• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • MammaAlex

Alexander har inte den på lägsta längre. Det som är viktigt är väl att de inte hänger i grenen utan når ner ordentligt med fötterna=)

Åh min make kommer inte hem förrän i morgon kväll. Fast jag har aktiverat mig massor hela helgen så knappt hunnit sakna honom;) I fredags hälsade jag på på mitt gamla jobb och sedan träffa en kompis i stan. Igår var vi på hus & hem-mässa och på kvällen hos kompisar och åt grillat (mums). Idag har vi dock bara varit hemma. Slöade hela förmiddagen. Efter lunch tog vi en promenad med mina föräldrar (och för första gången somnade Alexander inte i vagnen trots att vi gick 4 km, fick dock prata ganska mycket med honom sista 500 meterna) Sen fick han stanna hos dem så jag kunde städa och tvätta bilen. Tänkte att den kunde vara fin när maken kommer hem så blir han glad=)

Imorgon är det föräldragrupp igen. Ska prata om mat och sömn.
    angående första hjälpen på BVC frågade jag sist om det blev någon sådan och då svarade hon att de äntligen fått gå utbildning så att vi kunde ha det. Så jag tror inte att dem haft det innan. I annat fall, kolla med Röda Korset, de kanske har någon kurs. Det har de här i alla fall.

Alexanders sovande funkar bättre igen nu när jag dragit ner det till två gånger om dan. Så nu sover han efter mellanmål på förmiddagen och eftermiddagen. ca 1,5 timme åt gången och somnar sedan som en stock på kvällen strax efter 8... Så för första gången sen han föddes har jag faktiskt lite kolla på vilken tid på dagen han ska sova=) Nu ska jag ta en välbehövlig dusch!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Bubba80

hm det är nån akta graco modell, den är inte på lägsta...men han når mer än väl ner till golvet...jag trodde snarare den skulle höjas *S* ;)

Balder: härligt att gubben e hemma igen

Radekev: Oj vad du hunnit med. Kul med mässa Jag var på väg till trädgårdsmässan i Sthlm idag först...men sen orkade jag inte... Blev så sent igår
    Ska till Äntligen hemma mässan om 2 veckor, så jag får gå på mässa endå snart.

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Hej på er!

Igår var vi hem till mina föräldrar och skulle byta till sommardäck. När Johan hade tagit bort första hjulet hojtar han till mig "Vart har du lagt hjulbultarna till sommardäcken?" Tror ni inte på fan att dom låg kvar här hemma så stackarn fick åka hem och hämta dom, för att sedan komma tillbaka och börja om. 6½ mil i onödan lixom.. Blääää. Våran bensinräkning är redan hemsk nog ändå.

Vi har Mattias gåstol på högsta och han når mer än väl ner till golvet. Det skulle behövas fler hack. Men det går faktiskt bra som det är nu också.

Jag blir snart knäpp. Vill ha både större bil och en annan barnvagn Får se hur jag lyckas med det. Ny barnvagn har iallafall karln gått med på

Grattis till både bubba och nadia då!

Vad ska ni pyssla med idag?
    Mattias ligger och sover nu, men efter luch ska vi ut på en långpromenad i det härliga vädret.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-12 09:11:38 följande:
    Hej på er! Igår var vi hem till mina föräldrar och skulle byta till sommardäck. När Johan hade tagit bort första hjulet hojtar han till mig "Vart har du lagt hjulbultarna till sommardäcken?" Tror ni inte på fan att dom låg kvar här hemma så stackarn fick åka hem och hämta dom, för att sedan komma tillbaka och börja om. 6½ mil i onödan lixom.. Blääää. Våran bensinräkning är redan hemsk nog ändå. Vi har Mattias gåstol på högsta och han når mer än väl ner till golvet. Det skulle behövas fler hack. Men det går faktiskt bra som det är nu också. Jag blir snart knäpp. Vill ha både större bil och en annan barnvagn Får se hur jag lyckas med det. Ny barnvagn har iallafall karln gått med på Grattis till både bubba och nadia då! Vad ska ni pyssla med idag? Mattias ligger och sover nu, men efter luch ska vi ut på en långpromenad i det härliga vädret.
    Undrar hur långt de "ska" ha till golvet... Loke kanske har lite för lågt? :-S Han är nog ca 72-73 lång nu iaf. Men antar höjden är olika på stolar också?

Här är vi iaf sjuka igen. Vad trött jag blir! Lokes andra tand vill inte komma upp heller. :-S

En rolig sak har jag iaf att skriva. (för en gångs skull, hihi) Jag blev arg som fan i fredags, och ringde pappa och frågade om de ville ha besök. Det ville han så vi GICK ut till honom. Det är minst en halvmil dit. Var trevligt som faen, och låtsasmorsan hjälpte till istället för att gnälla. ;) *s* Dessutom ville pappa ta Loke flera gånger och gå runt och prata med honom. Var skönt att se.

Igår åkte han förbi en snabbis utanför och lämnade en femhundring till Loke och sa något i stil med - Jag såg att overallen börjar bli lite liten, så köp lite nya kläder eller sånt. *s*

På fredag ska jag kanske på Charta 77. Var några år sen man såg dem sist. Hoppas jag hinner bli frisk.
  • MammaAlex
    Sephiroth skrev 2010-04-12 09:53:56 följande:
    Undrar hur långt de "ska" ha till golvet... Loke kanske har lite för lågt? :-S Han är nog ca 72-73 lång nu iaf. Men antar höjden är olika på stolar också?Här är vi iaf sjuka igen. Vad trött jag blir! Lokes andra tand vill inte komma upp heller. :-S En rolig sak har jag iaf att skriva. (för en gångs skull, hihi) Jag blev arg som fan i fredags, och ringde pappa och frågade om de ville ha besök. Det ville han så vi GICK ut till honom. Det är minst en halvmil dit. Var trevligt som faen, och låtsasmorsan hjälpte till istället för att gnälla. ;) *s* Dessutom ville pappa ta Loke flera gånger och gå runt och prata med honom. Var skönt att se. Igår åkte han förbi en snabbis utanför och lämnade en femhundring till Loke och sa något i stil med - Jag såg att overallen börjar bli lite liten, så köp lite nya kläder eller sånt. *s* På fredag ska jag kanske på Charta 77. Var några år sen man såg dem sist. Hoppas jag hinner bli frisk.
    Vad roligt att du träffat din pappa och att det var trevligt! Han kanske har förstått att Loke inte är så liten så länge=)

Hoppas att du blir frisk tills fredag!

Grattis till alla Aprilförälskelser! Idag blir en av mina favoriter 3 år... Nämligen min lilla vovve.

Måste bara fråga... är det någon som har problem med att använda tamponger?
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-04-12 10:10:45 följande:
    Vad roligt att du träffat din pappa och att det var trevligt! Han kanske har förstått att Loke inte är så liten så länge=) Hoppas att du blir frisk tills fredag! Grattis till alla Aprilförälskelser! Idag blir en av mina favoriter 3 år... Nämligen min lilla vovve. Måste bara fråga... är det någon som har problem med att använda tamponger?
    Tackar, och grattis till Väff!

Nja, inga problem. Dock har jag fått en satanisk mensvärk efter graviditeten. :-S
  • Bubba80

TACK
    Å grattis vovven {#lang_emotions_tongue_out}

Inga problem här än...har inte fått tillbaka den ännu. Jag minns att förra gången gjorde första mensen riktigt ont...fyf-n...låg dubbelvikt en hel dag o gubben fick vara hemma.

Vad roligt att du träffade din pappa Sephiroth =)

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-12 09:53:56 följande:
    Undrar hur långt de "ska" ha till golvet... Loke kanske har lite för lågt? :-S Han är nog ca 72-73 lång nu iaf. Men antar höjden är olika på stolar också?Här är vi iaf sjuka igen. Vad trött jag blir! Lokes andra tand vill inte komma upp heller. :-S En rolig sak har jag iaf att skriva. (för en gångs skull, hihi) Jag blev arg som fan i fredags, och ringde pappa och frågade om de ville ha besök. Det ville han så vi GICK ut till honom. Det är minst en halvmil dit. Var trevligt som faen, och låtsasmorsan hjälpte till istället för att gnälla. ;) *s* Dessutom ville pappa ta Loke flera gånger och gå runt och prata med honom. Var skönt att se. Igår åkte han förbi en snabbis utanför och lämnade en femhundring till Loke och sa något i stil med - Jag såg att overallen börjar bli lite liten, så köp lite nya kläder eller sånt. *s* På fredag ska jag kanske på Charta 77. Var några år sen man såg dem sist. Hoppas jag hinner bli frisk.
    Vad glädjande att höra om din pappa!

Hoppas du kryar på dig till på fredag!
  • Knubbe12
    MammaAlex skrev 2010-04-12 10:10:45 följande:
    Vad roligt att du träffat din pappa och att det var trevligt! Han kanske har förstått att Loke inte är så liten så länge=)Hoppas att du blir frisk tills fredag!Grattis till alla Aprilförälskelser! Idag blir en av mina favoriter 3 år... Nämligen min lilla vovve.Måste bara fråga... är det någon som har problem med att använda tamponger?
    Inga problem med tamponger, men däremot blöder jag som en gris under de första dagarna. Mensen har dock blivit kortare (fast det kan ju såklart bero på att den inte kommit igång riktigt "normalt" ännu) än vad den var innan graviditeten.

Har varit ut på en förmiddagspromenad solen med Arvid och dottern + hund. Det har tinat rejält senaste dagarna och i går fick barnen ta fram sina efterlängtade cyklar! Ska baka lite i dag (kalas till veckan) och tvätta, städa osv. I kväll blir det i alla fall träning. Vet fan inte vad det är med mig. Vaknade i morse och kände mig allmänt deppig och på dåligt humör. Har längtat som tusan efter maken och så i dag alldeles nyss innan han åkte till arbetet hade vi värsta grälet om rena skitsakerna. Han har varit borta i 1,5 vecka och så kan vi inte hålla sams mer än ett dygn... Brukar inte bråka såhär annars. Nu mår jag såklart ännu sämre än när jag vaknade... Blä...

En lite ljusglimt är att jag i alla fall fyndade en riktigt fin Reimaoverall åt Arvid i går! {#lang_emotions_wink} Snart ska vi på fjällsemester, så då behöver han en rejäl overall då vi kommer att vara ute mycket. Kändes lite konstigt att köpa värsta vinteroverallen då det snart är sommar...{#lang_emotions_tongue_out} Hur som helst är den i strl 86, så den passar nu och han kommer dessutom att kunna använda den nästa höst/vinter/vår.
  • Bubba80

Å nej det är så trist när man grälar...man går bara runt och mår dåligt av det =(

Red upp det så fort det går... Stor Kram

Nu ska jag åka och hämta storebror på dagis=)

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3