• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • sthlmstjejen

VT: Aha då förstår jag! Har tänkt tanken hur det skulle gå för Lyckeli när hon börjar dagmamma om hon enbart skulle äta veganmat, kan ju vara svårt för en dagmamma att ordna detta då de ordnar sin egen mat (var iaf så när min äldsta gick på dagmamma ett år).

• MissHellen

Nu ver de evigheter sedan jag skrev.. Tur att FB-uppdateringar finns, så jag kan hålla lite koll på er där!

Här rullar allt på! Elton har äntligen börjat prata, på riktigt! Han har varit väldigt seg med talet (inget jag oroat mej för - då han förstått allt vi sagt och så - men andra..), han har mest kört tecken och några få påhittade ord Men nu så! Nu är de en liten hermapa här hemma, som VILL prata! "Värst" är när vi ska sova - då kan vi ligga och prata i säker en kvart - om allt! Och vilken fantasi

Har nån av er haft "problem" att få barnen blöjfri?
    Elton får nämligen panik - verkligen panik! När han är naken, utan blöja eller med kalsonger på.. Vi vill verkligen få han blöjfri nu i sommar, då vi alla är lediga och har minst med kläder på. Men vi vill ju inte tvinga han..

Och jag då? Ja, jag känner mej för första gången - på evigheter - nöjd med mej själv! En helt otrolig känsla
    Jag har gjort en GBP (minns inte om jag nämt de här?) och gått ner några kilon, men har en massa kvar - ändå är jag nöjd med livet!

Hoppas ni får de supertrevligt på träffen nästa helg! Nästa gång, hoppas jag att vi kan vara med!

• Vilda Tiger

Sthlm
    Ja, nu har hon aldrig ätit veganmat endast, även om en del rätter blir helt veganska. Hon har ju fått ersättning från starten och sedan fortsatt med mjölk och ägg. Kött, fisk och fågel har hon dock aldrig smakat. Vi har fått plats hos en dagmamma nu till hösten och det är inga problem för henne att ordna vegetarisk mat till Lyckeli. Det känns fint .

Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Lana

http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/augustimammor-08-359/forum/m59648849.html

lägger in länken till nya tråden igen

Hej Miss H,kul att se dig här

vi hade inga probelem,eller jo tvärt om vad ni har Elly ääääslkade att springa naken och jag fick sätta henne på pottan heeela tiden, en gång i kvarten för att hon inte skulle pinka på golvet hela tinde men vänta ut det,eller gör en jätte kul grej av att vara naken,att han är naken när han bada osv så kanske det känner mer ok snart?

va härligt att du är tillfreds med dig själv

• Lina S

Miss H - härligt att du mår så bra Mysigt att Elton pratar så, Sam pratar också så man får sår i öronen haha. Lyssnar man inte ordentligt så tar han mitt huvud mellan händerna och "vrider" det så att jag tittar honom i ögonen prata mamma säger han´haha, men man kan ju inte svara på allt när han säger 20 meningar i minuten...

Elliot blev blöjfri när han var 3 år och 2 mån, innan var han helt ointresserad. Han totalvägrade och det går ju inte att tvinga dem. Men sen en dag så lossnade och då blev han blöjfri på dagen och inga olycker hände efter det i stort sett. Så ta det lugnt det kommer. Pojkar är oftast senare än flickor.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • KaOl

hihihi på tal om att prata: hjälpte Måns att få rätt på skorna (de brukar hamna på fel fot) och då spänner han ögonen i mig och säger "mamma, det är faktiskt MITT liv"... Märks det att vi har en tonåring här hemma..??

• luzorsus

Myra provsitter toan eller pottan ibland men det kommer aldrig nåt så hon kör vidare på blöja,känner ingen stress ,det kommer då hon vill

• Kvack

Ida har börjat lite smått nu igen med att vilja sitta på toan och idag så har hon bajsat 1 gång och kissat 2 gånger på toan. Hoppas bara att intresset håller i sig. Annars så får hon ha blöjan ett tag till.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11