• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland

Välkommen hit AnPa! Vi skall bli bättre på att skriva här också så vi lär känna dig lite bättre. I andra tråden delar vi lite känsligare information som namn och bilder och vi vill vara hemliga här på FL så då får man snällt ge sig till tåls tills man klarat inträdesprovet Vi är några få i den andra tråden som hängt ihop i flera år här på FL.

Har du bara haft fyra vagnar?!?!

• AnPa

Asereht: Tack! :) Jag tror att jag känner igen dig från AFF, fast då när jag var gravid ;) Jag hängde i marsgruppen där och tjuvläste lite i februari-gruppen ;) känner mig som rena nybörjaren när jag läser om din "karriär", å andra sidan år ju V vår första. Måste bli fler barn (hur ska jag annars kunna fortsätta med att byta vagnar? :D). Tack för att du tog dig tid att tipsa om skummgummit! Fick lite tankehjälp av min mormor igår och hon trodde att man kunde sy knapphål (fast större då) för selen, gör du så eller har du något proffstips? ;) sen undrar jag varför man syr dynorna rundade upptill? Alltså som ett nyckelhål typ.

• AnPa

Fröken Småland: tack och tack för mailet ang denna tråd :) Jo det har jag full förståelse för! Har också lite svårt för att lägga upp bilder mm så mig gör det ingenting, chit-chattar gärna på här sålänge! :) Hahaha ja, det är bara 4 än så länge. Vet egentligen inte vilken jag gillat bäst, alla har liksom sin charm (förutom teutonian vi hade från födseln tills vi insåg hur hjärndött det valet var och köpte en Cam

• Ekorrfamiljen

Hej och välkommen AnPa. Jag är en blivande 5-barnsmamma som har haft så många vagnar att jag tappat räkningen och tyvärr (!) har jag fortfarande för många. Senast jag räknade var det nog 15 vagnar, men jag har lite svårt att göra mig av med saker. Det är en av anledningarna till mitt nick här. När vår bebis kommer i juni har jag dock tänkt sälja av några vagnar *snyft* och köpa EN ny som jag kan ha både som enkelvagn och syskonvagn. Vi får väl se hur det blir med de planerna.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • AnPa

Ekorrmamma: Åhh grattis till kommande bebben! Börjar längta efter en till jag med. Men får nöja mig med att bli moster i okt (har sökt massa utbildningar till hösten). Tråkigt att behöva göra sig av med kära egodelar men samtidigt kul med nytt! Mina tankar förs direkt till bugaboo donkey ;) Hade vi haft bebbe på g hade det definitivt blivit en sån! Hur gamla är dina barn?

• Asereht
    AnPa skrev 2011-04-01 14:40:56 följande:
    Asereht: Tack! :) Jag tror att jag känner igen dig från AFF, fast då när jag var gravid ;) Jag hängde i marsgruppen där och tjuvläste lite i februari-gruppen ;) känner mig som rena nybörjaren när jag läser om din "karriär", å andra sidan år ju V vår första. Måste bli fler barn (hur ska jag annars kunna fortsätta med att byta vagnar? :D). Tack för att du tog dig tid att tipsa om skummgummit! Fick lite tankehjälp av min mormor igår och hon trodde att man kunde sy knapphål (fast större då) för selen, gör du så eller har du något proffstips? ;) sen undrar jag varför man syr dynorna rundade upptill? Alltså som ett nyckelhål typ.
    Hålen för selen gör du antingen som knapphål vilket blir snyggast om man kan det annars kan man klippa hålen och sicksacka dem. Det funkar det med men blir inte lika snyggt kantat då.

Vilken form man gör på dynan är ju en smaksak. Det är populärt att sy dynorna som OTH:dynorna tex men man kan lika gärna bara måtta i sittdelen på den vagn man har och göra en rektangulär dyna. Jag gör med rundade kanter upptill för att jag tycker det är fint.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Ekorrfamiljen

Mina barn är 16, 14, snart 5, drygt 1 och så bebis i magen då.

Jag vill inte ha en syskonvagn på bredden den här gången, så jag siktar på en Babyjogger City Select. Nu återstår att se om jag får tag i en till ett bra pris och om jag kan köra den utan att få ont. Jag har lite problem med rygg och bäcken och en del har sagt att den är ganska tungkörd med två barn i. Jaja, vi får se.

Vad kul med pluggande, vad ska du läsa? Jag har läst en utbildning på högskolan, som jag ångrar, och vill plugga något helt annat men både ork, fantasi och ekonomi säger ifrån just nu.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Fröken Småland

Klippt från en blogg:

"Är det någon som är sugen på en ny talangjakt? Nu har man kommit fram med en ny programidé i Sydafrika. Man har skapat ett nytt program som ska heta SEX-FACTOR istället för talangtävlingen X-FACTOR. Och vad går den talangtävligen ut på? Jo att ha sex framför jury och publik där man som publik även kan vara med och rösta. Och vinnaren får kontrakt på att få vara med i en porrfilm."

Skall jag anmäla er? Drömmer

• Kavat

Välkommen AnPa!

Jag har 3 barn, alla födda på sommarhalvåret och är nu 3 och 5 (men fyller snart) och liten som är 8 månader i nästa vecka.

Ett dyntips till. 2 cm skummgummi blir absolut skönast och så, men var svårt att sy och lättare att det blir fel. Jag köpte 0,5 cm och la i två lager istället. Men blir lite tunt. Då kom jag fram till att snyggast och bäst är nog 1 cm skumgummi + vadd. Men jag har inte hunnit dit än i praktiken, så du är välkommen att berätta hur det gick.

Håller med Asereht, knapphål blir snyggast. Jag har sytt som knapphål fast sytt själv på båda sidorna om hålet för jag orkade inte sätta mig in i  hur man syr knapphål då.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11