Bubba80 skrev 2010-11-15 11:18:40 följande:
Hej o hå!
Här är det fortfarande sjukstuga...lillgubben sover fortfarande

Gubben var iväg med honom till sjukhuset igår då han verkar ha fått riktigt ont i örat nu oxå... och mycket riktigt...öroninflammation på vänster öra...men fick han pencillin nej nej. Nu är det nåt NYTT... från och med sen barnen fyllde 1 år så ges ej pencillin vid öroninflammation om den inte är dubbelsidig eller håller i sig i många dagar... så nu är det bara till att härda ut, så fint som doktorn sa... Det är väl inte direkt vad man vill höra när man sitter med sin 1 åring

Att dom sk få ha ont... Syftet är ju iofs gott...att dem inte ska bli resistenta mot det...men men det är endå inte vad man vill höra när lillskrutt har så ont
Så vi har inte gjort nåt i helgen...bara slappat och tagit hand om plutt
Emil är oxå en liten bökare på nätterna, han vaknar minst 3 ggr per natt oftast 4-5, men oftast är det bara stoppa om honom och peta in nappen
Så roligt men barnklädesparty

Hoppas du hittar nåt riktigt skoj.
Jag håller på o laddar inför fredag. Då ska en nära kollega till mig begravas. Känner att det kommer bli en av dem jobbigaste dagarna i mitt liv.

Så hemskt när någon så ung går bort... nej fy...
Vad ska man ha på sig egentligen?
jag hörde på nyheterna om det där med antibiotikan, n-j fick antibiotika efter det för en öroninfektion, läkaren kanske inte hade lyssnat på nyheterna, eller så var det något undantag. n-j fick strax därefter en 10 dagars kur för, ja jag vet inte riktigt för vad. för feber elr för kladd kring knappen det var inte så solklart från distriksläkarens sida. den kuren fick ja lov att avbryta eftersom magen tog sån stryk o hans besvär hade gått över, inrådan från barnläkaren. man vet ju att det är för en bra sak, men det är ju jobbigt där o då, inte minst för barnet :(
jobbigt när en ung människa går bort, man kan behöva söka lite styrka så man pallar med det
jag sa nog för mkt om n-j´s sovande, det e helsnurrigt med den saken, idag vägade han sova på dagen en andra gång fast han var trött som en gris, tillslut tog jag honom på utmattning, han sover varierande på nätterna, vi ger ju mat till honom via hans knapp på magen o då håller han sig mätt o brukar sova bra, men om man av någon (finns många) anledning inte kan ge nått eller bara mkt lite i knappen då sover han oroligt o vaknar mkt. p-n vill inte att han ska behöva sova ensam i sin säng, så för det mesta ligger han mellan oss, vilket leder till att jag sover med huvudet på sängbordet i princip, härligt avslappnande hehe