• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Igår blev det en klassiker. Entrecôte, klyftpotatis och bea. En tomatsallad till.

Idag blev det hemgjorda hamburgare med nybakta hamburgerbröd och diverse tillbehör.

• Ela

Foliepaket i ugnen med torsk, potatis, morötter, zucchini, färsk timjan, citron och en skvätt vitt vin och grädde.

Barnen fick varsitt paket på tallriken. Mycket populärt.

• Ela

Torsk i citronsås, färskpotatis, broccoli och vitlöksfräst mangold.

• Ela

Vi har ätit hemgjorda laxburgare med friscobröd, sallad och en sås med bland annat smått tärnad röd paprika, rödlök och dijonsenap.

• Ela

Vi hängde hela dagen på Skansen och hade med oss ett extrabarn också. Var väl hemma 17.45 utan någon plan för middag och klockan var nog inte slagen 18 innan maten stod på bordet. Potatisgnocci i en "pytt" med stekta korvslantar, majs och tärningar av mozzarella. Blandade grönsaker och en kall gräddfilssås till det. Ibland får det gå snabbt!

• Ela

Vi hade ett gäng grönsaker som började se lite ledsna ut och behövde tas om hand. Så det blev en form med ugnsrostad färskpotatis och en form med rödbetor, fänkål, aubergine och gul lök. I den sista körde jag i massa timjan och rosmarin från balkongen och ringlade över lite honung mot slutet. Stekt haloumi och en grönsallad till.

• Ela

Jag har flängt runt som en galning i stan - med oförättat ärende dessutom - så familjen åt middag utan mig. Jag har precis ätit min räddare-i-nöden-måltid. Keso med tärnad gurka, tomat och avocado.

• Ela

Spaghetti med en sås på belugalinser, krossade tomater, cf, balsamvinäger, spiskummin m.m.

• Ela

Torsk under ett täcke av smält smör, riven ost, paprikapulver och persilja. Kokt potatis, smörslungade vaxbönor och en kall citronsås till.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25