Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Allergitråden

hej jag undrar om de är vetemjöl i mamma scan köttbullar ? de står ju inte på innehållsförteckningen ,men min sambo säger att de är det

• Maddisen80
    Angel Gbg skrev 2010-12-18 19:48:15 följande:
    Dom färdiga i kyldisken som verkligen heter Mamma scan är inte med vetemjöl! Sen finns det kanske frysta versioner eller miniköttbullar osv osv osv som har
    de är dem som är i kylen som jag köper som heter mamma scan
  • Maddisen80

visst är de gluten i rågmjöl ? min systers man hade läst nånstans på internet att de inte var gluten men jag är nästan 100% säker att de är gluten i

• Maddisen80
    ELI 79 skrev 2011-01-06 18:29:40 följande:
    gluten finns i råg, korn och vete....
    var de jag misstänkte de var därför inte jag åt rågmacka :=)
  • Maddisen80

Jag har mediciner mot ångest + depression och smärtstillande och i vissa är de laktos   i men läkaren säger att de är laktos i de flesta medicinerna, jag mår ju bra psykiskt när jag tar dem .

• Maddisen80
    Kavat skrev 2011-01-14 10:37:44 följande:
    Måste även berätta en lite knasig sak. Min man har inga allergier - som han vet om. Var allergisk mot ägg som liten och nu mår magen inte bra om han äter lök. Men har haft lite misstankar till och från att det är något som han onte mår bra om, fått lite nässelutslag, "finnar" och annat,
    Hemma äter han mycket sällan sädesslag eller ägg pga sonens kontaktallergi.

Igår när han lunchade ute så kom han hem och sa att han valde mellan pest eller kolera. Två rätter med mycket lök eller pasta pesto, så han tog pastan. ?? Han tål pasta pesto så jag fattade ingenting...

"Jag har inte ont i magen" sa han igår, "men kolla vad den är svullen." i natt hade han sovit jätte dåligt och såg ur som ett levande lik och höll på att somna här i morse. Så nu ligger HAN och sover (ledig i dag) men han klarade knappt att hålla sig vaken och fick diverse utbrott här i morse - tålamod noll.... Alltså sjukt trött. och nu har han fått munblåsor igen.. Dottern får också det av vad vi tror är sädesslag och jag fick det med när jag åt gluen. Nu har jag det aldrig!

Familjen gluten/vete?! Undrar lite om det är det och varför han med i så fall? Äter han för lite eller vad är det för gift egentligen? Spöke
    Man kan få glutenallergi när man bli äldre med så han kanske inte tål gluten längre ? Han kanske borde ta ett blodprov igen
  • Maddisen80
    Miralicia skrev 2011-01-14 12:26:45 följande:
    Det är Kavat  väl medveten om eftersom hon själv fick sin diagnos för 2 år sedan Flört

(Sen finns det inget som heter glutenallergi - antingen har man celiaki (glutenintolerans) elelr så är man allergisk mot sädesslagen, två helt skilda kroppsliga mekanismer även om det är till synes samma livsmedel som orsakar problemen)
    Jag blandar ihop de ,jag är glutenintolerans men tål inte råg,vete,fullkornsmjöl mm
  • Maddisen80
    ELI 79 skrev 2011-01-14 15:07:27 följande:
    Någon som har förslag på pizzadeg och pizzafyllning som är sädesslagsfritt och mjölkfritt?

Vi köper alltid pizza på fredagar och innan har sonen fått annat men nu börjar han förstå detta så jag tänkte vi kunde baka.
    kan du inte köpa sojaost  och ha på pizza botten sen skinka champijoner,tomat,lök eller kebab
Svar på tråden Allergitråden