• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Bra att ni blivit sams igen. Det är så lätt att surna till lite...man vill ju för tusan ha lite egen tid oxå

Tyvärr så ser jag inte på ghost whisperer...kanske går att se på nätet?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Ja, det är skönt. Man tycker ju att han borde veta vidd et här laget att det är et tprogram jag gärna vill se, men men.

Jag tror faktiskt inte att det går att se påå nätet om du menar typ på tv4play!? ´Programmet säljs i boxar, så det blir väl till att hala upp några hundringar och se glad ut och betala

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-08 21:57:50 följande:
    Ja, det är skönt. Man tycker ju att han borde veta vidd et här laget att det är et tprogram jag gärna vill se, men men. Jag tror faktiskt inte att det går att se påå nätet om du menar typ på tv4play!? ´Programmet säljs i boxar, så det blir väl till att hala upp några hundringar och se glad ut och betala
    Ladda *host* ner! *host host*

Ni som har kids sen tidigare; Hur lång tid kan det ta mellan de första två tänderna egentligen? Jag vet att en del barn får dem samtidigt men... :P

En annan fråga. Om era kids bara äter när en speciell rätt serveras, vad gör ni då?
  • Knubbe12
    Emma skrev 2010-04-08 21:57:50 följande:
    Ja, det är skönt. Man tycker ju att han borde veta vidd et här laget att det är et tprogram jag gärna vill se, men men.Jag tror faktiskt inte att det går att se påå nätet om du menar typ på tv4play!? ´Programmet säljs i boxar, så det blir väl till att hala upp några hundringar och se glad ut och betala
    Jag älskar oxå Ghost Whisperer! Såg det dock inte i går, sista gången var nog i förrgår. Har du kollat på tvshack.net? Där finns i princip alla avsnitt av alla amerikanska serier. Lagligt (antar jag eftersom man bara streamar) och de flesta med hyfsad kvalitet! {#lang_emotions_wink}
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-09 07:03:20 följande:
    Ladda *host* ner! *host host*Ni som har kids sen tidigare; Hur lång tid kan det ta mellan de första två tänderna egentligen? Jag vet att en del barn får dem samtidigt men... :P En annan fråga. Om era kids bara äter när en speciell rätt serveras, vad gör ni då?
    Oj, tänder... Minns knappt. Har nog några böcker någonstans där jag skrivit ner sådant. Ska se om jag kan hitta dem. Kan tänka mig att det tar ca 1-2 månader innan andra tanden visar sig.

När det gäller mat gör vi som så att barnen brukar få välja en rätt var varje vecka. Naturligtvis har man vad de gillar i bakhuvudet när man planerar matinköp osv. men vi tycker också att det är viktigt att de provar nya maträtter. Det som serveras det serveras, dvs. de får inget annat i stället. Jag vill att de smakar av allt, men vi tvingar dem aldrig att äta upp, utan de bestämmer själv hur mycket de äter. En sak som jag tror är jätteviktig, som vi tyvärr har slarvat med, är att de får ta för sig mat själva. Oftast hinner man tyvärr sleva upp på tallriken åt dem, vilket jag tycker är helt åt skogen. Sätter man upp för mycket redan från början blir de mätta bara av att se maten... {#lang_emotions_wink}
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-09 07:11:44 följande:
    Säkert lyssnar ni allihop på neofolk ( ), så här har ni bästa skivan på EVIGHETER. Rome – Flowers From Exile
    Kollas upp på stubinen! {#lang_emotions_tongue_out}
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-09 07:59:09 följande:
    Oj, tänder... Minns knappt. Har nog några böcker någonstans där jag skrivit ner sådant. Ska se om jag kan hitta dem. Kan tänka mig att det tar ca 1-2 månader innan andra tanden visar sig. När det gäller mat gör vi som så att barnen brukar få välja en rätt var varje vecka. Naturligtvis har man vad de gillar i bakhuvudet när man planerar matinköp osv. men vi tycker också att det är viktigt att de provar nya maträtter. Det som serveras det serveras, dvs. de får inget annat i stället. Jag vill att de smakar av allt, men vi tvingar dem aldrig att äta upp, utan de bestämmer själv hur mycket de äter. En sak som jag tror är jätteviktig, som vi tyvärr har slarvat med, är att de får ta för sig mat själva. Oftast hinner man tyvärr sleva upp på tallriken åt dem, vilket jag tycker är helt åt skogen. Sätter man upp för mycket redan från början blir de mätta bara av att se maten...
    Okej, men om de bara äter om tex mos och korv serveras? Och bara petar lite i maten annars?

Hm, hoppas det inte tar två månader ifa. :P De brukar ju komma i par för många så det fungerade inte direkt att googla idag. *s*
  • Saga09

Godmorgon,

Sitter här med mitt morgonkaffe och hoppas på en lugnare dag idag än vad det var igår... stumpan var inte på bra humör på eftermiddagen heller..

Har "hittat" som tandblåsor uppe på tandköttet i överkäken.. kanske är det ett tecken på att tänderna är på väg.. hon har även såna i nederkäken men överkäken syns mycket mer..

Idag är det ett riktigt skitväder så det blir nog till att stanna inomhus och städa eller nåt annat antar jag. Ikväll kommer en kille och ska titta på vår lägenhet nu när vi ska flytta..

• Sephiroth
    Saga09 skrev 2010-04-09 08:11:29 följande:
    Godmorgon, Sitter här med mitt morgonkaffe och hoppas på en lugnare dag idag än vad det var igår... stumpan var inte på bra humör på eftermiddagen heller.. Har "hittat" som tandblåsor uppe på tandköttet i överkäken.. kanske är det ett tecken på att tänderna är på väg.. hon har även såna i nederkäken men överkäken syns mycket mer.. Idag är det ett riktigt skitväder så det blir nog till att stanna inomhus och städa eller nåt annat antar jag. Ikväll kommer en kille och ska titta på vår lägenhet nu när vi ska flytta..
    Tandblåsor? :P Är det på sidan av tandköttet, eller är det där tanden kommer upp?
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3