• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • 3 barns mamma84

Jag hade sista mens 14 mars och fick en blödning 1 april och 3 april så jag misstänkte att mensen kom men det var ingen mens. Jag började få symtomer och hunger toabesök och huvudvärk. Jag beställde 2 st tester som fick fram en svagt + på stickan. Jag väntade ett tag och bokade tid till läkaren under april månad och fick ett svagt + jag skulle åter komma igen och var enligt honom i vecka 6-7 jag skulle åter komma igen på fredagen hos läkaren i (onsdags) och skulle återkomma. Men tyvärr där sprack allt igen !!! MA ägde rum mellan torsdag och fredag natt och jag fick smärtsamma värkar och hade så ont och skreck av panik. vi åkte in på sjukhuset förslossningen och berättade att jag var gravid jag fick samma läkare sen innan MA 2009 och han undersökte mig och gjorde Vul på mig och konstaterade att fostret var död och jag var i vecka 10 den hade dött i vecka 6 någon gång där mellan.

Lana skrev 2011-06-01 20:10:21 följande:
    carina,när vart du gravid igen?har du fått missfall?beklagar i så fall.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Vilda Tiger

Lina
    Jag ryser då jag läser om det. Hu! Man hinner tänka så mkt men ändå har vi ju alla varit dä nån gång. Iaf jag. Tur han kom hem i ett stycke.

Idag blir min skrutt ett år! Fina, fina han... jag älskar den här kärleken man känner för sina barn, den här omtumlande, starka, ibalnd lite skrämmande, kärleken.
    Klockan tre blir det barnkalas och imorgon kommer nästa hela släkten för att fira honom. Vi har kanontur med vädret så vi kan sitta på baksidan och tur det, för annars hade vi inte fått plats. Jag sa ta ut brödet ur ugnen nu för om en kvart komma Lana med familj och ska käka nybakat bröd. De är lite tidiga till kalaset så de får hjälpa mig knyta ballonger innan resten kommer.

• Lana

mevea,ska minnas att gå in å kolla

sthlm,ja givetvis är det så jag gör med,men det känns ändå jobbigt

carina,fy inte igen,stackare.

jag slapp knyta ballonger Men vi hade en super mysigt stund med god mat och glada barn

jag är sååååå trött nu,jösses.blir isäng tidigt idag. Jobbet ringde och sa "Annika kan du jobba lördag och söndag,eller rättare sagt du SKA jobba lördag och söndag" haha så min sköna lediga helg jag såg fram emot försvann i ett poff meeen det är goa pengar iaf,lär behöva massa extra då jag kommer får en galet FET telefonräkning fter turkiet

• 3 barns mamma84

Lena: Tack ..

Någon som har bra ide på tårta till en som blir 6 år ? Ebba ösnakr sig en HELLO KITTY tårta men jag vill göra själv .. vad ska jag ha till ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • m0e

Mevea- Tilia har också haft jättejobbigt med sina tänder. Han har aldrig blivit sjuk eller så (mer än feber och lite räserbajs ) Men ojojoj så stackarn har haft ont. Och de tar tid på sig att komma fram dessutom. Hon fick ju sina första små gaddar vid 10månader och sen rasade det ju bara fram tänder. Hon har haft uppehåll i säkert ett år och nu äntligen är de sista små hörntänderna på väg fram. Meeen.. som sagt, de tar tid på sig :/

Sthlm-  Jag ville att Tilia skulle heta Lova, eller Lovis Men så klart fick man inte som man ville :-P Och om hon hade varit en kille så hade vi bestämt oss för Dante. Tycker det är så fina namn! sen finns det ju Elis, Livia, Kira, Noel, Felix, Saga, Isa, Leo, Vega, Freja *spånar på*  Om vi ska ha en till nån gång är jag helt inne på en liten Tintin Fatta vad coolt med Theo, Tilia och Tintin! fast egentligen tycker jag det är ganska "nördigt" när folk har barn som börjar på samma bokstav sambon lät då inte heller överförtjust direkt

Lina- Tur ni fick hen honom igen!

Angående barn som försvinner. Vad gör man med en 4-åring som springer bort så fort man öppnar dörren typ? Han är hopplös lilla Theo. Är man tex på affärn så kan han helt plötsligt få för sig att han ska ut, i RAKETfart! Och då bara försvinner han. Sen kan man plötsligt se en liten kille genom fönstret som springer rakt över parkeringen och iväg! Jag har provat både det ena och det andra, men han förstår helt enkelt inte att han kan tappa bort oss, gå vilse, bli kidnappad eller vad som helst. sliter mitt hår!!  jag litar inte på honom en sekund. Är ju rädd att han ska försvinna för gott en vacker dag :/

• Mevea

m0e: min 4-åring är ju också smitare. Vad som fungerar på honom, i perioder när det är som värst, är punktmarkering. Han får absolut inte släppa vagnen eller handen. När det är lugnare perioder så går det bra att ge honom uppgifter, exempelvis plocka i varorna i en påse och hjälpa till. Så han stannar utan att tänka på att han stannar Hoppas det snart blir bättre.

Ja, nu är ju första kindtanden igenom. Nu är det tand nummer två som ska igenom. 2 till ligger och lurar...

Idag har jag haft kalas för E. Stora tjejen som blivit 6 år nu
    Men fy för sjutton, allt som kunde gå fel gick fel. fick baka tre tårtbottnar innan det blev en jag kunde använda. vilket gjorde att jag inte kunde baka resten jag skulle ha bakat för det gick åt till tårtbottnarna så jag fick panikspringa till affären innan alla kom...  

• luzorsus

2 barns mamma: En hello kitty an du göra själv med vit marsipan och rosa detaljer och ätbar färg till att rita ögon etc.

Körde Bodycombat första gången idag och herrejävlar så kul!!! Min träningsform helt klart..ös som fan,huur kul som helst!Sketajobbigt,svettades som en gris,var helt knallröd i fejjan efteråt men njöt i fulla drag hela passet

• Rimfolina

luz: Det låter underbart roligt!

Jag var ut och sprang halv fem i morse. Vaknade halv fyra, P snarkade, jag hade lite för mycket att ligga och grubbla på och kvart över fyra bestämde jag mig för att smyga upp och rota fram lite träningskläder. Det blev en 6 km-runda. Solen höll på att gå upp bakom skogen och det var 13 grader i skuggan. Jag såg två tofsvipor, en större fågel av något slag, rovfågel eller korp eller något, en huggorm (överkörd som en kråka satt och pickade på) och en älg på avstånd. Det kändes underbart och trots att det tog en stund sprang jag hela vägen, mitt skeva bäcken till trots. Sen har vi myst lite hemma, varit på fyraårskalas och sen bjudit hem Esters bästa kompis från förskolan med familj på middag. Jättemysig dag men nu är jag trött!

• Lana

m0e- haha ja det hade varit cool med en Tintin då men som du säger det är lite nördigt kanske

jag har kompisar som heter john,Joel och jacob. och augusta,albertina och karl-anders

mevea,ja men tårtan blev ju skitfin 'ndå smakade säkert supergott med!

luz,låter skit kul,att köra helt slut på en

rimfo,jeeeeez va hurtigt.blir trött bara av att höra det

nu ska jag snart krypa isäng.har jobbat idag och söndag väntar 11h jobb och samma på måndag.(behövs då jag får en fetetelefonräkning sen semester )

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11