• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Kajsan

TinaR

Du måste ta lite hänsyn till att vi har svårt att förstå vad du skriver ibland, du kan knappast bli arg på Snurrig för att hon tolkade ditt inlägg fel.!

• Roisin Dubh

Hur kommer det sig att ni kan betala av hela skulden så här fort? Eller menar du att du börjar betala av med 1000 kr nästa vecka?

• Korallen

Ja, den planlösningen skulle jag vilja se. En tvåa på 55 kvm som man inte får in en säng i?!
    Ställ den i vardagsrummet då! Lägenheten är ju ändå bara en tillfällig lösning skriver du ju.

• Tin o Trolls mamma

Jag och maken mätte upp 55 kvm här hemma. Hur man än konstruerat en lgh MÅSTE en dubbelsäng få plats i ETT av rummen åtminstone..

Nu orkar jag inte engagera mig mer. Det är ju uppenbart att Tina inte vill ha hjälp eller goda råd från oss!

Ekorren.

• My 2

Tack snurrig!

Jag vågar inte skriva mer i den här tråden för förra gången blev jag anmäld... så det känns skönt att det finns någon annan som vågar säga det jag tänker....

/my

• Tina R

svar till Monky
    Du har rätt jag är väldigt glad att ha tak över huvddet.
    svar till kajsan
    jag är inte arg på någon
    svar till Roisin Dubh
    vi har lånat för hela skulden som vi ska betala
    svar till MuminMy
    vem har anmält dig då

• Tina R

svar till Tin o Trolls mamma
    Visst vill jag ha råd och stöd men jag känner mig som på hoppad här i stället det är så jag menar

• Roisin Dubh

Vad bra Tina! Ju fortare ni blir av med skulden desto bättre! Sen får vi hoppas att ni kan få en lägenhet ni vill ha och som ni kan klara av hyran för. Jag hoppas du har lärt dig något av dina misstag och ser till att sköta hyrorna i framtiden. Om ni får problem med inkomsten så gå direkt till soc och sök försörjningsstöd, vänta inte och strunta framförallt inte i att betala hyran!

Det var jag som plockade bort ett av MuminMys inlägg eftersom det går över forumets regler att kalla någon klantarsle. Det är en sak att vara kritisk och ifrågasättande men personangrepp kan vi klara oss utan på FL!

• Brodsmulan

Tina.. vad jag läst så många tycker ni agerat fel, och vad ska de då svara.. oärligt? Jag kan till viss del förstå att man kan hamna i denna tråkiga sits med alla bekymmer ekonomiskt som vi tyvärr står inför med kronofogden och allt (Tyvärr gumman, betalningsanmärkselse ligger kvar i 3år, går inte att komma undan) Men jättebra om ni lyckas låna och batala av skulden iom att deras kostnader och räntor bara tickar annars.
    Men att du bara blir arg på andra som svarar hjälper inte, låt då bli att svara på dumma inlägg som du inte gillar eller allra helst förtydliga så slipper du missförstånd.

• Tina R

svar till Roisin Dubh
    det kan jag lova att jag kommer att be dom om hjälp om det blir såhär igen men det ska jag väl hoppas att det aldrig blir igen. Okej då vet jag vem det var som anmälde det inlägget det ordet sårade mig helt.
    svar till Brodsmulan
    Nej jag blir inte arg jag blir mäst sårad men det är väl det som är mening att göra en sårad

Svar på tråden Vräkning