• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Orion is the name Nu kom jag på det... :-P

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Knubbe12

Vide (kanske låter för likt Loke)?!

Snart dags för en kopp te, en smörgås och "Beck - Levande begravd". Hoppas på lite massage också...Tungan ute

• MammaAlex

Haha jag satt precis o tänkte att jag skulle föreslå Vide

Imorgon blir det badhuset på eftermiddagen med två kompisar +barn.

Huset som vi köpt är det huset jag visade sist. Ska bli så skönt att få äga ett eget hus och kunna göra vad man vill.

• Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-11-03 20:19:06 följande:
    Haha jag satt precis o tänkte att jag skulle föreslå Vide

Imorgon blir det badhuset på eftermiddagen med två kompisar +barn.

Huset som vi köpt är det huset jag visade sist. Ska bli så skönt att få äga ett eget hus och kunna göra vad man vill.
    Grattis till husköpet!! Tror inte jag sagt det innan Förstår det känns väldigt gött med eget snart...
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Sephiroth

Vide var fint! Men karln som totalsågar Vidar kommer inte bli imponerad. Han har inga förslag men massa sågningar. *s*

Grattis till husköpet! Jag är grymt avundsjuk då jag väldigt gärna vill bo i hus. =)

• Strimma

ORION!! Hur häftigt som helst. Kompisarna döpte sin tös till Tiili ni. Tyckte jag var gulligt.

Zion är jag såld på.  

• Sephiroth

Dio har jag blivit riktigt såld på, men det vägrar karln. *muttrar*

Orion låter för storslaget och pampigt på något vis, tycker inte att det riktigt passar på en liten. Ymer är ett namn jag är väldigt förtjust i också. Loke och Ymer. Låter bra tycker jag.

Zion har alldeles för religiös mening på fel vis tyvärr, dvs det betyder Israel. =)

• Knubbe12

Sephiroth: Men nu gör du som jag säger och döper ungen till Vide eller Mio *hehe* Flört. Ja, det här med namn är inte lätt... Ibland kan man ju också ändra sig när barnet tittar ut och helt enkelt inte passar att heta det tilltänkta namnet. Det enda namnet vi varit stensäkra på långt innan barnet fötts var Freja, då vi inte kom på ett enda annat tjejnamn som vi gillade just då. Som tur var såg hon ut som en Freja när hon anlände också Tungan ute Ymer är fint! Hmm... Sander? Zeb? Mimer? Lias? Bastian?

I dag tar barnen med kompisar hem från skolan, så det blir full rulle här. Jag tar nog med dem alla en sväng till kyrkis också, så att man kommer sig iväg en stund. Fy fan, vad jag börjar bli less på att knalla runt här hemma (om man nu får säga så Skäms). Jag är så uttråkad att jag håller på att dö. Hade jag bara haft en enda bekant i samma stad som också var hemma med barn nu, alternativt arbetslös eller något annat, så hade det varit en annan femma. Visst, barnen är underbara och jag älskar dem till döds, men jag behöver lite vuxet sällskap och lite stimulans...

Vad har ni andra pysslat med i helgen? Vi har haft middagsgäster och sedan har jag tagit mig i kragen och varit ute och joggat både lördag och söndag. Lite halt att springa, då det kommit en del snö. Höll på att gå ner i ofrivillig spagat några gånger Tungan ute. Fyndade en nyrenoverad utdragssäng på Blocket också. Den ska lillskrutten få ha i sitt nya rum, så behåller vi spjälsängen i vårt sovrum.

• Knubbe12

Sephiroth: Och med "döper" menade jag inte i kyrkan. Fel ordval där...Flört

• lupin84

Blev inget UL idag då vi fastnade i bilköer... (snökaos) =/
    Fick ny tid nästa tisdag - hoppas på bättre väder då. Vill ju veta på ett ungefär när vi är beräknade. Vi har ju ingen koll alls... =/
    Känns inte helt verkligt heller förrän man sett miraklet..

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3