nadia bk skrev 2010-04-12 17:53:36 följande:
Trodde att det var slut på saker att köpa nu=) så fel jag hade......hittat en sulky chicco bra att ha i bilen och korta resor med spårvagnen... var inte så dyr men dock en utgift. Räkna ut att vagn plus lilleman väger 20 kg klart att jag har ont i ryggen. Sen letar jag efter babygunga som är fast i ställning fast en mindre version då jag ska ha den på uteplatsen hittar ingenstans. nån bra leksaksaffär tips? Var på nya bvc.....Läkaren var där och kolla hjärta ögon m.m sen fråga hon om han ålar....tänkte på krypa så jag sa nej.....han har däremot vänt sig från mage några ggr då sa hon "ja det blir minus 1" barnsmorskan gick in och sa att han har ju faktiskt vänt sig och han är jättestabil. Då svarade läkaren ja ja då skriver jag en 1 där då????????? Sllängde ut mig en kommentar" stackars dig Tidus ska du redan bli utvärderad räcker det inte med betyg i skolan" hon skratta halvt nervöst.......tanta=) Sen visa jag att han kunde sitta själv då blev hon tyst en stund och sa att "ja kanske inte är så kul att se omvärlden från magen när man kan sitta och se den"...ne precis=)! Har ingen aning vad dom "bör " kunna och inte "bör " kunna...han sitter säger ifrån jollrar.....går när jag håller i händerna.....men ligger också och biter sig i tårna och har minst lika kul så... Fick så dåligt samvete i natt.....han vägrade sova 2 på natten och var allmänt grinig och jag likaså...han tog tag i allt omkring sig och bet i det...blev irriterad och tog bort filten från hans händer...han blev förvånad och bara tittade...ush tappade tålamodet kom på sen att det kanske kliade i tänderna........men är så fruktansvärt trött så på nätterna är jag jättegrinig och då blir ju han med det... men man kan ju inte vara perfekt jämt=) Tänker på det hur lätt man får dåligt samvete nu...tänk då sen när dom blir större hur ska det gå haha........ Går era barn i gå stol? Fått förfrågan att låna en..men läste att det hämamr deras utveckling????? nån som vet
Vi har gåstol...men Theo är inte jämt iden... han är jätte mcyket på golvet..sitter eller ligger... Tror inte på det där att de skulle hämma..
Men låter knepigt de där med att utvärdera barnen... alla är ju så olika ... jag hade blivit super stressad...
Theo drar sig runt i cirklar då han ligger på mage... inte framtå inte bakåt... han kan sitta... är snabb då han är i gåstolen...
Då man är på babycafe eller liknande och ser andra barn i samma ålder - klart man ser och jämför.. vet barn som är 7 månader (som Theo) och de kan hasa, åla krypa.. men också dem som ligger och kikar.. och kanske vänder sig lite...
Men de kommer när det kommer...
Har en kompis vars barn är en månad yngre - han har fått tre tänder...vi väntar fortfarande på första...