-
-
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
-
Hur går det? Kom mensen eller varför tror du att det är kört?Waiting 4U skrev 2011-10-20 19:01:59 följande:Idag kom BIM så det känns som om det är ganska kört för vår del denna gången.
Ska ändå ta gravtest på TD men det blir säkerligen ett stort fett minus!
Får se hur vi gör efter det...Så himla tråkigtKotten7381 skrev 2011-10-21 21:40:27 följande:Nu tar jag bort mig från ruvare då mensen har kommit även denna månad... =( Nu funderar jag starkt på att ringa IVF kliniken o höra mig för om FET.
Ruvare:
Waiting 4U: TD 25/10
Gravida:
lyckospeja BF 9/6
Bel, BF 1/2
vi o lilla hjärtat, BF 7/2Vilken klinik var ni hos sist?
-
Bel, vi gick på IVF kliniken i Umeå. Ringde dit idag o har bokat in ett möte med dr, för att bestämma vidare!!! Kör vi i "naturlig" cykel har jag räknat ut att det blir i december, om vi får göra FET på en gång vill säga. Det känns spännande!!! =)
-
Mensen kom redan i torsdags förra veckan & gravtestet idag visade ett minus! :(
Vi har bestämt oss för att vänta ett tag innan vi försöker igen, både pga ekonomi (måste spara lite igen) & för att jag inte känner mig redo... tog det ganska hårt!
Men jag önskar er andra all lycka till, tittar säkert in då & då!
Ruvare:
Gravida:
lyckospeja BF 9/6
Bel, BF 1/2
vi o lilla hjärtat, BF 7/2 -
Så fruktansvärt tråkigtWaiting 4U skrev 2011-10-25 09:38:46 följande:Mensen kom redan i torsdags förra veckan & gravtestet idag visade ett minus! :(
Vi har bestämt oss för att vänta ett tag innan vi försöker igen, både pga ekonomi (måste spara lite igen) & för att jag inte känner mig redo... tog det ganska hårt!
Men jag önskar er andra all lycka till, tittar säkert in då & då!
Ruvare:
Gravida:
lyckospeja BF 9/6
Bel, BF 1/2
vi o lilla hjärtat, BF 7/2Ta hand om dig!
-
Hej på er! Vad glad jag blev när jag kikade in här av en slump och såg att de va liv i tråden!!
Oh va kul att så många väntar syskon eller försöker... o kram till er som de inte går vägen för än...
Hos oss är de inga syskon på G och om jag ska vara ärlig så tror jag inte att de kommer bli något syskon heller.. är så nöjd med Oliwer så ja vet inte om ja vill ha mer barn... somliga tycker jag är självisk o andra förstår... men frågan kommer hela tiden... när kommer syskonet då?! men hallo de e inte spå himla lätt o få till ett syskon heller.... de eju inte bara o hoppa i säng direkt...
jaja!
Hoppas ni får en fin helg och ja ska nu lägga tråden i favoriter så de inte dröjer för länge mellan besöken!
kika in min blogg o lämna ett av´tryck om ni vill =)
www.malinocholiwer.blogspot.com
Har några fler bloggar?
Jenny din o Hugos blogg läser ja ju redan =)
-
Hallå, hallå!
Här har vi kört VAB nu i en vecka. William har öroninflammation o hög feber - inte alls kul. Han fick pencilin i fredags, men det har varit krig att få i honom det. Idag var jag till VC igen för att få prova en annan sort o nu verkar det funka lite bättre. Den här nya sorten var lite godare!! =)
Jag har testat med ÄL tester den är cykeln för att verkligen få till det på rätt dag, men nu är jag inne på mitt andra paket CB har jag har ännu inte fått nått utslag. Har läst i en annan tråd att ÄL tester ska man testa på em/kvällen för att då är mängden hormon som störst, vet ni hur det är??
Har blivit lite smått orolig att jag inte har ÄL regelbundet, men det var ju ingenting de sa när vi gjorde utredning innan W, men det kan kanske ändras?
Iaf har vi möte med IVF kliniken ang. FET, på onsdag, spännande!! Men helst skulle jag ju vilja att det lyckades av sig själv NU!!! =D -
Hej allesammans! (Hurtigt värre idag...)
Hur gick det på IVF kliniken kotten? Spännande att följa er. Hoppas William är helt frisk nu!
VI har varit på uppföljningssamtal på förskolan idag ang. inskolningen och man blir ju så stolt att höra hur lillkillen är trygg och reder sig med allting! Blir så där nojig bara att om allt är så perfekt med första barnet (har aldrig haft svårt med sömn, mat är go o glad m.m.) så kanske nästa barn blir helt tvärtom... Men, men ingen idé att oroa sig på förhand. Om jag ska gå på hur graviditeterna känns så är det rätt lika. Foglossningen är lite lugnare denna gången tack o lov. Kan inte göra allt för mycket rörelser, men jag är tyvärr arbetslös denna höst, så jag har mer möjlighet att ta det lugnt också. Fast när jag hämtat på förskolan är det ju full rulle hemma tills han somnar. Han har fått titta mer på barnprogram också. Eller bara byggare bob och drömmarnas trädgård på svt play egentligen. Och så klassikern "Fem myror är fler än 4 elefanter", men den fattar han inte riktigt än. Men han säger faktiskt efter siffror o bokstäver ibland. Sötnöten!
Tycker många andra program är för snabba och för mycket intryck för små barn. Sedan en månad tillbaka kan han sitta stilla o titta i en hel halvtimme (och det är väldigt skönt att hinna vila då tycker jag...). Drömmarnas trädgård är hur segt som helst, men han verkar gilla det och det är bra så länge det varar. Kollar era barn mycket på TV/dator? Vilka program?
Bel och lyckospeja: Vet ni vilket kön bebisen i magen har? Har ni bestämt namn redan? Sparkas det mycket Bel? Jag tycker att det aldrig är stilla i magen... lite jobbigt nästan, men mest mysigt :)
Ha det gott!
-
Jag fick prata med en mycket trevlig läkare på IVF kliniken. Han berättade hur allt skulle gå till o frågade hur jag mådde också pratade vi lite om förra grav. Jag har BIM till helgen, hoppas förstås på ett + men blir det inte det så blir det förmodligen FET i december, vi har inte funderat klart än... kostar ju ändå 13000!!! =(
William är frisk nu, vilket är skönt! Det var inte kul att behöva tvinga i honom medicin!!
William älskar att se på tv o film. Det blir playhouse disney eller på dvd Laban, Bamse eller Nicke Nyfiken.
Han skulle kunna sitta hur länge som helst, så vi har lite problem med att behöva begränsa det. -
Kotten, vi betalade också 13.000:- för vårt FET. Så tråkigt att det ska kosta så mycket pengar, precis som att man inte har nog med bekymmer ändå! Håller tummarna för ett fint plus i helgen.
Vi och lilla hjärtat, nej vi har inte tagit redan på könet. Förstår att vissa vill veta, men för oss så spelar det verkligen ingen rollVet du vad ni väntar?
Namn är svårt denna gången! Har funderat lite på Tor och Liv. Eller kanske Måns och Stina. Ha ha...
Har kommit på i allafall att vi tycker om korta enkla namn
Ett livligt barn är det som huserar i magen, herregud vad det buffas, sparkas och snurras! Ibland känns det som att hela magen håller på att vändas ut och in. Men oj så mysigt. Jag och den lille ligger och småpratar och knuffas lite på kvällarna, och det är nästan lite sorgligt när man vet att detta är sista graviditeten. Ja, sen blir det inte fler barn har vi kommi fram till. Jag orkar inte vara kvar i den här "skaffabarnperioden" med IVF, FET och känslosvallningar längre. Efter denna graviditeten ska vi bara njuta av våra barn och vår lilla familj
Jack har snöat in på "Pippi" så jag kan nog alla repliker utantill nuFörsökte få honom att titta på något annat, men det var tvärnej. Tecknat bryr han sig inte alls om.
Han får lov att sitta och titta på Tv en stund på kvällen efter dagis medan vi lagar mat. Och han får titta lite på morgonen när vi är lediga. Annars hade han nog kunnat sitta där dygnet runt tror jag -
vi och lilla hjärtat: Ja Elvira älskar att se på film! Hon kan sitta i flera timmar om hon får. Bra att ta till när hon inte är så pigg och kry. Vanligtvis blir det väl 1-2 fimer om dagen. (Favoriten just nu är Trassel. Allra mest gillar hon hästen Maximus som är med där.
Försökt hitta en fin sån leksakshäst men tycker de som finns ser för olika ut mot den i filmen. Men kanske struntar hon i det, hon gillar säkert vilken häst som helst.) Annars brukar hon se på lite allt möjligt som Arthur, Nalle Puh, Wallace & Gromit, Kalle Anka, Ice Age, Postis Per, Skrotnisse, Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter, Horton, Bortspolad osv... Hon ser på det mesta, men hon har sina favoriter. I början var det bara Skrotnisse som fick henne att sitta still och titta mer än en kvart! Jag kan några filmer utantill nu, haha... Sedan har vi en stående favorit till kvällsvällingen; Alfons Åberg! vet inte hur det blev så, men får hon inte se Alfons brukar hon vägra dricka vällingen om kvällarna...
Har ingen aning om kön på bebisen i magen än. Ska göra KUB om två veckor, tog blodproven idag. Sedan kommer väl det vanliga ultraljudet någon gång mot mitten av januari tror jag. Spelar ingen roll vad det blir denna gång heller, är så glad att vi lyckades med syskon med FET efter missfallen! Däremot ska vi ta reda på vad vi väntar om det syns på RUL sedan. Vill gärna veta för jag är så nyfiken.
OJ! Vilken skillnad det var på priser i landet på FET... Jag som tyckte det var dyrt med "bara" 8000. Vad tråkigt att alla inte betalar samma.