• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Brodsmulan

Nje många inser inte att man redan fattat att det man gjort är fel och bara vill ha råd och stöttning, men samtidigt måste man räkna med att få viss bakslag tyvärr.. men som sagt, du vet ju själv bäst hur det är, ingen som inte har den fullständiga historien gör ju det och svarar alltså på det lilla infon den förstått.

• Tina R

om ni går in på mitt krypin på barnkammaren där kan ni få se den lägenheten om ni vill ingen tvång

• Tina R

det är sant bordsmulan tack för ditt stöd

• Tin o Trolls mamma

Sista inlägget då... I den lägenheten får det ju plats en dubbelsäng i vardagsrummet utan problem!

Ekorren.

• Fyra

Ja det var en fin lägenhet. Där får ni gott omplats och har ni sängen i vardagsrummet, så kan du ju ligga där och titta på TV.

• Brodsmulan

Ja men gumman det är ju lungt.. gör vardagsrummet till sovrum och det andra till sällskapsrum.. en soffa är mindre än en dubbelsäng allt går, bara man vill *s* och går det inte då så får man fundera en liten stund till

• Tina R

svar till Tin o Trolls mamma
    ´Ja det får jag men jag måste ju ha min tv där och min soffa där och massa annat där det är därför jag gnäller lite på denna lägenhet men men det ordar sig någ ändå till slut ändan

• Signatur

Jag kanske är lite bakom, men vad är LSS?

• Joker

Om ni improviserar lite så är jag övertygad om att ni får plats med alla möbler i den lägenheten även om det blir trångt.
    Det går ju även att ställa en dubbelsäng intill en vägg så att en person får klättra när han/hon ska lägga sig.

• KvastHilda

LSS och LASS (Lagen om assistansersättning) gäller för:

Personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd

Den som blivit hjärnskadad som vuxen och därmed fått sin begåvningsfunktion nedsatt

Den som har stora och varaktiga funktionshinder och därför behöver mycket stöd. Det gäller inte personer som har svårigheter på grund av att de är äldre

Svar på tråden Vräkning