• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12

Ja, visst hade det varit skönt att ha Ikea närmare. Från oss är det ca 15 mil enkel väg, så det är ju inte superlångt men det tar ändå någon timme tur och retur och barnen är inte så förtjusta i att åka bil. Jag var faktiskt till Ikea i helgen! Hakade på min farsa och min styvmorsa, så jag fick strosa runt i lugn och ro. Maken är iofs intresserad av inredning, så han är rolig att ha med sig, men barnen brukar lessna efter en timme eller två och det kan man ju förstå...

I dag blir det en lugn dag hemma. Ska städa lite och ta en långpromenad i det vackra vädret. Tyg ska också inhandlas. Tänkte köpa molntyget av Axén och sy gardiner av till Arvids kommande rum. Nu har jag ju ingen symaskin heller, så det kanske borde införskaffas...Tungan ute Nu är snart hela grunden färdig och det är bara ca 4 veckor tills huset anländer. Jippie! Skrattande

Vad skönt att ni slapp ännu en resa med n-j. Hoppas att det ordnar sig med knappen för honom. Nalle

Nä, nu måste vi skärpa till oss när det gäller bildtråden! Flört Ska försöka leta reda på något nytt foto och lägga ut.
    Ha en underbar dag!

• lupin84
    Sephiroth skrev 2010-10-28 20:26:07 följande:
    Verkar som om att vi ska få ett syskon i famljen. =)
    GRATTIS!

mvc besök nummer 2 på torsdag...UL nästa tisdag =) Ska bli spännande och få ett beräknat datum.
    Jag mår toppen precis som då jag väntade Theo =)
  • Sephiroth
    lupin84 skrev 2010-11-02 20:08:50 följande:
    GRATTIS!

mvc besök nummer 2 på torsdag...UL nästa tisdag =) Ska bli spännande och få ett beräknat datum.
    Jag mår toppen precis som då jag väntade Theo =)
    Ååååh, jag längtar! Vi har inte ultraljud förrens i januari-februari räknade jag ut. ^^

Skönt att du mår toppen! Gör jag också förutom trött och illamående, men det är bara att äta något.
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-11-03 07:15:06 följande:
    Vad sjutton ska man ha för killnamn till Loke? :-S
    Hmm... Är dålig på det här med namn som liksom passar ihop med varandra. Vi har valt de namn vi gillat oavsett vad syskonen heter Flört Spelar det någon roll om namnet är vanligt och/eller vad namnet betyder?
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-11-03 09:38:00 följande:
    Hmm... Är dålig på det här med namn som liksom passar ihop med varandra. Vi har valt de namn vi gillat oavsett vad syskonen heter Flört Spelar det någon roll om namnet är vanligt och/eller vad namnet betyder?
    Ja det spelar stor roll att det betyder något och om det är vanligt. =) Vidar tänkte jag på till loke men fick nej av karln. ;)
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-11-03 07:15:06 följande:
    Vad sjutton ska man ha för killnamn till Loke? :-S
    Skulle kunna vara Tor, Oden, Balder eller Atle?
    Varför just killnamn? Tänk om det blir en tjej...
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Bubba80

Tjejnamn skulle kunna vara... Freja, Troja, Embla, Eira, Liv....Fast jag antar att ni redan har tjejnamn :D

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-11-03 10:44:01 följande:
    Skulle kunna vara Tor, Oden, Balder eller Atle?
    Varför just killnamn? Tänk om det blir en tjej...
    Tjejnamn har vi klart redan ja. =) Det är därför jag tänker på killnamn. Kommer säkert att bli en pojke till. :-P Fast helst vill jag faktiskt ha en flicka den här gången, av någon anledning.

Oden har en kompis, och de andra faller mig inte i smaken. De är så vanliga på något vis. *skratt* Men jag är väldigt glad för att du tog dig tid att tipsa om namn! Kommer du på fler så kör på bara!

Mina pojkförslag är i stil med Vidar, Jove (men inte längre med en loke, blir lite tokigt), Daemon, Deus, Dio och sådant, men ingen av dem känns riktigt bra och de som känns okej totaldissar karln. ;)
  • MammaAlex

Neelix/Nelix är ett ovanligt namn som jag tycker är fint. Annars är det ju bara ge sig in på STC och läsa igenom namnen där:) Odin är också fint. Kommer från norge.

Här har vi en tråkig dag. Alex var vaken ett par omgångar i natt och hade svårt att somna om, ändå vaknade han halv 7 i morse.

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3