• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    lupin84 skrev 2010-04-05 17:57:14 följande:
    Jag har skrivit förlossningsberättelse..finns i min blogg... september förra året...tror jag det är... Radeklev: Tråkigt med farmor, håller tummarna att hon blir bättre. Theo kan ibland bli ledsen hos någon annan... men oftast har de då vart då han inte sovit så bra (är trött).. men vad de gäller mamma och pappa funkar vi båda lika bra.  =) Vilket känns så skönt! Hur  ska man få in ett mål mat till? Nu äter Theo 8 frukost (gröt eller smörgås + frukt) 12 lunch + frukt 16 gröt eller smörgås + frukt 19 välling Eller kanske man ska byta gröten mot middag klockan 16...svårt de här tycker jag...
    Antar att man ska byta ut kl 16 målet mot middag. =)

Idag har vart en kanonbra dag! Vi har fått massor gjort hemma, och Loke har sovit flera gånger. Kinkig som faen är han nästan hela tiden, men gåstolen och massa bus har fungerat rättså bra. =) Han verkligen ÄLSKAR sin gåstol. Idag jagade han Johnny med den. *s* Det går framåt med ålandet också, men ännu kommer han inte framåt. Dock börjar han förstå att fötterna ska ner i marken och inte upp i luften. Knäppunge. ;)

Ingen här inne som spelar tv-spel? :P
  • Bubba80

Idag vart det en akutresa till IKEA i Uppsala. Petskydd till kontakterna var tvunget nu. Tokungen älskar ju såklart kontakter o sladdar + kissens matskålar... blött blir det Men det blev lite till inhandlat för det gick på 1500:- Och då hade dom inte det jag skulle ha!?

lupin: Jag hade satsat på att byta ut 16 målet till middagsmat...

Sephiroth: Tyvärr inget spelande här...men hade gärna gjort om tiden funnits

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12

lupin84: Instämmer med de andra, jag hade bytt ut gröten kl 16 mot middag.

Bubba80: IKEA gillar vi! {#lang_emotions_wink}

Sephiroth: Inget direkt spelande här heller, men skulle jag sätta igång med något skulle jag nog bli fast! {#lang_emotions_tongue_out} Har tyvärr inte tid för annat än lite "familjespel" på vårt Nintendo Wii. Vad är det du brukar spela?

ARGH återigen; köpte ett par snygga jeans åt lillskrutten i dag, men när jag provade dem på honom var de för små (och de var i storlek 80...). Fick dem inte ens över låren på lillknubbisen...{#lang_emotions_undecided} Får lämna tillbaka dem till veckan. Så trist.

Är det bara jag som inte låtit den lille testa smörgåsrån eller majskrokar?! Dags att börja snart, men jag är så jäkla rädd att han ska sätta i halsen...

• MammaAlex

Här kör vi på både smörgåsrån och majskrokar. Dock helst rån eftersom krokarna blir så kladdiga=)

Vår matdag ser ut ungefär såhär:
    8 Gröt
    11 mellis
    13 hemmalagad mat 135 g + frukt
    14.30 mellis
    17 burkmat 100g + frukt
    20 Välling

Mellanmål brukar vara lite frukt eller ersättning.

Tack för alla lyckönskningar. Jag ställer dock in mig på att farmor inte kommer bli bra. Lättast så. Även om jag vet att det blir jobbigt ändå. Min farfar blev också 97 (dog för två år sen) och fast vi bara väntade på det så var det jättejobbigt.
    Min syster berättade igår att hon hört Mark Levengood en gång och då hade han berättat om sin mormors död. Då hade mamman skrivit varför? i dödsannonsen. Han tyckte istället att de kunde skrivit "varför inte?". Hon blev också väldigt gammal så jag tycker han har en poäng i det=)

Ja det är konstigt med Ikea att det kan bli så dyrt där fast man inte hittar det man ska ;)

Blir tyvärr inte mycket tv-spelande här heller. Hade velat men när Alex sover blir det annat gjort istället. Som typ att sitta här=)

Nu blir det promenad i solen!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Bubba80

Å sol... vad härligt...den har tyvärr inte visat sig här på några dagar nu

Ja visst är det lustigt att man alltid får med sig massor med småplock från ikea
    Förresten tack för tipset...införskaffat dessa berömda 12:- skålar nu Toppenbra ju...

Idag har jag tagit ur ligginsatsen till våran barnvagn. Emil är totalt less på att ligga ner nu. Igår hade jag han i bärselen istället på ikea, men han börjar bli tung nu han med, så jag hoppas sittvagn funkar bättre. Använder alla här sittdelen nu? Vad har ni för vagn förresten? Ví har en Crescent kombivagn o är nöjd med den...

Blir väl en promenad i snömodden snart, måste testa köra sittvagn

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-04-06 10:18:16 följande:
    Å sol... vad härligt...den har tyvärr inte visat sig här på några dagar nu Ja visst är det lustigt att man alltid får med sig massor med småplock från ikea Förresten tack för tipset...införskaffat dessa berömda 12:- skålar nu Toppenbra ju...Idag har jag tagit ur ligginsatsen till våran barnvagn. Emil är totalt less på att ligga ner nu. Igår hade jag han i bärselen istället på ikea, men han börjar bli tung nu han med, så jag hoppas sittvagn funkar bättre. Använder alla här sittdelen nu? Vad har ni för vagn förresten? Ví har en Crescent kombivagn o är nöjd med den...Blir väl en promenad i snömodden snart, måste testa köra sittvagn
    Ja, vagn... Vi har bytt några gånger genom årens lopp. Vagnen dottern hade när hon var liten har vi hunnit sälja, så det blev till att köpa en ny när lilleman anlände. Hittade en Emmaljunga kombi på Blocket och den fungerar helt perfekt! Vi har haft sittdel länge. Arvid tyckte aldrig om liggdelen. Han ligger helst lite upprätt så att han kan hålla koll på vad som händer {#lang_emotions_wink}.

I eftermiddag blir det palt hos svärföräldrarna. Mums! {#lang_emotions_tongue_out}
  • Bubba80

Känner igen det där med vagn. Har sålt av storebrors vagnar oxå. Den enda som vi haft kvar är en BRIO Race, för den köpte vi ny, så den kan Emil oxå ha tycker jag.

Palt{#lang_emotions_throwup}

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-04-06 13:25:23 följande:
    Känner igen det där med vagn. Har sålt av storebrors vagnar oxå. Den enda som vi haft kvar är en BRIO Race, för den köpte vi ny, så den kan Emil oxå ha tycker jag. Palt
    VA?! Då har du aldrig smakat riktig "Pitepalt" {#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_tongue_out}
  • Sephiroth

Vi har en tysk vagn som heter Hauck Platoon. Var den billigaste vi hittade när vi hade bråttom att köpa en ny vagn. ;) Hade en Brio Sing innan. Den nya haucken är jag störtnöjd med dock. =)

Idag har Loke invigt sin fina tand med en åttamånadersburk med mat. Det gick bra, men det var inte mycket tugga inte utan han svalde det mesta helt. Är också nojjig för att han ska sätta i halsen. Hur stor risk kan det vara för det egentligen? Jag tycker att man borde få lära sig sådant på BVC och inte massa annat larv. ;)

• Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-04-06 15:18:37 följande:
    Vi har en tysk vagn som heter Hauck Platoon. Var den billigaste vi hittade när vi hade bråttom att köpa en ny vagn. ;) Hade en Brio Sing innan. Den nya haucken är jag störtnöjd med dock. =) Idag har Loke invigt sin fina tand med en åttamånadersburk med mat. Det gick bra, men det var inte mycket tugga inte utan han svalde det mesta helt. Är också nojjig för att han ska sätta i halsen. Hur stor risk kan det vara för det egentligen? Jag tycker att man borde få lära sig sådant på BVC och inte massa annat larv. ;)
    Håller med ang BVC. Har hört att vissa BVC i Sthlmsområdet iaf har kurser i 1:a hjälpen inriktning Bebis...men det borde vara obligatoriskt för alla BVC i hela Sverige.
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3