fullo s.a.s. I dag kontrollerade köparna flyttstädningen och vi var till banken och fixade över pengarna, så nu kan vi släppa huset helt. Så skönt! Vi väntar på att få in offerter från några olika husleverantörer och sedan kommer vi att bestämma oss för om det blir att bygga eller inte. Vill inte bli kvar här i lägenheten alltför länge då hyran är svindyr...
Arvid äter igen!

Förmodligen är det tänderna som gör ont. Han har varit lite bättre i magen också, så det verkar vara på rätt väg i alla fall.
Bra att han äter! Hoppas tänderna kommer fram snabbt, som vanligt!
Skönt som fan att allt är klart med städning och allt också. Vi åkte förbi gamla lägenheten och såg att de höll på att flytta in där, så det tar jag som om att städningen blev godkänd!