• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-04-01 13:13:52 följande:
    Halloj! Känner igen många här inne från bugga-tråden bl.a. :) Skickade en ansökan till den andra tråden (medlemsgruppen) och blev presenterad för denna tråd av frk småland! :) Verkar vara himla trevlig stämning här inne så här hänger jag gärna, ifall jag får såklart? Kallar mig själv A här, är sambo med P (där har mitt nick kommit ifrån, när det ändå pratades om det :P). Vi har tillsammans lille V som är född 24 feb 2010. Gillar barnvagnar och har haft 4 stycken so far och vill gärna bli bättre på att fixa tillbehör själv. Projektet som ligger framför nu är en dyna till swiften i ett ursnyggt tyg från Ikea :) Kanske ska passa på att fråga, hur tjockt skumgummi använder ni? Kram sålänge!
    vad har du för färg på swiften? säger du chilli I will merry you!!m (gissar dock på flint)
  • Asereht
    AnPa skrev 2011-04-02 08:25:20 följande:
    Passau: Hej! Låter underbart med sommarhus vid havet :) Mina föräldrar har precis köpt en sjötomt i Sörmland vid en liten sjö, huset där ska rivas och det ska byggas nytt i sommar och vi har blivit utsedda som hjälpredor :P Att baka cupcakes har jag också haft en dille på ett tag, men har helt slutat med socker och stärkelse (är mitt uppe i en stor viktminskning), men bakar fortfarande för att bjuda på (ibland får blivande maken med sig till jobbet, mkt uppskattat!). Tycker även om att göra fina tårtor i Sugarpaste och dekorera ;) Låter ju helt perfekt med din syster ju! Snacka om att få det bästa av 2 världar :) Min syster har nästan helt bestämt sig för en brio go (trots att jag sagt BUGABOO!!!) menmen, tror att största anledningen är att den blir himla liten ihopfälld i deras bil (Audi A4).
    Nu blir jag ju lite nyfiken eftersom jag bor i sörmland vid en liten sjö.

Jag äter lågkolhydratsmat/lchf så även jagaktar mig för socker, stärkelse och snabba kolhydrater.
    zasata skrev 2011-04-02 10:07:27 följande:
    Hej! Välkommen.
    kopierar ett inlägg till dig från min gamla blogg ;)

Hela längden på dynan är ca 80cm 
    Bredden på det bredaste partiet i själva cirkeln ca 60cm                                                                   Bredden vid spännena ca 26cm 
    Bredden längst ner vid fotstödet ca 33 cm

Bälteshål:

Mät ut efter vart du har dina och vilka positioner som passar dig.

Jag gjorde mitt grenbälteshål ca 16 cm upp från nedre kant.                                                           Bälteshålen kommer sedan ca 42 cm ovanför grenbälteshålet och är ca 7 cm breda.                                                                                                                                         Nästa par kommer 6 cm ovanför och nästa ändå 6 cm ovanför det.

Vad behövs för att sy sittdynan:

-Valfritt tyg för fram och baksida 
    -Kantband (om man vill, tänk på att ta ett brett) 
    -Skumgummi (valfri tjocklek, Åhléns och Jysk har tex) 
    -Nylonband för karbinfästen (funkar bra med kadborreband det hade jag)
    -Karbinhakar (här hade jag ju kadborre) 
    -Plast för fotdel (det hade inte jag) 
    Ser ut som mitt gamla OTH-dynemönster som jag mailade runt till halva FL ocgh Aff.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-04-01 14:46:55 följande:
    Fröken Småland: tack och tack för mailet ang denna tråd :) Jo det har jag full förståelse för! Har också lite svårt för att lägga upp bilder mm så mig gör det ingenting, chit-chattar gärna på här sålänge! :) Hahaha ja, det är bara 4 än så länge. Vet egentligen inte vilken jag gillat bäst, alla har liksom sin charm (förutom teutonian vi hade från födseln tills vi insåg hur hjärndött det valet var och köpte en Cam
    vilken teutonia hade ni, ja körde på 3 fun innan jag insåg att jag inte alls gillade den, skranglig som en kundvagn
    Ekorrfamiljen skrev 2011-04-01 14:49:05 följande:
    Hej och välkommen AnPa. Jag är en blivande 5-barnsmamma som har haft så många vagnar att jag tappat räkningen och tyvärr (!) har jag fortfarande för många. Senast jag räknade var det nog 15 vagnar, men jag har lite svårt att göra mig av med saker. Det är en av anledningarna till mitt nick här. När vår bebis kommer i juni har jag dock tänkt sälja av några vagnar *snyft* och köpa EN ny som jag kan ha både som enkelvagn och syskonvagn. Vi får väl se hur det blir med de planerna.
    hejjar på city selecten , pease välj en röööööd!!!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-04-01 15:55:51 följande:
    Det blir tyvärr inga fler barn här

Och ja, lilleman skall åka tills han åtminstone blir tolv. Flytta hemifrån får han aldrig göra
    *hoppas fortfarande på en hoppsan*
  • zasata
    Asereht skrev 2011-04-02 12:25:59 följande:
    Nu blir jag ju lite nyfiken eftersom jag bor i sörmland vid en liten sjö.

Jag äter lågkolhydratsmat/lchf så även jagaktar mig för socker, stärkelse och snabba kolhydrater.
    zasata skrev 2011-04-02 10:07:27 följande:
    Hej! Välkommen.
    kopierar ett inlägg till dig från min gamla blogg ;)

Hela längden på dynan är ca 80cm 
    Bredden på det bredaste partiet i själva cirkeln ca 60cm                                                                   Bredden vid spännena ca 26cm 
    Bredden längst ner vid fotstödet ca 33 cm

Bälteshål:

Mät ut efter vart du har dina och vilka positioner som passar dig.

Jag gjorde mitt grenbälteshål ca 16 cm upp från nedre kant.                                                           Bälteshålen kommer sedan ca 42 cm ovanför grenbälteshålet och är ca 7 cm breda.                                                                                                                                         Nästa par kommer 6 cm ovanför och nästa ändå 6 cm ovanför det.

Vad behövs för att sy sittdynan:

-Valfritt tyg för fram och baksida 
    -Kantband (om man vill, tänk på att ta ett brett) 
    -Skumgummi (valfri tjocklek, Åhléns och Jysk har tex) 
    -Nylonband för karbinfästen (funkar bra med kadborreband det hade jag)
    -Karbinhakar (här hade jag ju kadborre) 
    -Plast för fotdel (det hade inte jag) 
    Ser ut som mitt gamla OTH-dynemönster som jag mailade runt till halva FL ocgh Aff.
    Kan det säkert kanske vara  har ju skrivit i parantes ;)

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-04-01 15:48:32 följande:
    Jag har "bara" två barn, känner mig i minorietet här . Lilleman fyller fyra i maj och dottern fyller åtta i juni. Vart tog tiden vägen?
    äääääää *jojinar* jag har ju precis hostat ur mig mitt 2a
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-04-01 20:00:58 följande:
    Hej hej AnPa.
    Jag presenterar mig väl jag med Har hängt med brudarna här ett bra tag nu. Är inne på min 32:a barnvagn (av de jag har kommit ihåg att skriva upp). Har en son född i januari -07 och har just nu 7 hela vagnar och en liggdel som inte har någon vagn Vagn använder vi tyvärr typ en gång i veckan om ens det. Läskigt att barnen växer ifrån vagn så fort.
    Jobbar på att få till en liten (givetvis mest för att få köra barnvagn igen), men det går sisådär.
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2011-04-02 10:24:20 följande:
    Fortsätter spama lite här då...?

Jag e nog yngst i tråden igen(?)
    23 år, och två barn ett blir 4a i maj och den andra blir två i sep.
    Har väl haft ca 20 vagnar. just nu en sitty, PT explorer, bee+ och Brio sing här hemma.
    Sen har jag två halva UJ hos fråken S. Jag får aldrig för mycket
    Har en sambo, T. som inte delar mitt intresse alls. Vi bor i en trea och jag har okuperat hela trappuppgången och källaren med vagnar..

Här hittade jag bilder på mina första sittdynor med...

Var bor du? Kommer du till mässan`? 
    får ni ha vagnar i trapphuset ?
  • Ekorrfamiljen
    Prus: Jag tänkte mixa lite färger. Diamond ser så fin ut tycker jag, iaf på bild. Här på Gotland tar de ju inte in Selecten på Babyproffsen om man inte beställt den och det kan de feeetglömma! Jag ger inte 13 000:- för en vagn. Men, jag vet inte hur jag ska få chans att provköra den.. Kanske jag kan ta en vända till Stockholm eller så.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11