• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

Mevea: Tack!

Saliva: Låter härligt. Ja, trots upplever vi också rätt ofta... Och utbrott av alla de slag, helst i bilen. Kosläppet är inte förrän på måndag men de har lovat regn hela helgen så vi kanske kan få se solen på måndag sen om vi har tur...

• sthlmstjejen

Lina: Jo det ordnade sig till slut med Milo! Nu är han tillbaka på förskolan igen. Skönt när operationen är över och man kan gå vidare liksom..

Saliva: Vilken jobbig tid för er, skönt att det är på bättringsvägen!

Tack för namntipsen, inget jag fastnade för dock Jag och M har många förslag men inte så många som båda gillar dock hihi. Börjar ju närma sig med stormsteg nu, en månad kvar till semestern och sen så är bebben beräknad till 5e aug.

• Vilda Tiger

Lina
    Isf att det är kokos i degen, Det är det inte i vanliga chokladbollar.

Snabb rapport, jag lånar systerdotterns dator en snabb sväng. Vi är i Uddevala och sover över hos min syrra. Hennes dotter har konfirmerat sig idag och jag lovar att jag kommer ha gått upp två kg, MINST, över den här helgen. Så mkt god mat,,, och så lite karaktär jag har haft för en gång skull. Suck... jaja. Jag motverkar det med ett femkmlopp på måndag. Då ska jag under 30 minuter! 

• Mevea

Rimfolina: tack detsamma
    L är här för att hämta barnen, jag fick lite mamma-fika

Nu är dom äntligen friska och Er har fått en kindtand samtidigt. Inte konstigt han han hade ont av den, alla fyra hörn upp samtidigt. Såg ut som en blodig slaghjälte i käften! Så blir väl samma när dom andra kommer... Och så försöker han mer och mer gå men bara få, korta steg. Men nu märks det att han VILL våga

Idag ska jag bara slappa och sova ifatt!

Hoppas ni andra får en trevlig dag!

• Lina S

VT - aha det reflekterade jag inte över, måste jag prova när jag fuskar nästa gång, jag äääälskar kokos!

Sthlm - blir det ett barn till för oss så ligger Tim och Stella rätt bra till här Inez gillar jag också och Iris. Molly ville jag ha innan men en av mina närmaste vänner tog det namnet. Nora älskar jag, men med tanke vad det rimmar på så har jag valt bort det. Silas är fräsigt, det heter Sam i andra namn. Alte och Noe och Nore gillar jag med.

Jag fick en fin långklänning idag av mina pojkar och pannkakor till frukost!

Sam kom precis spottandes och fräsandes, han fick tag i min buljongtärning som jag lagt fram till maten, han trodde nog det var godis fy va äckligt, han hade tuggat i sig halva.

Jag får lite panik över att Elliot växer så fort och blir stor, det är jätteroligt men nu kan jag inte pussa honom som jag vill. Han vill inte ha pussar i ansiktet och det måste jag ju respektera, men det är jättejobbigt. Han är ju fortfarande min "bebis" som jag vill pussa ihjäl... Han sticker iväg själv ut och leker så man har inte heller samma koll längre, det är också jobbigt samtidigt som man måste släppa taget.

Igår var vi på fest här i kvarteret. Paret vi var hos har alltid massa lekar och igår skulle vi på skattjakt. Steve och jag var i olika lag. Jag var stack ut rätt fort. Sen hade Steve klätt på Sam och skickat ut honom. Han trodde att han skulle gå ut till mig men jag var ju redan borta. Sam har alltså gått runt själv ute 15 min
    En liten flicka på 7 år hittade honom några gator bort  när han stod och ropade på  mig och tog med honom tillbaka. Då hade vi inte ens saknat honom. Vi kom precis tillbaka då. Men han var inte ledsen som tur var. Oj vad arg jag var på Steve. Sam brukar sticka iväg när han får chansen så han hade kunnat hamna precis var som helst. Tänk om vi inte hade hittat honom och det blivit mörkt   Tur att man aldrig han bli orolig....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana

nu e vi hemma igen efter en toppen resa i turkiet barnen har haft kul och vi har njutit,ätit gott och myst.

härligt kvack med massage

saliva,fyy stackare skönt att han är bättre.

låter super kul med utflykt

mevea,va gott att det verkar vara ver nu.nu får det räcka för er,nu är ni friska tills vintern

åh va redig han är

aj stackars liten,det gör ju såå ont.

carina,

sthlm,vi hade inget spec till kille,vanliga namn som ja Joel då Lucas och dyl.till tjejer hade vi Iris,Johanne,Sara.

lina,jag bävar för den tiden när de blir så "stora" och behöver mer frihet.jag kommer väl smyga efter henne

oj vilken otur,och vilken tur han kom hem oskadd.sånt är så läskigt.Elly bara drar ju också,hon tänker inte på att nån ska med elelr vill att nån ska vara nära.hon traskar mer är gärna ensam.som nu i turkiet,hon bara flummade iväg.och de kör ju som idioter där så jag var rätt nervös ibland.

• Lana

carina,när vart du gravid igen?har du fått missfall?beklagar i så fall.

• Mevea

Lana: välkommen hem Vad skönt det låter

Det är nog bara en eftersläng av magsjuka här...

Jag har skrivit i vår tråd på fb, om någon vill läsa och ge råd...  

• sthlmstjejen

Lina: Oj vad läskigt med Sam tur att han kom hem välbehållen!

Ang detta med att barnen växer upp och blir mer och mer självständiga har jag inga problem med alls. Det är så naturligt för mig och jag uppmuntrar dem utefter sin ålder att vara självständiga, det är ju egentligen det allt går ut på. Att stötta barnen i att klara sig själva och trösta och ta hand om dem och finnas där självklart!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11