-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Just det, det är bara 14-åringen som är tjej. (Men i "hemlighet" hoppas jag att bebisen i magen också är det.) Hon bor hos sin pappa på fastlandet, vi bor på Gotland, och hon kommer hit ikväll och stannar 2 veckor. Hon ska praoa på sin storebrors skola en vecka och sen gå i hans klass en vecka.
De två äldsta har samma pappa och de tre yngsta har en annan - gemensam - pappa.
För övrigt tror jag också att 2 cm är en bra tjocklek på skumgummit om man ska sy dynor till vagnen. Inte för att jag försökt själv (än) men det känns lagom. Jag bytte madrass i en av de gamla retrovagnarna och då hade jag 3 cm skumgummi. Det hade ju varit för tjockt för dyna, men 1 cm känns för tunt.
-
Jag tycker 1 cm är lagom, sen blir det svårares tycker jag speciellt med kantband. Jag föredrar att kunna kanta alla lager.
-
Jo, det är nog lättast att SY om den är 1 cm, men jag tror att den är bekvämare om den är 2 cm.
-
Får väl presentera mig för AnPa jag med då
Jag är lite i bugaboo-tråden jag med. Väntar mitt tredje barn som ska komma i slutet av augusti. Annars har jag 2 pojkar på 7 och 5 år. Och vad gäller vagnar så har jag nyligen köpt vagn nummer 22. En bugaboo Frog. Men jag tror att det börjar lugna sig med vagnar nu. Jag har lovat sambon det iallafall
Han tycker jag har får många vagnar nu... barnet är inte ens född, men jag har 4 vagnar på lager åt den
Fast det är bara en av de jag köpt nu (frogen) resten har jag kvar sen tidigare.
Jag har iallafall till slut, efter alla år av barnvagnar, hittat fram till min grej. Och det är att pimpa vagnarna jag har så jag blir helt ensam om deDet gillar jag bäst. Nu håller jag på klä om frogen, som var väldigt risig när jag köpte den.
-
Jag har ju oxå bara två barnFröken Småland skrev 2011-04-01 15:48:32 följande:Jag har "bara" två barn, känner mig i minorietet här
. Lilleman fyller fyra i maj och dottern fyller åtta i juni. Vart tog tiden vägen?
Så helt ensam är du inte... än så länge
-
Hej hej AnPa.
Jag presenterar mig väl jag medHar hängt med brudarna här ett bra tag nu. Är inne på min 32:a barnvagn (av de jag har kommit ihåg att skriva upp). Har en son född i januari -07 och har just nu 7 hela vagnar och en liggdel som inte har någon vagn
Vagn använder vi tyvärr typ en gång i veckan om ens det. Läskigt att barnen växer ifrån vagn så fort.
Jobbar på att få till en liten (givetvis mest för att få köra barnvagn igen), men det går sisådär.
-
Jag säger oxå hej och välkommenAnPa skrev 2011-04-01 13:13:52 följande:Halloj! Känner igen många här inne från bugga-tråden bl.a. :) Skickade en ansökan till den andra tråden (medlemsgruppen) och blev presenterad för denna tråd av frk småland! :) Verkar vara himla trevlig stämning här inne så här hänger jag gärna, ifall jag får såklart? Kallar mig själv A här, är sambo med P (där har mitt nick kommit ifrån, när det ändå pratades om det :P). Vi har tillsammans lille V som är född 24 feb 2010. Gillar barnvagnar och har haft 4 stycken so far och vill gärna bli bättre på att fixa tillbehör själv. Projektet som ligger framför nu är en dyna till swiften i ett ursnyggt tyg från Ikea :) Kanske ska passa på att fråga, hur tjockt skumgummi använder ni? Kram sålänge!
jag har själv nyligen hittat till denna tråd och känner igen många från P&T tråden där vi hängde för några år sedan
Vi har precis fått vårt fjärde barn som blev en son som är 11 dagar idag, sedan har vi en dotter 3,5 år, en son som är nyss fyllda 5 år och en dotter till som är 6 år.
Många vagnar har passerat här med..c:a 23 st tror jag bestämt -
jag har ju bara ett barn
-
Det är Riski och Nif som håller ned snittet. Hoppas det blir ändring på det snart
-
Fröken Småland skrev 2011-04-01 20:52:04 följande:Det är Riski och Nif som håller ned snittet. Hoppas det blir ändring på det snart