• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Emma

Okej. Då slutar jag oroa mig nu. Tack hörni! Det är så skönt med den här tråden tycker jag! Att vi stöttar varandra.

• Bubba80
    Emma skrev 2010-04-07 09:49:32 följande:
    Okej. Då slutar jag oroa mig nu. Tack hörni! Det är så skönt med den här tråden tycker jag! Att vi stöttar varandra.
    Håller med...tycker oxå det är skönt med den här tråden

Blir lite sällskap när man e hemma oxå...

Förresten är det nån som vet hur det gick för Pamsa i torsdags?
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Nej, jag tänkte också på Pamsa. Hoppas inget allvarlligt inträffade. Men visst har hon skrivit i tråden en gång sedan dess?

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-07 10:11:58 följande:
    Nej, jag tänkte också på Pamsa. Hoppas inget allvarlligt inträffade. Men visst har hon skrivit i tråden en gång sedan dess?
    Tror inte det. =( jag ska kolla
  • Minnie69

Hejsan! Finns det plats för ytterligare ett septemberbarn? Min tös föddes den 22/9-09. Har inte kunnat vara så aktiv på FL efter hennes ankomst då hon var kolikis, tremånaderskolik HA!! Hennes gick på övertid! Nåja, mitt liv börjar numera så sakteliga få lite funktionsduglighet då hon inte längre har superont hela tiden. (Matintroduktion för oss dock titt som tätt tillbaks till kolikliknande skrik och gråt perioder. Men på det hela så är det iaf bättre än det har varit någonsinn sedan hennes ankomst) Så det är dax att åter börja vara lite social

• Saga09

Hej tjejer,

Har inte hunnit med att läsa allt ännu - har varit bortrest med Saga över påsken så det har varit sååå lugnt och skönt :)

Inga tänder här ännu.. men det dregglas för fullt så vem vet.. vi får se framöver.. jag var ju också sen med tänderna har jag förstått.. nåja.

Jag hoppas ni andra har haft en skön påskhelg - nu ska jag läsa ikapp lite...

• Tridde

hej hej! ska försöka läsa ikapp men ni skriver ju så förbaskat mycket påsken förflöt lugnt, stora sonen var hos sin pappa i södra sverige och jag, sambon och Fabian bara var hemma mestadels. Fabians andra tand är uppe nu så nu har jag på allvar börjat avveckla amningen, han ammas bara kvällar och nätter och eventuellt en gång mitt på dagen för att brösten är så fulla men annars är det mat som gäller. inget kryp men däremot snurrar han runt på mage och rullar så han tar sig nån meter åt varje håll, frustrationen däremot är på topp när han inte når saker som ligger framför honom.
    apropå vagnar, vi har en bugaboo cameleon som vi är jättenöjda med förutom att den är byggd för normalstora barn och vi har en jättepojke han växte ur liggdelen strax efter nyår både vikt- och längdmässigt och nu är det trångt för honom för huvudet att sova i sittdelen pga att suffletten är ganska låg. den är lätt att lyfta i och ur bilen (väger ca 9kg!) och smidig att köra och använda. dyr som fasen men det var svärmor som valde och betalade, det enda förbehållet vi hade var att det skulle vara fyra hjul och inte tre som det var på den hon hittade först.

nu ska även jag försöka läsa ikapp innan Fabian vaknar och medan storebror (hemma med förkylning) leker nöjt för sig själv
    Minnie69> välkommen! låter otroligt tufft med kolik, hoppas att det försvinner nu för gott!

• Bubba80
    Minnie69 skrev 2010-04-07 12:23:33 följande:
    Hejsan! Finns det plats för ytterligare ett septemberbarn? Min tös föddes den 22/9-09. Har inte kunnat vara så aktiv på FL efter hennes ankomst då hon var kolikis, tremånaderskolik HA!! Hennes gick på övertid! Nåja, mitt liv börjar numera så sakteliga få lite funktionsduglighet då hon inte längre har superont hela tiden. (Matintroduktion för oss dock titt som tätt tillbaks till kolikliknande skrik och gråt perioder. Men på det hela så är det iaf bättre än det har varit någonsinn sedan hennes ankomst) Så det är dax att åter börja vara lite social
    Minnie: Välkommen! Klart det finns plats för fler

Stackars liten...måste vara fruktansvärt att vara drabbad av kolik både för henne och er Hoppas som sagt den ger med sig snart... Iaf skönt att det går åt det bättre

Ja här snackar vi tänder, vikt, längd, kost, bajs...ja gud ved allt

Varmt välkommen iaf...
  • Bubba80

Hm... nu har Emil 38,2 i feber...? Måste vara tänderna...?

KAN DOM INTE BARA SÄGA PLOPP NU!!!!

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3