• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Ekorrfamiljen

Mitt nick skulle bli PiMaMa.. *tjusigt* Om jag skulle ta mitt + barnens (hoppar husdjurens) namn eller de två första bokstäverna skulle det bli MaMaSaVeVe och så får vi avsluta med ett Vi..

När jag var liten hade jag "tvångstankar" och döpte mitt marsvin till en hel radda namn. Sedan tog jag första bokstaven och gjorde ett nytt namn av det som lades till i slutet och lades till i nya namnet osv... Ifall någon vill veta hette han Alf (såg ut som rymdvarelsen ) Billy (efter sötisen i Nord & Syd) Charles (också N&S) Orry (favoriten i N&S - Patrick Swayze) Skvättis (tilltalsnamn, han sprätte alltid ut allt spån ur buren) Main (efternamnet på Orry!! )

Så, nu vet ni ganska exakt hur "störd" jag är!!!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Nifelheim

Jag skulle väl heta typ: MaMaKl då

Kallades alltid för Max när jag var liten
    Vad jag heter vet ju de flesta av er, åtminstone halva tilltalsnamnet
    och mitt första helt egna djur hette Klasse tror jag

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Asereht

Mitt första husdjur var en blå undulat som hette Kompis. Han var skitelak och bet mig jämt, jag har bildbevis! Jag var typ 4 och lite lätt dramatisk tror jag.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • passau

jag skulle heta...
    delipu...haha...
    kallades dette, hade en kanin som hette Putte

Passau, kommer från en stad i Österrike vi åkte igenom en semester när vi hade husbil, vi hade just köpt en hundvalp som vi skulle hämta när vi kom hem...
    det slutade med att vi döpte hunden till Passau, men d kom aldrig någon ihåg utan vi kallade den snuttan från dag 1

och passau är nästan alltid ledigt så därför har jag det...
    dette är nästan jämt upptaget, försökte med det i början sen blev d bekvämt med ett namn som alltid funkade

• Thulo

Då skulle jag heta MaKeSo mitt första husdjur var enkanin som hette Sotis

• AnPa

Halloj! Känner igen många här inne från bugga-tråden bl.a. :) Skickade en ansökan till den andra tråden (medlemsgruppen) och blev presenterad för denna tråd av frk småland! :) Verkar vara himla trevlig stämning här inne så här hänger jag gärna, ifall jag får såklart? Kallar mig själv A här, är sambo med P (där har mitt nick kommit ifrån, när det ändå pratades om det :P). Vi har tillsammans lille V som är född 24 feb 2010. Gillar barnvagnar och har haft 4 stycken so far och vill gärna bli bättre på att fixa tillbehör själv. Projektet som ligger framför nu är en dyna till swiften i ett ursnyggt tyg från Ikea :) Kanske ska passa på att fråga, hur tjockt skumgummi använder ni? Kram sålänge!

• Asereht

Hej och välkommen i tråden AnPa!

Känner igen ditt nick också från buggatråden. Jag har en liten A som är född 4:e feb 2010. Förutom A har jag en tjej i övre tonåren och tre killar som är 8, 6 och 5 år gamla.

Jag har länge haft ett gott öga till barnvagnar och gillat att byta och fixa med dem. Vet inte riktigt vart det kommer ifrån men jag började min karriär redan på 90-talet då jag fick första barnet. Nu är jag uppe i närmare 40 vagnar, har inte uppdaterat listan i galleriet på ett tag. Kanske skulle göra det.

När jag syr dynor så använder jag tunn skumgummi. Tror den ligger på 0,5- 1 cm tjock. Jag köper oftast färdigklippta bitar på Åhléns här i stan men jag vet att tex Jysk och tygaffärer brukar ha hobbyskum i olika tjocklek. Det går också bra att använda plattvadd. Orsaken till att jag använder tunnare skumgummi är för att det är lätt att hantera och lätt att sy i. En del maskiner klarar inte att hantera tjockare skumgummi.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11