• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Ikväll tacos tillsammans med halva Sverige.

• Mumu

I ugnen står ett kilo fläsksida med svål. Har stått sen i morse. Den ska fortsätta långbakas ett par timmar till och sedan ska svålen knaperstekas. Till det blir det rotselleripuré, rödlökspickles och skummig gräddsky. Blir säkert gott, men kändes lite snuskigt när vi rakade av borsten från svålen ????????...

• Mumu

Jag fick fiskgryta med rotfrukter och saffran. Vilket betyder fiskmage, vilket betyder kvällsfika. Både jag och sambon står oss dåligt på fisk, vi blir hungriga efter några timmar. Det kallar vi för fiskmage...

• Mumu

Vi gjorde kycklingfilé som vi lindade salami runt och lade i ugnsform tillsammans med paprika och gräddig sås med vitlöksost, mango chutney, tomatpuré, sweet chili och massor av kryddor. Till det hade vi ris och sallad och dressing.

• Mumu

Hur mätt kan man bli!? Vi var ute och käkade en rejäl brunch igår vid tolv-ett-tiden. Det resulterade i att vi blev så mätta att vi inte orkade äta kvällsmat! Vi värmde rester till barnen (de kräver ju regelbundna måltider trots allt), men orkade inte äta nåt själva.

Såååå... den där hemmagjorda pizzan blir det väl idag istället då...

• Mumu

Isterbandslåda. Ena barnet grinade nästan och det andra barnet älskade det. Själv är jag galen i stekta isterband med stuvad potatis, men det går tyvärr inte alls hem.

• Mumu

Familjen åt minestronesoppa och plättar medans jag jobbade över. Själv tar jag en äggmacka senare ikväll.

• Mumu

Vi åt rotmos och fläsklägg hemma hos mamma och pappa till lunch. En riktig hat-rätt när jag var liten. Jag vägrade att äta och grinade av bara lukten på den tiden. Idag tyckte jag att det inte bara var gott, utan suveränt gott! Så smaken ändras, utan tvivel!

Här hemma ikväll blir det modernare mat. Steak Sarnie á la Jamie Oliver. Grymt god biffmacka med pepparrotsvisp och salsa på grillad paprika. I love!

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25