• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Tina R

svar till tillytrotter
    Soc gjorde upp med den hyresvärden som jag har skuld hos att jag ska betala 1000kr till dom varje månad som dom gick med på så jag ringde kronefogden och sa det då sa min hanläggare där att då tar dom bort denna skuld där hos dom och den kommer inte att synas sen när man gör andra kreditupplysningar

• Roisin Dubh

Tina R,
    Det är inte så lätt att svara positivt på en så här negativ situation. Det är ju trots allt ni själva som har satt er i denna sits och för många är det nog svårt att förstå eller känna sympati då.

Du har fått frågan flera gånger men inte svarat på VARFÖR ni har fått denna skuld? Varför sökte ni inte hjälp av soc direkt första månaden ni inte hade råd att betala hyran?

Det hade varit så mycket enklare att svara positivt här och komma med konstruktiva råd om man fick veta hela bakgrunden till problemet. Så som du lagt fram er situation i dessa båda trådar så får man intrycket av att du kommer med ursäkter som inte riktigt stämmer eller att du inte riktigt förstår hur det fungerar med ekonomiskt bistånd från soc.

Redan i förra tråden för snart två månader sedan fick du jättebra råd för hur du skulle ta tag i saken och framförallt att du skulle söka försörjningsstöd hos soc. Trots dessa råd så har er skuld växt med två månadshyror och det är detta jag inte riktigt kan känna mig positiv till!

Hur kommer det sig att ni har råd att betala hela skulden nästa vecka?

• Snurrig

Jag blir mer och mer irriterad för varje gång jag läser den här tråden!

Du (Tina R) klagar på att en lägenhet på 55 kvadrat är för liten och att sängen inte får plats! Jag tycker det låter tveksamt att Soc tvingar på er en lägenhet för en vecka som ni inte vill ha.

Jag har ett förslag på hur ni ska få plats med sängen! UTE! Det finns säkert någon park eller äng där en dubbelsäng på plats! Herregud! Vad glad att du har takt över huvudet! En säng är väl det minsta problemet! DET GÄLLER JU BARA FÖR EN VECKA!

Och sen gnäller du att du inte får plats med alla möbler. Ett tips! Sälj dom och betala av skulden! Eller så har du och din sambo garanterat NÅGON släkting/vän som har plats i sitt garage/förråd. Du behöver inte hysa in alla möbler hos en, utan byrån hos mormor, sängen hos svärmor osv.

Eftersom ni har ställt till det rejält för er själva så kommer ni ha svårt att få någon lägenhet och nu hjälper Soc er. OCH DET DUGER INTE!! Det är så jag tappar hakan!
    Det finns säkert en och annan bostadslös som gladeligen skulle ta emot den hjälp som du får. UTAN att gnälla!

Skulle jag vara i din situation så skulle jag jubla över att få en etta på 25 kvadrat! En madrass på golvet, skit samma, jag har i alla fall tak över huvudet!

Sen så skulle jag, och säkert många fler vilja ha klarhet en gång för alla, i hur det ligger till.
    VARFÖR HAR NI INTE BETALAT HYRAN?
    Är det pga DIN sjukdom, SAMBONS sjukdom, GRANNENS oljud, HYRESVÄRDENS agerande, TASKIG ekonomi????

Tycker att du nämner lite olika anledningar hela tiden! Sen undviker du frågan gång på gång!

• tillytrotter

Tack Snurrig! Du skrev det jag hade lust att säga till henne!

• Fyra

Det kommer att synas på kreditupplysningen även om ni betalar skulden!!!! En anmärkning hos kronofogden finns kvar i tre år EFTER att skulden är betald. Så, inte förrän HELA skulden är reglerad, så kommer anmärkningen att försvinna, OBS! tre år efter!!!!!

• Tina R

svar till snurrig
    som jag skriv i ett inlägg här så skriv jag faktiskt att jag ska betala min skuld i denna vecka om du läser lite så ser du det än att bara dra förhastare slut satser. Och vem har sagt att det bara är en vecka man ska bo där inte jag iallafall läs först innan du säger något och dra inte in mormor i detta när hon är helt dum ihuvudet du vet inte ett dug om vad min mormor är för någon männskia och som jag skriv i ett annat inlägg att det inte finns någon av våra föräldar som har så mycket utryme till att ställa in möbler LÄS FÖRST SKRIV SEN ANNARS SKRIV INTE HÄR NÅGON MER GÅNG

• tillytrotter

Du ska ju flytta direkt till en annan kommun?

• Tin o Trolls mamma

Men Tina, det var du själv som sa att det bara gäller en vecka innan ni ska flytta till den nya lägenheten i en annan kommun.

Ta och lugna ner dig lite gumman, annars gör du bort dig inför alla här. Svara bara på de frågorna så behöver ju ingen tro att du ljuger..

Ekorren.

• Tina R

jag skriv att jag kommer att betala skulden om en vecka inte att jag ska flytta om en vecka

• Monky

Tina R skriver:
    "Det går någ att ta ett tag att få en lägenhet i den kommun som vi har tänkt att bo i"
    Tyvärr är det nog inte så lätt att bara flytta när man har betalningsanmärkningar (som jag redan tidigare påpekat). Ingen har velat vara elak mot dig, men du måste nog börja förstå vilken situation ni satt er i. Samhället, läs "soc", hjälper inte hur länge som helst och du måste se mer positivt på det stöd ni fått. Det är snart få förunnat nämligen - resurserna räcker inte längre.

Flytta nu till lägenheten, maganisera de möbler ni nu inte tycker att ni får plats med och sov på golvet om ni inte får in en dubbelsäng. Om jag vore du skulle jag nästan stämma arkitekten som ritat hyresområdet och inte planerat för att en säng ska få plats i lägenheterna... Undra hur de övriga hyresgärterna sover? I köket? På toa? Skärp dig!!!

Svar på tråden Vräkning