• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-07 15:31:08 följande:
    Hm... nu har Emil 38,2 i feber...? Måste vara tänderna...? KAN DOM INTE BARA SÄGA PLOPP NU!!!!
    Klart det är tänderna.

Jag blir galen här. Han gallskriker och gnäller om varannat. INGET duger när han sätter igång. Inte ens vara i famnen. Tugga på tandborsten samtidigt som jag gick runt med honom var det enda som fungerade tidigare idag. Hur FAN ska man veta om något är fel på riktigt??? Han verkar inte ha ont någonstans så.... Nu är det roligt att banka i golvet en stund, men snart kommer han börja skrika igen.

Snart kommer karln hem då ska jag gå ut. Ensam. Måste vila öronen lite.
  • Minnie69

Tack för välkomnande och ja det blir bättre och bättre, de senaste veckorna kan hon under korta perioder faktiskt sova själv, innan har det ALLTID krävts kroppskontakt. Varit såååå jobbigt att konstant vara levande liggunderlag i över ett halvår

• Bubba80
    Minnie69 skrev 2010-04-07 15:41:49 följande:
    Tack för välkomnande och ja det blir bättre och bättre, de senaste veckorna kan hon under korta perioder faktiskt sova själv, innan har det ALLTID krävts kroppskontakt. Varit såååå jobbigt att konstant vara levande liggunderlag i över ett halvår
    Usch låter jätte påfrestande

Antar att våra småproblem låter löjliga dina öron då?
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-04-07 15:41:02 följande:
    Och där började skrikandet igen. JIPPIE!
    Men Loke då!!!! Men jag tänkte han kanske har växtvärk?
  • Bubba80

Blir en promenad här oxå idag när gubben kommit hem...ENSAM {#lang_emotions_djavulsk}

• nadia bk
    Minnie69 skrev 2010-04-07 12:23:33 följande:
    Hejsan! Finns det plats för ytterligare ett septemberbarn? Min tös föddes den 22/9-09. Har inte kunnat vara så aktiv på FL efter hennes ankomst då hon var kolikis, tremånaderskolik HA!! Hennes gick på övertid! Nåja, mitt liv börjar numera så sakteliga få lite funktionsduglighet då hon inte längre har superont hela tiden. (Matintroduktion för oss dock titt som tätt tillbaks till kolikliknande skrik och gråt perioder. Men på det hela så är det iaf bättre än det har varit någonsinn sedan hennes ankomst) Så det är dax att åter börja vara lite social
    välkommen=)
  • nadia bk
    Emma skrev 2010-04-07 09:31:45 följande:
    Hej på er! Hann inte skriva igår för vi var och shoppade. Jag köpte en ny mobil med 5 mp kamera! Nice Nu ska vi se om man får med alla svar på frågor. Vi tog ur liggdelen i vagnen i mitten av januari. Vi har en Brio kombi och Mattias växte ur liggdelen då. Har funkat jättebra tycker jag. Men jag är trött på den vagnen kan jag säga. Så jävla tung att ta in och ur i bilen. Och sen så är suffletten helt dum. Det sa tom. sambon igår ochh då innebär det att det är grönt att se sig om efter en ny Eller ja, bättre begagnad. Mattias äter följande 8 Gröt 12 Lunch, burkmat plus ersättning (har ännu inte bytt det målet helt) 14 Frukt 16 Gröt 18 Frukt (ibland) 19.30 Välling  Nattetid: Amning såfort han vaknar Jag funderar dock på att byta ut grötmålet vid 16 och ge riktig mat istället. Att han får äta det vi äter. Känns inte som att han får så stor variation anars. Inte för att dom behöver det än, men för ens eget psyke. Här får man gå första hjälpen kurs genom bvc gruppen. Om den nu kunde köra igång någon gång.. Är såååå otroligt trött på att gå och vänta. Ska ringa imorgon och vara på och fråga varför det aldrig händer något. Det brukar vara på brandstationen dom har kursen. Annars funderar jag på att höra med ett gäng och se om vi får komma till brandstationen själva utan bvc och få kursen iallafall. jag har verkligen ingen aning om hur man skulle göra om han sätter i halsen. Det känns lite otäkt kan jag säga med tanke på att han gjorde det imorse... Men han kräktes innan man hann göra ngt... Vi väcker aldrig Mattias för att ge honom mat. Han brukar fixa det galant själv Men inatt sov han från 19 till 05! Det var helt underbart. Då ammade jag honom, sen så somnade han om till 07! HELT UNDERBART!! jag är faktiskt lite orolig för M. Det känns som om han är trött precis hela tiden. Han brukar vakna mellan 7 och 8. Sen direkt efter frukosten så är han trött och då sover han igen. Han brukar sova mellan 30-90 minuter... Sedan så sover han när han har ätit lunch. Sen är han trött igen vid 15-16 men det är inte alltidc man lyckas få honom att sova då. Kan det vara något fel? Jag blir så nojjig när man ser reklamen för barncancer-fonden som går på tv. Tänker att det är ngt såddant.  Usch, nu blev jag deprimerad... Får googla lite för att lugna mig.
    det med sömnen är samma här nu...svårt att somna men är trött mycket oftare nu än innan
  • Saga09

Godmorgon,

Uh här har tjejen börjat sova dåligt igen... vet inte om hon drömmer en massa för hon typ skriker i sömnen och bökar runt.. sen i natt vaknade hon vid 02.30 och det brukar hon aldrig göra.. somnade förvisso om igen efter nån timma men för en annan som är van att sova 8 timmar i sträck.. haha ;)

Nåja.. idag ska vi på föräldraträff och denna gången verkar det som om Saga hinner med att sova så jag slipper övertrött tjej som bara vill bli buren i 1½ timma... känner inte för att bära runt på 9 kilo så länge...

Apropå vikt.. hur har ni det med bvc tider nu när bebisarna börjar bli lite större? Jag hade en tid i mars och nästa i början av maj.. ingen alls nu i april alltså..

Nej nu är det dags för morgon kaffet medans tjejen sover

• Bubba80
    Saga09 skrev 2010-04-08 07:53:35 följande:
    Godmorgon,Uh här har tjejen börjat sova dåligt igen... vet inte om hon drömmer en massa för hon typ skriker i sömnen och bökar runt.. sen i natt vaknade hon vid 02.30 och det brukar hon aldrig göra.. somnade förvisso om igen efter nån timma men för en annan som är van att sova 8 timmar i sträck.. haha ;)Nåja.. idag ska vi på föräldraträff och denna gången verkar det som om Saga hinner med att sova så jag slipper övertrött tjej som bara vill bli buren i 1½ timma... känner inte för att bära runt på 9 kilo så länge...Apropå vikt.. hur har ni det med bvc tider nu när bebisarna börjar bli lite större? Jag hade en tid i mars och nästa i början av maj.. ingen alls nu i april alltså..Nej nu är det dags för morgon kaffet medans tjejen sover
    Godmorgon!

Just vad det gäller BVC så har jag förstått att man hoppar över vanligast 7 månaders koll om inte föräldrarna absolut av något skäl vill komma iaf. Är man orolig för vikt så kan oftast gå in på ett BVC o väga själv. De brukar ha våg ståendes framme

Emil skall oxå nästa gång till BVC i Maj, men jag ska svänga förbi o väga själv nån dag när jag har vägarna förbi. Inte för att jag är orolig utan för att det är kul att veta

Blev promenad igår kväll...8 km Powerwalk...Jisses vad mina ben känner detta idag{#lang_emotions_tongue_out} Haha så otränad man e....

Nej nu blöjbyte
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3