Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Allergitråden

trållmor skrev 2011-02-05 17:19:35 följande:
    Nej, vetestärkelsen är ju glutenfri, men du skriver ju att du inte tål vete. Vetestärkelse=vete!
    oj där har vi ju svaret, hmm jobbigt att vara allergisk
  • Maddisen80
    trållmor skrev 2011-02-05 17:20:34 följande:
    och då får du ju äta saker utan sånt du inte tål, dvs troligtvis naturligt glutenfritt. Har inte dietisten förklarat det här för dig
    hej nä de har han inte ,men man får oftast ta reda på saker själv :)
  • Maddisen80

Nu har jag hittat knäckebröd som är utan vetestärkelse så nu mår jag bra i magen igen . Så nu har jag fått börja läsa på förpackningarna igen

• Maddisen80

igår fick jag akut ont i magen och illamående vet inte vad de kan vara ,jag åt grillad kyckling de är allt ;/

• Maddisen80
    Miralicia skrev 2011-02-11 17:28:15 följande:
    Vad var det i kryddblandningen/marinaden då? Varierar vad de innehåller. Inte helt ovanlgt att de innehåller veteemjöl i kryddblandningen, men det finns de som är utan också
    Jag läste inte ,men får kolla nästa  gång jag köper grillad kyckling ,tackså mycket för tipset )
  • Maddisen80
    Kavat skrev 2011-02-18 16:22:25 följande:
    OLW har släppt nya chips Dill & Gräslök SUPERCHIPS utan mjölk i!!!! Jag ringde OLW och dubbelkollade för jag litade inte riktigt på att de tänkt till.

(Finns nog 2 andra dill & gräslök från OLW med mjölk, så läs noga)
    Då kanske man ska prova den chipsen nångång :=)
  • Maddisen80

Jag kollade på grillad kycklingen de innehöll inte vetemjöl men får ont i magen ändå ,men min ssk på psyk sa att man ska inte äta skinnet när man har ibs.

• Maddisen80
    ELI 79 skrev 2011-02-21 15:15:36 följande:
    Fasen nu ringde de från dagis om att E har kräkts! Magsjuka eller reaktion??? Blä!
    Få hoppas att de är reaktion så de inte är magsjuka
Svar på tråden Allergitråden