• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • missteddy

LSS= lag om stöd och service till vissa funktionshindrade

• Tina R

tack för att ni tittade på den lägenheten men ni kan väl hålla med om att sovrumet är väldigt smal

• Joker

Visst ser sovrummet väldigt smalt ut! Eftersom det inte står några mått är det svårt att se hur smalt det är. Nog måtse det vara bredare än 2m? Och i så fall ska ni nog kunna trixa in sängen där, det tror jag.

• CeciliaBa

Jag måste säga att allting verkar helsnurrigt...men nu verkar det ju inte spela någon roll om sängen får plats eller inte...ni ska ju ändå flytta. Jag håller med Tin o Trolls mamma...det är inte ens lönt att flytta in i denna lägenhet...i alla fall inte att sätta upp några möbler. Hoppas ni får ordning i tillvaron i den nya staden...men kom ihåg att "gräset är inte grönare på andra sidan"... Nu lämnar jag den här diskussionen...so long

• Solaris

Instämmer med Joker, nog måste det gå att trixa in sängen där om det är bredadre än 2m.
    Jag tycker lägenheten verkar görbra!

• Snurrig

Tina R!
    Lugna ner dig!
    Jag angriper inte din mormor på något sätt, det var bara som ett ex att du kan hysa in lite möbler hos släkt/vänenr EX mormor. Du behöver inte ta det som ett angrepp. Vill bara ge dig ett förslag.

Du själv hade skrivit att det bara var en vecka, för sedan skulle ni flytta till grannkommunen.

Jag har lästa att ni ska börja betala av skulden, men min fråga var varför inte betalade hyran.

Än en gång, lugna ner dig!

MunminMy & Tillytrotter
    Jag kunde inte hålla mig mer!

• Trillian

Vill be Tina om ursäkt för mitt smågriniga inlägg,var allmänt sur när jag skrev det.Vill inte sälla mig till ngn moralkör,visst får man klaga.. vet inte Soc rutiner,men kan ni inte byta kontrakt med någon annan?För oss som inte har råd att köpa är det enda hoppet just nu...tycker också det verkar vara en bra lägenhet.Hoppas det löser sig.

• Aiwendil

Har läst igenom hela tråden och orkar inte ge mig in i nån disskusion MEN...
    Jag vill bara berätta hur vi bor

Jag och min sambo på 53 kvadrat.
    Vi har sängen (120cm) i en sovalkov, ett kök med bord, 4 stolar och ett vitrinskåp.
    I vardagsrummet har vi en stor hörnsoffa och ett stort bord till det.
    En realtivt stor bokhylla. Två databord. En STOR garderob.
    PIANO. En stor hög byrå. 1m brett CD-ställ. Stereo och En synth.
    Om några veckor kommer det även in en kaninbur också... för TVÅ kaniner

Ville bara tala om att det går alles utmärkt och snyggt som fasiken är det också... beror på hur man planerar
    Här har vi tänkt att bo med en bebis också.... hujeda mig men det GÅR OM MAN VILL.... Så är det!

Lycka till Tina!

Aiwendil

• Tina R

Jag och min sambo ska få tillbaka hyreskontraktet enligt inkassobolaget pågrund av att hyresvärden har gått med på avbetalningsplan med oss så då kommer den att försvinna både hos inkasson bolaget och kronefogden när någon gör kreditupplysning så kommer det inte att finnas med då fy vad skönt men jag ska ändå ha kvar soc att dom tar av min lön och betlar in både hyran samt 1000kr jag ber om ursäkt själv att jag blivit lite sur på vissa när man vet att ni vill bara hjälpa än hoppas ursäkten tas

• Snurrig

Vad bra att det löste sig tillslut!

Svar på tråden Vräkning