• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Tin o Trolls mamma

Snurrig: Vi har redan givit upp att få nåt grepp om saken alls eftersom hon ändrar sin version hela tiden..

Ekorren.

• Snurrig

Ekorren

Ja det är tydligt det!

Ena stunden är det grannens fel, sen har sambon inget jobb, sen har dom tasktig ekonomi och nu LSS....

Nä nu snurrar jag vidare.....

• Tina R

Som jag skriv i ett av inlägerna här så har min sambo varit sjuk så då fick vi mindre inkomst och nu i torsdag så ringde arbetsförmedligen till honom och sa att han har fått jobb och sen för att jag klagar lite på lägenheten är inte mitt fel det var faktiskt soc som sa först att vi skulle leta lägenhet själva om vi hittade en lägenhet som vi ville ha så skulle vi ringa upp dom och säga till så skulle dom ta kontakt med den hyresvärden och kolla om dom går med om att soc som förstahandskontrakt och när vi gjorde det så sa soc att nu kommer vi att ringa denna hyresvärd och kolla med dom så kan ni komma på fredag den 11juni så ska det vara klart så får ni den lägenheten som ni har kollat på men då när vi komm ditt så har dom ändå bestäm en helt annan lägenhet som inte alls var den vi pratade om och det tycker jag är väldigt fel men ni tycker visst att man ska göra så.KOBRA TACK FÖR ATT DU STÖTAR MIG DET VÄRMER MIG SÅ KAN MAN FÅ VARA LITE GLAD NÄR MAN LÄSER HÄR OCH INTE BARA BLI SÅ LEDSEN OCH VERKLIGEN KÄNNA HUR FOLK KAN HATA EN AV SINA MISSTAG.

• Tin o Trolls mamma

Tina, det är ingen som hatar dig, men du ska kanske vara konsekvent i din berättelse så att ingen tror att du hittar på saker.

Sen tycker jag att du ska vara glad att du fått tak över huvudet. Det är ju bara en tillfällig lösning sa du ju och då får man tåla att det inte är drömhuset. En dag kommer ni också att hitta det perfekta boendet men till dess får ni hålla till godo..

Ni har fått mycket mer hjälp av soc än någon annan jag hört talas om. Jag läser till socionom och har nära kontakt med socialen och de här i Visby skulle INTE vara så generösa mot någon som befann sig i er situation!

Ekorren.

• tillytrotter

Jag säger bara SUCK!!! Vad glad att du får en lägenhet, hade du bott i göteborg hade du nog fått vänta länge,länge.......... Har ett par vänner som väntar barn och har "bara" andra hands kontrakt men de har ialla fall tak över huvudet o det är de glada för! Tänk om de hade haft ett förstahands kontrakt............

• Tina R

svar till Tin o Trolls mamma
    jag förstår det är ju bara en tillfärligt lösning som jag sa till nästa vecka då har vi råd att betala hela skulden hos dom och sen ska vi flytta direkt till en annan komun som vi har bestäm för flera år tillbaka MEN MAN ÄR VÄL EN DÅLIG MÄNNSIKA INOM MÅNGA SOM SKRIVER HÄR SÅ FÅR JAG DEN UPP FATNINGEN ATT MAN HELLER SKULLE VILJA VARA D*D SÅ KÄNNER JAG MIG NÄSTAN HELA TIDEN OCH SÅ KOM KOBRA IN OCH SA LITE POSETIVA SAKER SÅ VART MAN LITE GLADARE OCH DET MÅSTE DU VÄL FÖRSTÅ MED DET ÄR JU INTE SÅ ROLIGT ATT BLI HELT NEDSLAGEN NÄR MAN REDAN ÄR DET

• tillytrotter

Måste svara......... Om du skriver här på fl så måste väl vi andra få svara? Och vara ärliga, eller? Eller vad hade du väntat dig? bara glada medhåll eller? vi måste ju säga vad vi tycker?

• Tin o Trolls mamma

Men om ni flyttar direkt nästa vecka är det ju knappt lönt att flytta in i den här lägenheten..? Kan ni inte få bo en vecka på vandrarhem el dyl då? Bara jobbigt att flytta in allt för att flytta ut det på en gång..

Jag tror att det sticker rejält i ögonen på folk här när du får mer hjälp än de någonsin fått eller kommer att få och sen klagar på att lägenheten inte är vad du vill ha. Om det dessutom bara är för en vecka kommer ingen att förstå varför du klagar!

Lycka till med flytt och allt. Ekorren.

Ps. Hur går det med din killes jobb då om ni flyttar till en annan kommun? Ds.

• tillytrotter

Varför beklagar du dig om att sängen inte får plats om du ska flytta? Det är väl bara att sova på en madrass.

Tänk på att om skulden är hos kronofogden så finns det en anmärkning på er i 3 eller 5 år efter skulden är betald........

• Tina R

svar till Tin o Trolls mamma
    Det går någ att ta ett tag att få en lägenhet i den kommun som vi har tänkt att bo i och jag hade sakt till soc att vi kommer att kunna betala hela skulden om en vecka så vi tycket det är lite ondödigt att flytta men dom gick inte med på det sa dom ni måste ha en av våra lägenheter ändå som dom har genom soc dom har egna lägenhet genom den hyresväden. Det är den kommun som han har fått jobb på.

Svar på tråden Vräkning